Milloin vauva nukkumaan eri huoneeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äityli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äityli"

Vieras
Voiko 2,5 kk vauva nukkua eri huoneessa kuin vanhemmat? Tällä hetkellä tilanne on tällainen: Mieheni nukkuu meidän makkarissa yksin ja minä ja 2,5 kk vauva nukutaan eri huoneessa. Minä nukun sängyssä ja vauva siinä äitiyspakkauksen laatikossa. Vauva valvoo iltaisin ja saamme sen nukkumaan yöllä 02-04 imetyksen+korvikkeen annnon jälkeen. Vauvamme nukkuu 4-8 h yöllisen syöttösession jälkeen. Aamulla siis herään 7-11 aikoihin vauvan itkuun mutta lähiaikoina on alkanut kuulumaan pientä itkua hetken mutta sit taas pitkään taukoa paljon ennen lopullista itkua tai muuta ääntelyä joka siis häiritsee unta. Onko se siis ihan hullua, jos menisin nukkumaan mieheni viereen? Sängyssä en ole imettänyt, vaan kannan lapseni aina sohvalle tissille.

Jos teillä on itkuhälytin, niin miksipä et voisi mennä miehen viereen? Mene ihmeessä, voi tehdä parisuhteellekin ihan hyvää ettei miestä sysätä syrjään vauvan tieltä.

Mä nukutin alkuun vauvaa vieressäkin mutta max kuukauden kohdalla totesin että mä en nuku yhtään ja vauvakin alkoi heräillä vaan enemmän ja enemmän. Lopulta olis koko ajan pitänyt olla tissi suussa, ja kun se irtosi aina kun vauva nukahti, niin ei nukkunut vauvakaan. Tuttia ei koskaan ole hyväksynyt.

Laitoin sitten omaan sänkyyn nukkumaan ja yöt parani radikaalisti molempien osalta. Sit jossain vaiheessa tuli sellainen ongelma että vauva heräili esimerkiksi siihen kun sänky narahteli kun mentiin nukkumaa, muuten nukkui suht hyvin. Ja en nyt puhu normaaleista yöheräilyistä nälän takia. Meillä oli sitten reilu parin kuukauden ikäinen vauva kun laitettiin omaan huoneeseen, ja se on sopinut meille ja vauvalle erinomaisesti.

Meillä päätöstä edisti ohuet seinät, herään ihan pieniinkin inahteluihin vaikka vauva on toisessa huoneessa. Toinen oli vauvan hyvät keuhkot, alkuun antoi kyllä joka kerta raikua heti kun heräsi eikä ollut mikään känisijä ;) Näiden syiden takia ei olla tarvittu edes itkuhälytintä. Muuten on ollut tosi hyväuninen, voi ihan normaalisti olla telkkari päällä ja ei tarvi elää kuin huopatossutehtaassa, on vaan ne tietyt äänet mitkä häiritsee unta :)

Saa nähdä miten pitkään seuraava nukkuu meidän huoneessa, ihan vauvan ehdoilla aiotaan tälläkin kertaa mennä. "Perhepedistä" totesin kyllä että ei sovi meidän perheelle.

Meillä esikoinen siirtyi omaan huoneeseen ollessaan 1 kk ikäinen. En saanut nukuttua kunnolla samassa huoneessa hänen kanssaan, koska heräilin jatkuvasti jokaiseen pieneenkin inahdukseen. Omaan huoneeseen siirtymisen jälkeen sain nukuttua paljon paremmin ja heräsin vain kun vauva alkoi kitistä nälkäänsä. Itkuhälytintä ei tarvittu.

Yhteistyössä