Milloin vauvalle sormiruokaa ja mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen antanut välillä 7kk ikäiselle vauvalle käteen kurkkua, porkkanaa, omenaa ja näkkileipää. Anoppi kielsi tämän ehdottomasti, vauva voi hänen mukaansa tukehtua. Eipä tuo vauva kyllä ole suuremmin noista paloja saanut, ja ihan hyvin on jo syönyt muutenkin karkeampaa ruokaa.. Missä iässä teidän mielestänne voi vauvalle antaa sormiruokaa? Ja mitä olette antaneet?

Porkkanaa en ehkä antais, mutta en näe ongelmaa kurkussa, ta esim. hedelmissä. Porkkana niin kovaa että voi saada paloja ja tukehtua, en sitten tiedä olenko liian varovainen.

noi vanhemmat aina hösöttää,mur.mun sisko esim tissittä täysin 6kk vauvaansa mut antaa sormipaloja myös,leipää,hedelmiä ym.ja mulla 4 kkpoika jolle jonkun kk päästä annan kans niinku ekallekki.toki varovaisuus kannattaa,pieniä paloja tai isoja mistä vaavi saa jyrsiä.vaikka niin varmaan oot tehnytki>

Niin, siis olenkin antanut porkkanan ym. kovat keitettynä. Mutta onko anoppi mielestänne ylivarovainen vai minä liian varomaton? Vauva on tosiaan ihan hyvin noita syönyt.

Uusimmat

Yhteistyössä