Milloin teidän ekaluokkalaiset tekee läksyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Villivadelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Villivadelma

Aktiivinen jäsen
19.08.2005
3 906
0
36
Meillä miehen ekaluokkalainen tyttö kun tulee koulusta, niin huilaa hetken, syö välipalan ja tekee läksyt. Tosin järkyttävä marina, ettei halua eikä jaksa tehdä. Äitinsä luona tekee vasta illalla kuulemma ja usein on läksyt tekemättä kun tulee illalla meille esim. kahdeksan aikaan.
Mietin vaan, että ollaanko liian tiukkoja läksyjen suhteen, jos lapsi onkin liian väsynyt tekemään läksyjä koulun jälkeen.

Meillä tyttö on nyt kolmannella, mutta ekasta lähtien läksyt on tehty heti koulun jälkeen.

Muoks. olin aika järkyttynyt vanhempainillassa, kun opettaja puhui läksyjenteon tärkeydestä. Monikaan KOLMASluokkalainen ei vieläkään kuulemma ymmärrä, että läksyt on vaan TEHTÄVÄ! Joka päivä kuulemma joltain ne on tekemättä ja vastaus on aina ettei kerennyt/jaksanut..
Kenes syy tämä on?? No vanhempien tietty!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
heti kun tulee koulusta. sen jälkeen syö ja saa mennä kavereilleen tai harrastuksiinsa tai olla vaan kotona..

Näin. Toki jos ollut pitkä päivä ja kaamea nälkä niin saa toki tällöin sapuskaa ensin.

Tehdään läksyt iltaruoan jälkeen, eli n. klo 18. aikoihin. En ole ikinä ymmärränyt, miksi läksyt pitäisi tehdä heti koulusta tultua, vaikka opettajakin näin "vaatii".

Jos itse otan ylitöitä töistä mukaan, en kyllä takuulla tee niitä heti kotiin tultuani, vaan vasta myöhemmin.

Me vanhemmat olemme päivällä töissä, mutta tuossa ruoan jälkeen on hyvä hetki seurailla lasten tekemisiä ja olla tarvittaessa apuna. Toki harrastusiltoina läksyt tehdään aikaisemmin.

Riippuu päivästä. Joko tekee läksyt heti, kun on tullut koulusta tai, jos on karmea nälkä syö ensin. Mutta ennen ei lähdetä muihin touhuihin, kun läksyt on tehty.

Mä luulen, että meidän kaikki lapset on itekin tajunnut tuon kuinka mukava on sitten ilta viettää vapaasti, eikä tarvi enää illalla ajatella läksyjä ja niiden tekoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippuu päivästä. Joko tekee läksyt heti, kun on tullut koulusta tai, jos on karmea nälkä syö ensin. Mutta ennen ei lähdetä muihin touhuihin, kun läksyt on tehty.

Mä luulen, että meidän kaikki lapset on itekin tajunnut tuon kuinka mukava on sitten ilta viettää vapaasti, eikä tarvi enää illalla ajatella läksyjä ja niiden tekoa.

Tätä minäkin aina sanon tytölle. No me nyt jatketaan tällä linjalla, pitänee puhua miehen exän kanssa, että minkälaiset säännöt heillä tarkalleen ottaen on läksyistä.

Meillä poika tulee koulusta, syö välipalan ja toimittaa päivän kuulumiset ja ryhtyy sen jälkeen läksyjen tekoon. Illaksi niitä ei jätetä sen uhalla että ne helpommin unohtaa silloin.

teen yleensään läksyt sillon kun tärkeemmäks nään eli joskus voi venyä koulun välkälle asti :)
sillon kun olen unohtanut tehä yleensään teen ne siinä kello 22.00

Yhteistyössä