Milloin vauva omaan huoneeseen nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jola"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1,5vuotiaana eli pari viikkoa sitten. Nukkuu kuin tukki omassa huoneessa, ei herää niin helposti meidän kääntyilyyn/isin kuorsaukseen. Siitä lähtien nukkunut 12h yöunia putkeen. Aikaisemminkin oli hyvä nukkuja mutta nyt varsinkin! :)

Meillä nukkuu 1,5kk JA 11-vee vieläkin meidän huoneessa. Onneksi on ISO makkari meillä. Kaikilla olisi kyllä omat huoneet ja sängytkin, mutta emme ole jaksaneet nähdä tästä vaivaa.

Meillä vielä 5-vuotiaskin tulee makkariin yöllä omasta huoneestaan, 2-vuotiasta ei olla edes siirretty vielä minnekään makkarista... molemmat lapset saavat öisin jotain ihmeen kauhukohtauksia, isompi vielä kävelee ja puhuu unissaan tämän lisäksi. Että näillä mennään. Minä en ole ottanut asiasta paineita ja itse asiassa nukun rauhallisemmin, kun ollaan kaikki samassa huoneessa. Pääasia, että eivät (enää) ole samassa sängyssä, sitten tulisi ahdasta :D

Meillä siirtyi noin puolen vuoden iässä ja oli kyllä elämäni paras päätös, vaikka öisin herättiin edelleen sinne vuoden ikään asti. Meillä lapsi on sen verran herkkä uninen, että heräs joka risahdukseen ja minä joka inahdukseen, näin on helpompaa.

Meillä siirtyi n. 10-kuisena omaan huoneeseen. Olisi varmaan voinut siirtyä jo aiemminkin, mutta mä olin niiiiiin hysteerinen esim. kätkytkuoleman mahdollisuudesta, etten ois osannu nukkua jos en olis kuullu pienen tuhinaa... Toivottavasti tän toisen kanssa osaisin ottaa iisimmin...:)

Yhteistyössä