Milloin vauva omaan huoneeseen nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jola"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jola"

Vieras
Minkä ikäisen vauvan olette siirtäneet nukkumaan eri huoneeseen? Meillä on puolivuotias ja nukkuu täydet yöunet, niin onko liian aikaista siirtää eri huoneeseen?

Esikoinen meni 7kk ikäisenä, kuopus 5kk ikäisenä..

Ei tuohon minusta ole mitää kaikille sopivaa aikaa, ihan fiiliksen mukaan..Meillä tuossa vaiheessa kumpikin on nukkunut yönsä syömättä mutta heräilivät meidän liikkuessa makuuhuoneessa jonka takia siirrettiinkin pois ja kaikki sai nukkua sen jälkeen paremmin.

Esikoinen siirtyi omaan huoneeseensa nukkumaan 3 vuotiaana. Kuopus, kohta 2 vuotta, nukkuu edelleen isänsä ja minun välissä. Ja saa nukkua siinä ihan tasan niin pitkään kuin haluaa.

Minä en ole koskaan käsittänyt miksi jo pienen lapsen pitäisi nukkua erossa vanhemmistaan, eihän mikään muukaan nisäkäs laita puolustuskyvytöntä poikastaan yksin nukkumaan....

no ei se helppoa ollut, fyysinen siirto on helppoa, mutta valvominen jatkui tonne vuoden ikään ja ylikin, mutta omassa huoneessa olevan vauvan joka ähkäisy ei enää kuulunut mun korviin ja osasin vähän rentoutua.

Alkuperäinen kirjoittaja tollo minä;26917142:
Esikoinen siirtyi omaan huoneeseensa nukkumaan 3 vuotiaana. Kuopus, kohta 2 vuotta, nukkuu edelleen isänsä ja minun välissä. Ja saa nukkua siinä ihan tasan niin pitkään kuin haluaa.

Minä en ole koskaan käsittänyt miksi jo pienen lapsen pitäisi nukkua erossa vanhemmistaan, eihän mikään muukaan nisäkäs laita puolustuskyvytöntä poikastaan yksin nukkumaan....

ja minä en ole koskaan käsittänyt, miksi koko perheen pitäisi väkisin maata samassa sängyssä ja sitä kautta hereillä, en minä, eikä mies, osata nukkua, kun lapsi vieressä ja lapsi on NIIN vilkas liikkumaan, että vielä 1,5vuotiaanakin on turvasuoja pinniksessä, kun nostaa nukkuessaan jalkansa ylös reunaa pitkin, kävelee sängyssä unissaan (juu, on nähty) ja on yhtä levoton, kuin minä. mitäs jos jokainen perhe tyylillään ja vastattaisiin ap:n kysymykseen?? hmm??

ei sun tarvitsekkaan käsittää.

• Tykkää
Reactions: erinys
Meillä n. 8 kk iässä. Syy oli se, että yöt oli tosi levottomia, meillä ei nukkunu muut kuin mies. Mä heräsin vauvan joka ähkäisyyn ja vauva taas siihen, kun käänsin kylkeä tai yskäisin. Mies vielä kuorsaa, joten vauva heräsi siihenkin.

Siirrettiin sitten omaan huoneeseen ja saman tien vauva alkoi nukkua 11-12 tuntia putkeen syömättä. Siihen asti oltiin syöty viel 1-2 krt yössä. Ja oli tosi paljon virkeämpi päivälläkin, kun sai nukuttua.

3v täytettyään siirtyi omaan huoneeseen. Onneksi kömpii aamuyöllä edelleen joka yö viereen, niin saa sitte vieläkin yhdessä aamusöpöillä ton oman "vauvan" kans. :)

[QUOTE="vieras";26917293]Tuota kenellä on niin tylsä seksielämä että vain sängyssä sekstaillaan? Koti on täynnä mielenkiintoisia paikkoja :)[/QUOTE]

ei hyvää päivää tätä tylsää jargonia taas, moikka.

Minä en ole koskaan käsittänyt, miksi lasta ei saa riepotella niskasta, kun tekee jotain tyhmää, kun kaikki muutkin nisäkkäät kurittaa poikasiaan niiden ollessa tuhmia... ;)

Me kokeilimme 10kk-ikäistä kun muutimme muutenkin huonejärjestystä, mutta silloin piti vielä joskus tutia antaa keskellä yötä eikä jaksettu ravaamista. Nyt tuo on jo 1v10kk ja vielä köllii meidän vieressä. Jos sitä ennen joulua yritettäis uudelleen, ennen toisen vauvan tulemista kuitenkin ettei sitten tarvitse heräillä vauvan itkuun keskellä yötä :)

Yhteistyössä