Meidän tyttö on nukkunut koko ajan omassa huoneessansa, heti ensimmäisestä yöstä lähtien kun vaan tultiin kotiin sairaalasta. Erittäin hyvin on mennyt koko ajan, tyttö on koko ajan heräänyt vain yhden tai kaksi kertaa yössä syömään, on nyt 3 kk. Tytön huone on omaa makuuhuonettamme vastapäätä, joten kyllä minä ainakin herään siihen heti kun vaan kuuluu vähänkin enemmän ääntä kuin pelkkää tuhinaa. Olen myös huomannut ihan päiväsaikaankin, että tyttö osaa nukahtaa itse uudelleen, jos en heti heräämisen jälkeen mene sängyn viereen höpisemään. Tyttö saattaa katsella esim. hetken käsiään ja nukahtaa sitten vielä uudelleen. Mielestäni on erittäin hyvä taito osata nukahtaa itsekseen, että ei aina kaipaa nukahtamiseen aikuista.
Olen vakaasti sitä mieltä, että tämä on ainakin meillä ehdottomasti paras ratkaisu. Muutaman kerran kun ollaan oltu yökylässä ja tyttö on nukkunut samassa huoneessa kanssani, niin en osaa itse nukkua juurikaan, kun kuuntelen koko ajan vauvan tuhinoita ja ""unipuheita"". Toiset taas sanovat, että eivät osaa nukkua, elleivät kuule näitä tuhinoita. Meitä on niin moneksi!