?
---
Vieras
Proteiinia joka aterialla ja 2 l vettä päivässä. Se vie jo sun makeenhimoja, näläntunnetta pois!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja toinen syömishäiriöinen;26818782:Mä sain apua omiin syömisongelmiini OA:sta. Vertaistuki on parasta toiselle syömishäiriöiselle.
Sisulla ei näistä jutuista parannuta, se on ihan fakta.
OA-palavereissa puhutaan todella avoimesti syömisestä ja siitä toipumisesta.
Kokouksissa käy anorektikkoja, bediläisiä ja bulimikkoja. Jotkut on käyneet lääkärissä,
jotkut itse todenneet että syöpöttelelevät ilman syytä tai laihduttavat jatkuvasti tai jotenkin
muuten on sairas suhde ruokaan.
Kokoukset on avoimia kaikille ja niissä ollaan anonyymejä (overeaters anonymous)
Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;26818838:Lukematta muita viestejä... Onks tää joku vitsi? Valkoista vehnähöttöä ja mikä ihmeen neljäsosa suklaapalasta. Jeesus mitä juttuja.
..mun mielestä sun eväät ei ole määrällisesti mitkään järjettömät, laadun tiedät itse joten en sen enempää kommentoi. Noista leivistä, kun kaikki paasaa ruisleivästä -> esim.minä saan siitä mahakivun ja turvotusta, joten en voi sitä syödä. Olenkin itse leiponut täysjyvävehnäjauhosta leipää ja lisäillyt sinne leseitä, siemeniä jne. Niin kuin sinäkin. Ja minä laihdun nyt.
Onko sulla blenderi? Laita sinne reilusti mansikoita, mehukeittoa tilkka ja sitten maustamatonta jogurttia tai rahkaa. Tyrmää minulta makeannälän, ku laittaa sitä oikeaa mehukeittoa eikä lightia.
Reissussa pidän mukana elovena-välipalapatukoita hätävarana ja syön yleensä salaattia jos täytyy jotain syödä.
Alkuperäinen kirjoittaja toinen syömishäiriöinen;26818896:Samaa pelkäsin itse ekassa kokouksessa ja melkein joka ikinen eka kertalainen kysyy samaa.
Askeleissa mainittu Jumala on sinun itsesi määriteltävissä. OA ei ota kantaa mihinkään uskontoihin
tai politiikkaan.
Sinun "Jumalasi" voi olla vaikka keittiönpöytä jos niin haluat määritellä.
Kokouksissa käy ateisteja, uskovaisia ja kaikkia siltä väliltä, ihan tavallisia ihmisiä joille ainoa yhteinen piirre on pakonomainen syöminen tai paastoaminen tai sairas suhde ruokaan. Kukaan ei kysy sinulta mihin uskot,
valitset itse mitä itsestäsi kerrot.
Harmi kun paikkakunnallasi ei ole ryhmää!
Muistaakseni myös netissä voi osallistua paltsuihin, mutta ehdottomasti parasta minun mielestäni on aito vertaistuki kasvokkain.
Se, että kerrot miten syöminen hallitsee elämääsi ja kukaan ei pudistele päätään, neuvo tai tuomitse...
Tosi harvoilla yleislääkäreilläkään on tietoa syömishäiriöiden hoidosta ja tuputetaan ruokavalioita ja liikuntaa ja blaablaablaa. Jos joku sanoo mulle, että "ota itseäs niskasta kiinni", niin tiedän ettei tuolla henkilöllä ole hajuakaan syömishäiriöistä ja niiden hoidosta. Ne kommentit voi jättää omaan arvoonsa.