Y
ylihuolehtiva kasvattiemo
Vieras
Luin tuota alempaa keskustelua, jossa ap ihmettelee, miksi alle 3v. viedään päivähoitoon. Olen huomannut tässä vuosien varrella että entistä pienemmät tulevat hoitoon! Onko tulotaso muka tippunut yhtäkkiä näin kovasti? Eipä ole vaan ihmiset haluavat kaikkea aivan liikaa. Ensin pitää opiskella hyvä ammatti ja siihen tarvitaan isot opintolainat, sitten luodaan uraa ja jossain vaiheessa tulee tyhjiö, jota paikkaamaan "tehdään" lapsi. Ja pitäähän sille lapselle olla sitten iso omakotitalo, uusi farkkuauto tai maasturi ja nähin tarvitaan taas sitä lainaa. Sitten kaikki on saavutettu, mutta tämän elintason ylläpitämiseksi tarvitaan taas sitä rahaa! Eli mamma töihin ja lapsi lykätään vieraalle hoitoon. suoraan äitiyslomalta tietty.
No, eipä asia minua ammattikasvattajana sinänsä haittaa, mutta ihan oikeasti säälin niitä pikkuisia lapsirukkia. Jos joku väittää, että alle 3v. NAUTTII päivähoidosta niin voin sanoa, että hakoteillä ollaan. Lapsi alistuu hoidossa kohtaloonsa. saattaa vaikuttaa jopa iloiselta, mutta sisimmässä kalvaa äidin ikävä
Mietin, että mitä tällaisista "9 h päivähoidossa 5 päivänä viikossa alle vuoden iästä lähtien" -lapsista tulee? Kukaan ei vielä tiedä siihen vastausta....
No, eipä asia minua ammattikasvattajana sinänsä haittaa, mutta ihan oikeasti säälin niitä pikkuisia lapsirukkia. Jos joku väittää, että alle 3v. NAUTTII päivähoidosta niin voin sanoa, että hakoteillä ollaan. Lapsi alistuu hoidossa kohtaloonsa. saattaa vaikuttaa jopa iloiselta, mutta sisimmässä kalvaa äidin ikävä