Minä en jaksa leikkiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tööt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tööt"

Vieras
Siis oikeasti! Mulla niin tympii leikkiminen. 3 v haluaa leikkiä koko ajan ja minua vaan ei kiinnosta enkä osaa. :/ Leikkiikö muut n. 3 v lasten kanssa paljonkin? Ootan vaan että pikkuveli kasvaa vähän isommaksi niin on esikoisella joku leikkikaveri.

Aika vähän. Luen, pelaan, liikutan mutta en lähde sihen, että pitäisi olla vielä leikkikaverinakin. Ei ole mun tehtävä, kaverit ja sisraukset sitä varten. Itsekseen on hyvä oppia myös keksimään ja rakentamaan leikkejä.

Kyllä mä joka päivä jonkun aikaa noiden 6 ja 1 vuotiaiden kanssa lasten huoneessa leikkimässä...
Tai meillä se on sitä,että äiti rakentelee leego ym linnat joihin 6 vuotias rakentaa omia leikkejään ja 1 vuotias on ahkerasti mukana ja pitää huolen siitä ettei yksikään linna valmistu :D

Meillä 3-vuotias leikkii paljon yksinkin, mutta joka päivä käy pyytämässä muakin jossain vaiheessa leikkimään. Ja musta tuntuu myös etten osaa leikkiä, mutta yritän esim. palloleikkejä, autoleikkejä, helpointa on tietty pelata jotain, vaikka muistipeliä...

Pojankaan mielestä en taida olla kovin loistava leikkijä, kun toisinaan pyytää mua ensin leikkimään, tuun paikalle, leikitään vähän aikaa ja kohta poika lähtee sanaakaan sanomatta huoneesta ja menee pyytämään isäänsä leikkimään :D

En mäkään ole mikään leikkijä, lapset 3v ja 5v. Enemmän tykkään pelata, lukea, askarrella, piirtää, muovailla jne. Leikit joissa olen mukana ovat lähinnä sellaisia, että lapset vaikka tekee leikkiruokaa ja mä istun ravintolassa ja syön ja ihastelen, että onpa hyvää :)

Tosin lapset itsekin se jo tajuaa, että äitin kanssa ei tule kauheesti sellaisia leikkejä kuin isän kanssa, joten useimmiten pyytävätkin äitiä vaan lukemaan tai pelaamaan tai jotain. Ja isän kanssa sitten leikitään :)

Yhteistyössä