milloin vauvaa ei kutsuta enään vauvaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen miniä

Vieras
Milloin voin odottaa että lapsemme ei ole enään anopin suusta "vauva",vaikka hänelle on annettu jo nimi? Nipotanko turhasta,mutta anoppi ei ole kertaakaan lapsemme ristiäisten jälkeen kutsunut tyttöämme omalla nimellään vaan hän on aina joko vauva tai tyttö.. tekee tämän tahallaan koska ei tykkää kyseisestä nimestä. Milloinhan vauvattelu loppuu? muita saman kohtalon kokeneita?

Tee samoin, unohda etunimi ja sanot apnoppia Anopiksi - kaikille.

Todellinen vastaus; vaikea sanoa. Kerro mielipiteesi miehellesi ja pyydä häntä keskustelemaan äitinsä kanssa.

Meiän alle 3-vuotiasta nimitetään vielä babyksi :)
Mutta jos se kerta tekee tuon tahallaan, niin mä hokisin joka kerta "on sillä nimikin". Jos se ei tunnu tehoavan, alkasin ehkä tosissaan keskustella asiasta tai miehen puhua äidilleen.

Olen 39-vuotias ja isäni kutsuu mua edelleen usein vauvaksi (olen kuopus).
Äitini oli päälle 60v kun hänen äitinsä käytti vielä sanontaa lapsi-kulta.

Sitä vauvattelun loppua odotellessa... ;D

Meillä taisi mennä ainakin vuosi... Hän yritti vääntää nimestä myös ihme lempinimiä. Kortit hän kirjoittaa tytön koko nimellä, koska tykkää toisesta ja kolmannesta nimestä. Sanoin anopille, että nimestä ei tarvitse pitää, mutta kunnioittaa pitää ja käyttää nimeä. Meidän työn nimessä on myös d-kirjain ja nimi on tällainen uudempi ja sen takia kauhistus anopille.

Olen 39-vuotias ja isäni kutsuu mua edelleen usein vauvaksi (olen kuopus).
Äitini oli päälle 60v kun hänen äitinsä käytti vielä sanontaa lapsi-kulta.

Sitä vauvattelun loppua odotellessa... ;D

:D Kyllä minä silti osaltaan tuon vielä ymmärrän.. mutta kun meillä anoppi ei oo kertakaan puhunu meidän lapsesta hänen omalla nimellään. Ei siis edes maininnu koko nimeä,kuin se olis joku maailman rumin kirosana :(

On muuten kornin kuulosta kun kaveri kutsuu parivuotiastaan babyksi, siis myös lapselle itselleen. On kyllä sellanen että kutsunee vielä vuosikaudet ja kundista kasvaa sellanen mammanpoika.

Appiukko sanoi että ikinä ei tule lausumaan meidän tytön nimeä ja nyt on ite vääntänyt toisesta nimestä niin ruman kutsumanimen että mun vatsaa vääntää joka kerta kun kutsuu meidän tyttöä tällä nimellä.Tämä kyseinen nimi saa mut joka kerta ajattelemaan huoraa!!!yök,yök ja semmosta nyt ei halua yhdistää omaan lapseen.Olen pyytänyt tätä kutsumaan tyttöä sen oikealla nimellä mutta turhaan kesällä olin niin vihanen että ois tehnyt mieli kiskaista äijää pataan.Miehenikin yritti puhua sille mutta ei onnistunut.Hemmetin vanhat kuppaset paapat=(Aargh!!!

Mun mummoni sanoi haluavansa kutsua meidän tyttöä toisella nimellään kun se oli hänen mielestään niin ihana. Reilu 90 vuotiaalle isomummolle tämän toki suon, tosin alkoi kuitenkin käyttää ristimänimeä. Mutta joo, ikävä tilanne tuollainen. Ja nimessä ei todellakaan ole mitään vikaa.

[QUOTE="alkup.";22263712]Lapsen nimi on Iida..ei siis kovin hankala lausua. Ainakaan minun suuhuni.. Anoppi sanoi ennen ristiäisiä (kun nimen paljastimme etukäteen) että häntä ihan hirvittää kun noin ruman annamme.. [/QUOTE]

oletettavasti anoppi sanoo vauvaksi koska ei pidä nimestä.
mun mielestä nätti nimi

[QUOTE="alkup.";22263712]Lapsen nimi on Iida..ei siis kovin hankala lausua. Ainakaan minun suuhuni.. Anoppi sanoi ennen ristiäisiä (kun nimen paljastimme etukäteen) että häntä ihan hirvittää kun noin ruman annamme.. Mitä palstalaiset on nimestä mieltä, onko se niin ruma ettei lausua voi??[/QUOTE]

No joo, tuskinpa sitten on lausumisen vaikeudesta kiinni :|
Mun mielestä Iida on ihana nimi, mun esikoisesta ois tullut Ida jos ois ollut tyttö.

[QUOTE="alkup.";22263712]Lapsen nimi on Iida..ei siis kovin hankala lausua. Ainakaan minun suuhuni.. Anoppi sanoi ennen ristiäisiä (kun nimen paljastimme etukäteen) että häntä ihan hirvittää kun noin ruman annamme.. Mitä palstalaiset on nimestä mieltä, onko se niin ruma ettei lausua voi??[/QUOTE]

tuskin enää vauvaksi enää muutaman vuoden päästä kutsuu...

Yhteistyössä