Mimmoset ihmiset kuuntelee Cheekiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Musafriikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten ihmiset saavat riidan aikaseksi joka ainoasta asiasta? Musiikkimaku, sehän on jokaisella henkilökohtainen kuten muutkin maut. Onneksi meille jokaiselle on varaa valita. Ja mitä tulee muiden valintoihin niin sen ei pitäis muita häiritä. :D

Miten ihmiset saavat riidan aikaseksi joka ainoasta asiasta? Musiikkimaku, sehän on jokaisella henkilökohtainen kuten muutkin maut. Onneksi meille jokaiselle on varaa valita. Ja mitä tulee muiden valintoihin niin sen ei pitäis muita häiritä. :D

Minä olen usein miettinyt, että mikä saa toiset tekemään päätelmiä juurikin musiikkimausta. Mikään ei herätä samanlaista ylimielistä arvostelun kakofoniaa, paitsi ehkä elokuvat. Ihan kuin se kismittäisi sietämättömästi, että joku vain tykkää siitä mitä radiossa soi, kun toinen taas haluaa enemmän. Ja tämä joka haluaa enemmän, nostaa itsensä automaattisesti kaikkiruokaisemman yläpuolelle.

Hauska ilmiö.

[QUOTE="viirus";28981924]Sun kaltasten ihmisten lapsista tulee koulukiusattuja. Äitikään ei pysty käsittämään sitä, että ihmisiä on erilaisia ja makuja kullakin.[/QUOTE]

Anteeksi mokani, siis koulukiusaajia.

Makuasioita sanoi koira.
Omasta mielestäni tuo tyyppi on liian sliipattu, lähes muovinen.
Kummityttöni (16v) ja pari lapsuusajan lkoulutoveriani (37-40v) rakastavat tuota artistia.

Minä olen usein miettinyt, että mikä saa toiset tekemään päätelmiä juurikin musiikkimausta. Mikään ei herätä samanlaista ylimielistä arvostelun kakofoniaa, paitsi ehkä elokuvat. Ihan kuin se kismittäisi sietämättömästi, että joku vain tykkää siitä mitä radiossa soi, kun toinen taas haluaa enemmän. Ja tämä joka haluaa enemmän, nostaa itsensä automaattisesti kaikkiruokaisemman yläpuolelle.

Hauska ilmiö.

Kyllähän ihminen tekee päätelmiä toisesta ja arvottaa itseään eri asteikkojen mukaan, ei vain musiikista, vaan kaikesta. Asuinalueesta, ammatista, koulutuksesta, musiikkimausta, ulkonäöstä, puhetavasta, taidemausta, kodin sisustuksesta, persoonallisuudesta, olemuksesta, elokuvista, kulutetusta kirjallisuudesta, etnisestä taustasta, harrastuksista, vanhemmuudesta... Tarkoitan siis, ettei tämä ilmiö ole loppujen lopuksi sen kummallisempi kuin muukaan arvottaminen tai arvostelu. Kaikki arvostelu voi löytää kakofoniansa, kun asiasta aletaan keskustella. Toiset arvostelunkohteet ovat vain arempia räjähtämään käsiin, toisia on hiukkasen turvallisempi sorkkia, kuten minusta tämä musiikki.

Ei se arvottaminen ole aina tällaista läpinäkyvää tai edes tiedostettua, tai edes tarkoituksella toista alentavaa. Kunhan nyt vain pistämme tiettyyn asemaan suhteessa toiseen joskus sen kummemmin tietämättämmekin ja sen kummemmin miettimättä.

[QUOTE="vieras";28981600]musiikkimaku on tosi henkilökohtainen asia ja sen takia kertookin paljon ihmisestä. Joku joka kuuntelee vaikka Juha tapion kaksi puuta eikä koskaan kyllästy, ei ole sävelkorvaltaan kovinkaan musikaalinen. Hänen musiikkinsa ei sitä vaadi...on niin peruskauraa kun olla voi. Sanatkin hyvin tavallisen ihmisen ajatuksia. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta kertoo ihmisestä.

Sitten taas jotain angst rockia kuunteleva, jossa sanat tyyliin "vuodan verta vuoksesi, tapan itseni" kertoo että henkilö on ...no nuori ja rakastunut ja vähän naiivi. Mitä nyt näitä escape the fait... Three days graces pain..."pain without love...". Tuli kuunneltua joskus nuorena...enään ei innosta.

Chisu kertoo miesvihasta...

Cheek nyt sattuu olemaan sellaista "olen cool, mutta huorat kelpaa sänkyyn, olen niin symppis...". Vähän sellaista...no...keskenkasvuista.

On toki paljon ihmisiä, jotka eivät edes ymmärrä.sanoja tai kuulevat väärin. Joillekin se musiikki on ainoa tärkeä, mutta rapissa se musiikki ja sävel ole kyllä koskaan kovinkaan merkityksellinen. Kunhan jää päähän soimaan jollain perus melodialla. En usko että cheekkiä kuuntelevalle musiikki ole kovin tärkeässä asemassa elämää. Kunhan nyt on kiva joskus kuunnella jotain.

Moni tuntematon tai vähemmän tunnettu rap artisti on nimenomaan hyvä sanoissaan, mutta melodia niin mitätön ettei pääse radioon. Rapissa kai alunperin tarkoitus on olla hyvä suustaan...eli hyvät sanoitukset. Mitä nyt toisiaan vastaan kilpailevat kumpi osaa sanoa paremmin tuosta noin vaan. Rap maailma ei ole ihan mun juttu, mutta kyllä osa on ihan taitavia. Cheek ei kyllä niihin kuulu. Hän on tuotantoyhtiön tekemä hahmo, jolla on rooli ja musiikilla haetaan vaan sitä päähän soimaan jäämistä ilman merkitystä.

Itse tykkään kuunnella omaan elämään sopivia sanoituksia ja musikaalisia lahjakkuuksia. Joidenkin laulajien ääni on valloittava. Esimerkiksi massive attack teardrop on musiikillisesti hieno kappale. Yleisesti pidän kuitenkin esimerkiksi jessie j n äänestä (kuunnelkaa livenä)...tai vaikka pinkin äänestä mahtavine musiikkivideoineen. Pidän myös hänen sanoituksista...sopii omaan elämääni.[/QUOTE]

Taidan olla kyllä tosi juntti, kun en näe pinkin biiseissä mitään normihittirenkutusta kummempaa.

Minua on aina ihmetyttänyt, miten toiset musiikkityylit ovat jotenkin absoluuttisesti parempia kuin toiset. Esimerkiksi kaikki iskelmähän on yleisen mielipiteen mukaan pelkkää kuraa, kun taas indie-proge-linja on jotenkin valtavan hienoa. Miksei musiikki voi olla ihan vain mielipidekysymys?

Vain elämää -sarja varmaan esitteli Cheekin uudenlaiselle yleisölle mikä on lisännyt suosiota. On se minusta kuitenkin ollut suosittu ennen sitäkin, kunhan vain on leventänyt yleisön ikää? On se ilmeisesti aikamoinen työnarkomaani, tekee töitä varmasti musiikkinsa ja ammattinsa eteen.

Ennen Cheek oli enemmän kai lapsosten kuuntelemaa, mutta nyt tiedän monia yli kolmekymppisiä ja nelikymppisiäkin, jotka kuuntelee Cheekiä enemmän tai vähemmän avoimesti. Nimenomaisesti niin, että Cheek ilmestyi heidän puheisiinsa oikeastaan vasta tv-sarjan jälkeen. Meillä taitaa olla ekaluokkalainen ja hänen kaverit niitä jotka tykkäävät jossain määrin Cheekistä.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";28981600]musiikkimaku on tosi henkilökohtainen asia ja sen takia kertookin paljon ihmisestä. Joku joka kuuntelee vaikka Juha tapion kaksi puuta eikä koskaan kyllästy, ei ole sävelkorvaltaan kovinkaan musikaalinen. Hänen musiikkinsa ei sitä vaadi...on niin peruskauraa kun olla voi. Sanatkin hyvin tavallisen ihmisen ajatuksia. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta kertoo ihmisestä.

Sitten taas jotain angst rockia kuunteleva, jossa sanat tyyliin "vuodan verta vuoksesi, tapan itseni" kertoo että henkilö on ...no nuori ja rakastunut ja vähän naiivi. Mitä nyt näitä escape the fait... Three days graces pain..."pain without love...". Tuli kuunneltua joskus nuorena...enään ei innosta.

Chisu kertoo miesvihasta...

Cheek nyt sattuu olemaan sellaista "olen cool, mutta huorat kelpaa sänkyyn, olen niin symppis...". Vähän sellaista...no...keskenkasvuista.

On toki paljon ihmisiä, jotka eivät edes ymmärrä.sanoja tai kuulevat väärin. Joillekin se musiikki on ainoa tärkeä, mutta rapissa se musiikki ja sävel ole kyllä koskaan kovinkaan merkityksellinen. Kunhan jää päähän soimaan jollain perus melodialla. En usko että cheekkiä kuuntelevalle musiikki ole kovin tärkeässä asemassa elämää. Kunhan nyt on kiva joskus kuunnella jotain.

Moni tuntematon tai vähemmän tunnettu rap artisti on nimenomaan hyvä sanoissaan, mutta melodia niin mitätön ettei pääse radioon. Rapissa kai alunperin tarkoitus on olla hyvä suustaan...eli hyvät sanoitukset. Mitä nyt toisiaan vastaan kilpailevat kumpi osaa sanoa paremmin tuosta noin vaan. Rap maailma ei ole ihan mun juttu, mutta kyllä osa on ihan taitavia. Cheek ei kyllä niihin kuulu. Hän on tuotantoyhtiön tekemä hahmo, jolla on rooli ja musiikilla haetaan vaan sitä päähän soimaan jäämistä ilman merkitystä.

Itse tykkään kuunnella omaan elämään sopivia sanoituksia ja musikaalisia lahjakkuuksia. Joidenkin laulajien ääni on valloittava. Esimerkiksi massive attack teardrop on musiikillisesti hieno kappale. Yleisesti pidän kuitenkin esimerkiksi jessie j n äänestä (kuunnelkaa livenä)...tai vaikka pinkin äänestä mahtavine musiikkivideoineen. Pidän myös hänen sanoituksista...sopii omaan elämääni.[/QUOTE]

Tuossa yllä teit arvioita ihmisistä heidän lempimusiikin varjolla, mutta jätit esittämättä arvion ihmisistä, jotka kuuntelevat musiikkia kuten sinä? Esitit kyllä oman musiikkimakusi, muttet paljastanut mitä se kertoo niin kuuntelevasta ihmisestä, se jäi vielä kiinnostamaan?

Kyllähän ihminen tekee päätelmiä toisesta ja arvottaa itseään eri asteikkojen mukaan, ei vain musiikista, vaan kaikesta. Asuinalueesta, ammatista, koulutuksesta, musiikkimausta, ulkonäöstä, puhetavasta, taidemausta, kodin sisustuksesta, persoonallisuudesta, olemuksesta, elokuvista, kulutetusta kirjallisuudesta, etnisestä taustasta, harrastuksista, vanhemmuudesta... Tarkoitan siis, ettei tämä ilmiö ole loppujen lopuksi sen kummallisempi kuin muukaan arvottaminen tai arvostelu. Kaikki arvostelu voi löytää kakofoniansa, kun asiasta aletaan keskustella. Toiset arvostelunkohteet ovat vain arempia räjähtämään käsiin, toisia on hiukkasen turvallisempi sorkkia, kuten minusta tämä musiikki.

Ei se arvottaminen ole aina tällaista läpinäkyvää tai edes tiedostettua, tai edes tarkoituksella toista alentavaa. Kunhan nyt vain pistämme tiettyyn asemaan suhteessa toiseen joskus sen kummemmin tietämättämmekin ja sen kummemmin miettimättä.

No kyllä minusta esimerkiksi ammatti, harrastukset, puhetapa ja vaikkapa poliittinen suuntautuminen kertovat ihmisestä paljon enemmän kuin sisustustyyli tai musiikkimaku. Minusta nuo jälkimmäiset kertovat ihmisestä tasan yhtä paljon, kuin vaikkapa lempiväri.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28981996:
No kyllä minusta esimerkiksi ammatti, harrastukset, puhetapa ja vaikkapa poliittinen suuntautuminen kertovat ihmisestä paljon enemmän kuin sisustustyyli tai musiikkimaku. Minusta nuo jälkimmäiset kertovat ihmisestä tasan yhtä paljon, kuin vaikkapa lempiväri.

Totta. Tätä en kiellä, enkä ole kieltänyt.

Paitsi sisustustyylit. Minusta sisustustyyli voi kertoa ihmisestä paljonkin.

Viimeksi muokattu:
no ainakin tällaiset nelikasit hyväpalkkaisessa esimiestyössä olevat lapsiperheen äidit, jotka tykkäävät myös hevistä, iskelmästä ja humpasta ja inhoavat jatsia ja joiden harrastuksia ovat opiskelu avoimessa sekä lavatanssit ja yökerhoilu.

Tosin tietääkseni tähän kategoriaan kuuluu noin yksi ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28982012:
Tämän vuoksi minusta siis tällainen ketju on yhtä turha kuin "mimmoset ihmiset tykkää turkoosista?" -aiheinen ketju.

Ei se sen turhempi ole kuin mikään muukaan mitä tänne suolletaan palstamammojen synkistä ja vähemmän synkistä mielistä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28982012:
Tämän vuoksi minusta siis tällainen ketju on yhtä turha kuin "mimmoset ihmiset tykkää turkoosista?" -aiheinen ketju.

Minusta kaikesta voi väitellä, mutta että mennään tekemään uskomattomia päätelmiä yhden artistin takia, on aika älytöntä. Eikä kovin kestävällä pohjalla olevaa analyysia.

Sisustustyylikin kertoo enemmän, mutta kertooko sekään älykkyydestä ja mistä kaikesta tässä ketjussa nyt on tehtykään päätelmiä? No, ehkä ne ihmiset jotka arvottavat toisia tiettyjen kategorioiden mukaan, että näin ja näin sisustavat ovat sitä ja tätä, ja sitä ja tätä kuuntelevat ovat sellaisia ja tällaisia... ehkä heistä pystyy enemmän tekemään päätelmiä kuin pelkästään yhden artistin perusteella.

Anteeksi sekava ilmaisu, monta rautaa tulessa.

• Tykkää
Reactions: Queen of Nothing
Minusta kaikesta voi väitellä, mutta että mennään tekemään uskomattomia päätelmiä yhden artistin takia, on aika älytöntä. Eikä kovin kestävällä pohjalla olevaa analyysia.

Sisustustyylikin kertoo enemmän, mutta kertooko sekään älykkyydestä ja mistä kaikesta tässä ketjussa nyt on tehtykään päätelmiä? No, ehkä ne ihmiset jotka arvottavat toisia tiettyjen kategorioiden mukaan, että näin ja näin sisustavat ovat sitä ja tätä, ja sitä ja tätä kuuntelevat ovat sellaisia ja tällaisia... ehkä heistä pystyy enemmän tekemään päätelmiä kuin pelkästään yhden artistin perusteella.

Anteeksi sekava ilmaisu, monta rautaa tulessa.

Niin, onhan ihan eri asia ihmetellä, miksi joku tykkää ja keskustella itse siitä musiikista, mutta juuri tätä taivastelua ja luokittelun tarvetta en tajua.

Myös musikaaliset ihmiset kuuntelee.

Ja kuunteluhan perustuu siihen, että mistä musiikista tulee hyvä fiilis.

Mikä ihme tarve teillä on lokeroida cheekin kuuntelijat johonkin?
Kuuntelen monenlaista musiikkia, oikeastaan ihan laidasta laitaan, mutta en todellakaan ole kaikkiruokainen musiikin suhteen.

Antakaa ku arvaan: esim. Tepadj ja muut "musikaaliset älyköt" kuuntelevat mättöheviä jaa trancea jaa progea jaa monenlaista muuta yhtä hienoa (sädekehäpäänpäällähymiö)...

[QUOTE="Mimmuli";28981656]Tykkään kovasti, koska tulen hyvälle tuulelle. Koen lyriikat aidoiksi, tämän Jaren omista kokemuksista kertoviksi. Hän on mielestäni epätyypillinen suomalainen positiivisuudessaan. Ja voi olla syystä ylpeä. Karisma on jotakin mitä et voi määritellä, enemmän sitä cheekillä on kun Eino Grönillä tai Dannyllä. Mielestäni. "Ei voi sille mitään se tulee luannostaan...". Ihana nuori mies, Ihana! Ja fiksu! Nauttikoon nuoruudestaan ja eläköön terveenä ja pitkään! Olen 39v korkeasti koulutettu neljän lapsen äiti. Tunnen olevani 20v kun täysillä autossa kuuntelen vaik Sokka Irti. Antaa kaikkien kukkien kukkia, montaa lajia taidetta mahtuu maailmaan. Tykkään siis myös monesta muusta. Ihana Cheek!!![/QUOTE]

Cheek on tehnyt, mitä, 5 vai 6 levyä jotka kaikki, jokaista biisiä myöten kertoo hänestä itsestään. Kertoo jotain ihmisen itserakkaudesta tuollainen tuotanto... Mun mielestä ei kerro fiksuudesta jos osaa laittaa rimmaavia sanoja pötköön kertomatta kuitenkaan mitään järkevää. Mua lähinnä ärsyttää Geekissä se, että hän kuvittelee olevansa rap-artisti, ja kitisee kun häntä ei sellaisena arvosteta. Se kun johtuu ihan vaan siitä ettei Geek oo räppiä nähnytkään. Alunperin hiphop-kulttuuri oli amerikan mustan yhteisön ja varsinkin nuorison keino selviytyä, ja rap ainoa kanava kertoa heitä koskettavista ongelmista ja kuvailla yhteiskuntaa heidän näkökulmastaan. Nyky-rap koki pahan invaasion siinä vaiheessa kun Eminem löi itsensä läpi ja pääsi musiikillaan myös valkoisen yhteisön suosioon, tattadaa, vain olemalla valkoinen. Silloin rap-musiikista tuli yhteiskunnallisesti kaikille ihmisryhmille sopivaa, ja pahimmillaan kaikki artistit Britney spearsia ja madonnaa myöten yritti tehdä rap-biisejä. Rapin tultua muotiin yht' äkkiä tärkein sanoma olikin vaan hehkuttaa omaa menestystään, omaisuuttaan ja saamiaan naisia, ja poliittinen rap joutui vähemmistöön kaikesta tuotannosta. Mua ahdistaa ihmiset jotka tulee mulle kertomaan että hekin kuuntelee paljon räppiä, ja sitten kun keskustelee enemmän niiden kanssa, paljastuu että kyseisen ihmisen lemppariartistit on geek, petri nygård ja Nelly, mun tekis välittömästi mieli alkaa valistamaan siitä ettei tuo sun musiikkis ole räppiä nähnytkään.

Cheekista tykkää kaikenlaiset ihmiset. Se vain elämää tv-sarja toi kyseisen artistin kaiken kansan artistiksi. Siitä tykkää ihmiset mummosta lapsenlapseen :)
Eikä se oo mikään kuunaamainen kakara kuten palstalainen eka sivulla häntä nimitti. Aikuinen mies, tietää mitä tekee ja tekee sillä rahaa sekä uraa.
Tykkään itsekin sekä mun lapse :heart:

Mä en tajua sitäkään miten jengille menee noin läpinäkyvät esitykset läpi. Se geekkihän oli koko sarjan ajan tosi ylimielinen muita kohtaa, ei halunnut osallistua tehtäviin ja mankui vaan. Sitten vikassa jaksossa ilmeisesti tajus mikä on jutun juoni, ja pelästyi että ihmiset inhoaa häntä vielä enemmän tuon ohjelman jälkeen jos ei vähän edes kerää sympatiaa itselleen. Sit vikassa jaksossa tirautettiin pari krokotiilinkyyneltä ja avauduttiin rankasta nuoruudesta jengien keskellä (yeah right, ikään kuin suomessa ois mitään oikeita jengejä moottoripyöräkerhojen lisäksi), ja heti mammat nielas koukun ja sydämet suli aah niin ihanalle tissiposkelle.

Yhteistyössä