Minä en jaksa pitää tätä kämppää siistinä - en vaan!!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pääleviää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pääleviää

Vieras
Pölyä tulee sellaisella vauhdilla, että saisin lopettaa työt ja alkaa päivät juoksemaan niiden perässä.

Parvekelasit pitäisi pestä.

Lastenhuone vaatisi päivän työpanoksen, vaikka aika vasta on siivottu.

Oma makkari on sellaisessa pölyssä, ettei sekaan sovi, vaikka alle viikko on kunnon siivouksesta.

Keittiön sain äsken siivottua - kaikki muu odottaa vielä!!!

Oikeasti en jaksa siivota niin paljon kuin meillä pitäisi jaksaa - n.100 neliötä kerrostalokämppää on siis siivottavana.

Kuinka te muut selviätte??
 
joo sama vika!

mullakin pitäisi alkaa näin lauantain kunniaksi siivoamaan, kiinnostus ja motivaatio on vaan hukassa :D jos sitte huomen, tai joku kaunis päivä :D

no ei hihat heilumaan ja töihin laiskuri! :D
 
Mites olisi, jos palkkaisitte siivoojan? kotitalousvähennyksen jälkeen jää vain noin satanen kuussa käsittääkseni, ellen väärin muista kaverilta kuultua tietoa.
 
Riehun aina aamulla sellaisen pikaputsin arkisin, tänään tosin vaihdoin jo lakanat, siivoilin keittiön, raivasin olkkaria taaperon jäljiltä ja kohta imuroin vähän. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen :
Mistä sitä pölyä teille kertyy niin paljon? Meillä on kuivausrumpu joka on ehkä vähentänyt pölyisyyttä.

En tiedä mistä pölyä tulee, meilläkin on kuivausrumpu. Olisiko tuo ilmastointi syyllinne vai mikä?? Vai kuvittelenko vain? En tiedä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen :
Mistä sitä pölyä teille kertyy niin paljon? Meillä on kuivausrumpu joka on ehkä vähentänyt pölyisyyttä.

en minä tiedä, meillä on vain kaksi lasta plus minä, pyykkiä pestään päivittäin, siitä varmaan johtuu.

mietin usein itsekin, joka päivä meillä saisi olla imurinvarressa kiinni ettei olis pölypalleroita, ja joka kerta n,3päivän välein kun imuroin otan sängyn alta ja siirrän sohvatkin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen :
Mistä sitä pölyä teille kertyy niin paljon? Meillä on kuivausrumpu joka on ehkä vähentänyt pölyisyyttä.

En tiedä mistä pölyä tulee, meilläkin on kuivausrumpu. Olisiko tuo ilmastointi syyllinne vai mikä?? Vai kuvittelenko vain? En tiedä.

Pistä matot vaihtoon, niistä saattaa tulla uskomaton määrä pölyä. Makkarissa en pitäis mattoja ollenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lotta:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen :
Mistä sitä pölyä teille kertyy niin paljon? Meillä on kuivausrumpu joka on ehkä vähentänyt pölyisyyttä.

En tiedä mistä pölyä tulee, meilläkin on kuivausrumpu. Olisiko tuo ilmastointi syyllinne vai mikä?? Vai kuvittelenko vain? En tiedä.

Pistä matot vaihtoon, niistä saattaa tulla uskomaton määrä pölyä. Makkarissa en pitäis mattoja ollenkaan.

no mulla ei ole mattoja kuin olohuoneessa ja viimeviikolla ostin siihen uuden ja käytävällä ja likan huoneessa.

silti on pölyä!! argh!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja lotta:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen :
Mistä sitä pölyä teille kertyy niin paljon? Meillä on kuivausrumpu joka on ehkä vähentänyt pölyisyyttä.

En tiedä mistä pölyä tulee, meilläkin on kuivausrumpu. Olisiko tuo ilmastointi syyllinne vai mikä?? Vai kuvittelenko vain? En tiedä.

Pistä matot vaihtoon, niistä saattaa tulla uskomaton määrä pölyä. Makkarissa en pitäis mattoja ollenkaan.

Meillä on paljon noita ryijymattoja vai mitä piruja nuo on, nukkamattoja - imuroidaan joka päivä ne.
 
eihän 100 neliöö oo paljon... onko teillä liikaa tavaraa.. jos pitää koriste-esineitä ym. mahd. vähän, on helpompi siivota. lastenhuoneen sekaisuuden ymmärrän kyllä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Lasken rimaa. Ainoa siivous, joka on pakko toisinaan, vaikka ei niin huvittais, on petivaatteiden vaihto, koska puhtaat petivaattet saunan jälkeen vaan on ihan pakko saada.

öh, ei ihan mene meillä noin, saunotaan melekin päivittäin ni en tod rupea vaihtamaan joka päivä petivaatteita, ymmärrän jos joku saunoo (karkeasti sanottuna ) jouluna ja juhannuksena
 
Alkuperäinen kirjoittaja tirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Lasken rimaa. Ainoa siivous, joka on pakko toisinaan, vaikka ei niin huvittais, on petivaatteiden vaihto, koska puhtaat petivaattet saunan jälkeen vaan on ihan pakko saada.

öh, ei ihan mene meillä noin, saunotaan melekin päivittäin ni en tod rupea vaihtamaan joka päivä petivaatteita, ymmärrän jos joku saunoo (karkeasti sanottuna ) jouluna ja juhannuksena

No en mäkään ihan joka saunapäiväksi niitä vaihda -juuri siksi että saunotaan joka pivä -mutta se on ainoa "pakollinen" siivous, noin kerran viikossa vaihtaa petivaatteet, kaikessa muussa voi laskea rimaa.
 
Tiedän tilanteen, on tuttua! Sitä sekaluutta pitää oppia myös sietämään! Ei elämä ole kuin sisustuslehdissä. On osattava olla armollinen itselleen, joskus jaksaa paremmin kuin toisinaan.

Ehkä siivousrutiinien järjestäminen auttaa pahimman kaaoksen taltuttamiseen, eli veskit pestään säännöllisesti, imuroidaan parin päivän välein samoin kuin pölyt ja tahrat pyyhkäistään näkyviltä paikoilta. Lapset voivat (toki ikä huomioon ottaen) osallistua tehtäviin ja esim. imuroida huoneitaan omalla tavallaan. Viisas pääsee vähemmällä, kun pistää koko perheen töihin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja tirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Lasken rimaa. Ainoa siivous, joka on pakko toisinaan, vaikka ei niin huvittais, on petivaatteiden vaihto, koska puhtaat petivaattet saunan jälkeen vaan on ihan pakko saada.

öh, ei ihan mene meillä noin, saunotaan melekin päivittäin ni en tod rupea vaihtamaan joka päivä petivaatteita, ymmärrän jos joku saunoo (karkeasti sanottuna ) jouluna ja juhannuksena

No en mäkään ihan joka saunapäiväksi niitä vaihda -juuri siksi että saunotaan joka pivä -mutta se on ainoa "pakollinen" siivous, noin kerran viikossa vaihtaa petivaatteet, kaikessa muussa voi laskea rimaa.

Siis ei voi olla totta, että joku petivaatteitten vaihto tuottaa tuskaa. Minkälaisia ihmisiä oikein ootte. Kauhee valitus siivouksesta. Mihin se teidän aika oikein menee. Musta on ihana hoitaa kotia. Harrastus jopa. Ja olen mies. Vaimokekin kyl siivoaa.

Voin tulla kyllä teille siivoomaan, pikkusummasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pääleviää:
Pölyä tulee sellaisella vauhdilla, että saisin lopettaa työt ja alkaa päivät juoksemaan niiden perässä.

Parvekelasit pitäisi pestä.

Lastenhuone vaatisi päivän työpanoksen, vaikka aika vasta on siivottu.

Oma makkari on sellaisessa pölyssä, ettei sekaan sovi, vaikka alle viikko on kunnon siivouksesta.

Keittiön sain äsken siivottua - kaikki muu odottaa vielä!!!

Oikeasti en jaksa siivota niin paljon kuin meillä pitäisi jaksaa - n.100 neliötä kerrostalokämppää on siis siivottavana.

Kuinka te muut selviätte??
en jaksa. eilen masensi just saman asian takia. kun ei jaksaisi. opiskeluviikon jälkeen olisi halunnut vaan levätä ja istua
 
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja pääleviää:
Pölyä tulee sellaisella vauhdilla, että saisin lopettaa työt ja alkaa päivät juoksemaan niiden perässä.

Parvekelasit pitäisi pestä.

Lastenhuone vaatisi päivän työpanoksen, vaikka aika vasta on siivottu.

Oma makkari on sellaisessa pölyssä, ettei sekaan sovi, vaikka alle viikko on kunnon siivouksesta.

Keittiön sain äsken siivottua - kaikki muu odottaa vielä!!!

Oikeasti en jaksa siivota niin paljon kuin meillä pitäisi jaksaa - n.100 neliötä kerrostalokämppää on siis siivottavana.

Kuinka te muut selviätte??
en jaksa. eilen masensi just saman asian takia. kun ei jaksaisi. opiskeluviikon jälkeen olisi halunnut vaan levätä ja istua

siis sama juttu että viimeksi viikko sitten olin pyyhkinyt pölyt ja silti eilen kutitti silmiä pöly. olen väsynyt.

mies otti tänään ekaa kertaa varmaan vuoteen luutun käteen ja pyyhki ja järjesteli.
 

Yhteistyössä