Milloin teen raskaustestin ja teroluteista kysymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "liini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"liini"

Vieras
Kuukautiset eivät ole alkaneet vielä synnytyksen jälkeen. Vauva on nyt 3kk ja en imetä. Suunnitelmissa on toinen lapsi heti perään, aika monta kertaa ollaan oltu yhdynnässä ilman ehkäisyä, tosin mies ei ole lauennut sisälle koska pelkäsin että sitten tulee helpommin joku tulehdus (joojoo sain selville sitten että tuo riski on vissiin vaan suurempi jälkivuodon aikana, joka on jo loppu :D mutta ei siitä sen enempää ). Eli tuskinpa olen siitä tullut raskaaksi. Näin aluksi ajateltiin alottaa vaan "vauva tulee jos tulee" -hommailut, sillä viimeksi kesti yli vuosi tulla raskaaksi vissiin siitä syystä että stressasin asiaa niin paljon.

KYSYMYKSET:
-Jos kuukautisia ei näy niin millon teen raskaustestin? Koska enhän voi tietää millon niitten pitäis alkaa. Muutenkin mulla oli ennen synnytystä ainakin epäsäännölliset kuukautiset...
-Mietin että jos kuukautisia ei kuulu ja en ole raskaana, niin oiskohan järkevää alottaa syömään sitten terolut-kuuria, että saisin ne alkamaan? Ja kuinka pitkään kannattaa niitä menkkoja odotella ennenkun alottaisin? Oon siis saanut niitä ennen raskautta mutta en kerennyt käyttää... ;)

Kyllä se oma kierto sieltä käynnistyy ja toinen saattaa tulla helpommin kuin eka. Itsestään ei kannata mitään lääkkeitä aloitella. Lääkärin ohjeen mukaan jos tarvetta on.
Raskaustestinhän voi tehdä vaikka heti kun siltä tuntuu...

[QUOTE="vieras";23133933]Kyllä se oma kierto sieltä käynnistyy ja toinen saattaa tulla helpommin kuin eka. Itsestään ei kannata mitään lääkkeitä aloitella. Lääkärin ohjeen mukaan jos tarvetta on.
Raskaustestinhän voi tehdä vaikka heti kun siltä tuntuu...[/QUOTE]

juu mutta mietin vaan sitä niistä raskaustesteistä, että en haluis liika aikasin alottaa testailemaan kun joskus ennen raskautta oli kuukautiset kaaaaauan pois ilman syytä, ja sillon tuhlasin hirveesti rahaa testeihin :D mutta kuitenkin sit haluisin tietää ajoissa...

mulla ollu samaa ongelmaa. Eli nyt kuudennen lapsen jälkeen menkat alkoi aika tasan vuosi synnytyksen jälkeen. Ja olleet todella epäsäännölliset. Nyt oon kohta pari vuotta syöny teroluteja ensin muutaman kk pätkissä ja nyt sit 10 kk kuuri menossa. Tuo kuutonen täyttää kohta 4v ja ollaan koko aika oltu ilman ehkäisyä.
En tiedä onko tuohon mitään normi aikarajaa millon menkat pitäs synnytyksen jälkeen alkaa. Mut luulisin että ainakin yli puolivuotta ennenkuin lääkärit mitään lääkityksiä määrää.
Ite kävisin lääkärissä.

Yhteistyössä