Minä inhoan omaa lastani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja X
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

X

Vieras
Minä todella inhoan häntä. Hän on kamala 5-vuotiaaksi lapseksi. Näen hänessa kaikki puolet negatiivisina, silloinkin kun hän ei varsinaisesti kiukuttele.

Yleensä ottaen hän ei osaa käyttäytyä muiden kanssa, ei kuuntele mitä sanotaan, ei tottele, huutaa aina vastaan, läpsii ja tönii, kiukkuilee pienistä asioista ja ulvoo kymmeniä minuutteja jos ei saa tahtoaan läpi. Minä olen joka päivä "maailman typerin äiti".

Olen kyllä yrittänyt vuosien mittaan "kasvattaa" ja kannustaa, olla positiivinen ja nostaa esille hyviä asioita. Mutta nyt alkaa tuntumaan, ettei niitä enää ole - löydän lapsestani vain ikäviä piirteitä...

Jokaisessa meissä on hyviä ja positiivisia puolia! Myös sinun lapsessasi. Halaus sinulle ja voimia... 5 -v voi olla hankala, mutta pian jo helpottaa, kun omatoimisuus lisääntyy.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja HÄPEÄ!:
kasvatus on tossa tilassa mennyt persiilleen, katso peiliin ja inhoa siinä vaiheessa itseäsi. Lapsi on täysin syytön ja sinun kasvatuksen tulos.

Joo...olipas taas kannustava kommentti....

Tuo oli vain kylmä totuus, jos äiti vihaan omaa lastaan ei ole ihan terve.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soitappa perheneuvolaan ja hae apua!!!!!!!

peesi!! olet lastesi peili.
minä en inhonnut/ inhoa poikaani, mutta vaikeeta oli ajoittain, menimme siis perheneuvolaan ja se saa itsesi ja lapsesi valaisemaan montakin asiaa. kannattaa yrittää korjata asiat vielä kun voi.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja HÄPEÄ!:
kasvatus on tossa tilassa mennyt persiilleen, katso peiliin ja inhoa siinä vaiheessa itseäsi. Lapsi on täysin syytön ja sinun kasvatuksen tulos.

Joo...olipas taas kannustava kommentti....

Tuo oli vain kylmä totuus, jos äiti vihaan omaa lastaan ei ole ihan terve.

Täysin samaa mieltä!!! En todellakaan lainkaan ihmettele, että lapsiparka oireilee...

Kuulostaa ihan normilta viisvuotiaalta. Ei meilläkään aina helppoa ole. Oma tahto, uhma ja uudet ihmeelliset asiat saattavat tehdä pikkukaverit hieman kärttysiks. Uskon että on ohi menevää. Meilläkin meinaan löytyy omaa tahtoa jätkällä mutta jäähy ja rangaistukset toimii kohtalaisen hyvin kun ne ottaa/tekee sellasista asioista mitkä tärkeitä lapselle. Esim. meillä rangaistaan lelujen heittelystä tavaran "roskiin" viemisellä, huutamisestä ja karjumisesta jäähyä ja kun äitiä aletaan uhkailemaan ja intetään vastan joka asiassa niin sitten otetaan elämännautintoj pois, esim. ei telkkaa, ei mitään hyviä tms. Meillä poika on niin sana valmis et saa vieraatkin välillä hämmentymään ja hoitotäditkin välillä hyvin sanattomksi kun jätkä puhuu ne pussiin. Mutta vaikka välillä rankkaa onkin niin en nyt voi sanoa että lasta inhoisin. Asioista keskustellaan ja missään ei anneta periksi lapsen tahtoa. Vaikkakin kyllä se on mukavaa kun lapsi menee nukkumaan :)

samoin, tosin lapseni on jo 13. Varastelee ja valehtelee, laskelmoi kaikki eikä ajattele ketään muita missään tilanteessa. Voi kun menois muutama vuosi nopeasti niin tuo vastenmielinen häirikkö lähtee (varmaankin teiniraskauden myötä) pilaamasta meidän kuuden muun elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja X:
Minä todella inhoan häntä. Hän on kamala 5-vuotiaaksi lapseksi. Näen hänessa kaikki puolet negatiivisina, silloinkin kun hän ei varsinaisesti kiukuttele.

Yleensä ottaen hän ei osaa käyttäytyä muiden kanssa, ei kuuntele mitä sanotaan, ei tottele, huutaa aina vastaan, läpsii ja tönii, kiukkuilee pienistä asioista ja ulvoo kymmeniä minuutteja jos ei saa tahtoaan läpi. Minä olen joka päivä "maailman typerin äiti".

Olen kyllä yrittänyt vuosien mittaan "kasvattaa" ja kannustaa, olla positiivinen ja nostaa esille hyviä asioita. Mutta nyt alkaa tuntumaan, ettei niitä enää ole - löydän lapsestani vain ikäviä piirteitä...

mulla on tollanen 8vuotias. ainoo ero että tää kyllä osaa olla ja leikkiä muiden kanssa.
ei kiukuttele ikinä eikä koskaan kellekkään muulle kun mulle. koskaan mun lapsella ei oo mikään hyvin, hirveetä huutoo ja raivoomista älyttömistä asioista, vaikkei sillä saa tahtoaan periks. ja tätä on kestäny 1v lähtien, eli nyt 8vuotta.

Kaikki lapset ei todellakaan ole helppoja eikä edes vaan vähän hankalia - osa on täysiä katastrofeja. Kyllä silloin voi vanhemman rakkaus olla koetuksella ja negatiiviset tunteet lasta kohtaan saa vallan. Toivottavasti tilanne on ohimenevä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
samoin, tosin lapseni on jo 13. Varastelee ja valehtelee, laskelmoi kaikki eikä ajattele ketään muita missään tilanteessa. Voi kun menois muutama vuosi nopeasti niin tuo vastenmielinen häirikkö lähtee (varmaankin teiniraskauden myötä) pilaamasta meidän kuuden muun elämää.

Suuri kiitos tästä kommentista. Joopajoo, sitä odotellessa... Ainakaan meillä tämä skenaario ei ole ihan vielä mahdollinen, olisiko siinä eka positiivinen ajatus tälle päivälle tuosta kakarasta...

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Kuulostaa ihan normilta viisvuotiaalta. Ei meilläkään aina helppoa ole. Oma tahto, uhma ja uudet ihmeelliset asiat saattavat tehdä pikkukaverit hieman kärttysiks. Uskon että on ohi menevää. Meilläkin meinaan löytyy omaa tahtoa jätkällä mutta jäähy ja rangaistukset toimii kohtalaisen hyvin kun ne ottaa/tekee sellasista asioista mitkä tärkeitä lapselle. Esim. meillä rangaistaan lelujen heittelystä tavaran "roskiin" viemisellä, huutamisestä ja karjumisesta jäähyä ja kun äitiä aletaan uhkailemaan ja intetään vastan joka asiassa niin sitten otetaan elämännautintoj pois, esim. ei telkkaa, ei mitään hyviä tms. Meillä poika on niin sana valmis et saa vieraatkin välillä hämmentymään ja hoitotäditkin välillä hyvin sanattomksi kun jätkä puhuu ne pussiin. Mutta vaikka välillä rankkaa onkin niin en nyt voi sanoa että lasta inhoisin. Asioista keskustellaan ja missään ei anneta periksi lapsen tahtoa. Vaikkakin kyllä se on mukavaa kun lapsi menee nukkumaan :)

samaa mieltä. tuollaisen 5 vuotiaan kanssa ei voi antaa periksi. itse jouduin monta kertaa sanomaan tuossa vähän aikaa sitten että kiukuttele pois mutta täytyy muistaa se että äiti ja isä pitää päänsä kun niin ovat päättäneet. nyt se näyttäny menneen jakeluun ja poika ei jaksa enää pistää vastaan vaan helpommin antaa periksi.

Meillä on myös äitienergiaa syövä 5- vuotias, joka osaa koetella joka päivä pinnan venymistä, huumorintajua... Useasti olen ajatellut olevani varmasti se ainoa äiti, joka on niin puissa lapsensa kanssa mutta onpa ihanaa nähdä, että kohtalotovereita on! Hankala ikävaihe todellakin on, toivottavasti olisi piankin laantumaan päin..tai tulisi edes joku suvantovaihe...

Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
Meillä on myös äitienergiaa syövä 5- vuotias, joka osaa koetella joka päivä pinnan venymistä, huumorintajua... Useasti olen ajatellut olevani varmasti se ainoa äiti, joka on niin puissa lapsensa kanssa mutta onpa ihanaa nähdä, että kohtalotovereita on! Hankala ikävaihe todellakin on, toivottavasti olisi piankin laantumaan päin..tai tulisi edes joku suvantovaihe...

Anoppi lohdutti mua et yleensä lapsena jääräpäinen ja vilkas lapsi on aikuisena rauhallinen (ja edelleen jääräpäinen ) :D

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Ei mulla ole tollaisia lapsia (kohta 7 v, 9v ja 15 v)
En voi sanoa kenelläkään olleen ees uhmaa eikä ikinä ole mielessäkään käynyt että inhoaisin heistä ketään- Outoja olette!

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:

Anoppi lohdutti mua et yleensä lapsena jääräpäinen ja vilkas lapsi on aikuisena rauhallinen (ja edelleen jääräpäinen ) :D

tää pitää aika hyvin paikkaansa. toi poika on kopio minusta kun olin pieni. tänä päivänä isäni on sanonut minulle et mä olin pienenä kaikkein lapsellisin mutta nyt sisaruksista kaikkein aikuisin. oma pikkusiskoni oli pienenä äitini mukaan oikein keijukainen kun juoksenteli pihalla, tänä päivänä siskoni on oikea pirttihirmu. toivoa on vielä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Ei mulla ole tollaisia lapsia (kohta 7 v, 9v ja 15 v)
En voi sanoa kenelläkään olleen ees uhmaa eikä ikinä ole mielessäkään käynyt että inhoaisin heistä ketään- Outoja olette!

uhma on vanhemmilla, ei lapsilla.äiti ja isä ei hyväksy kun lapsi alkaa kasvattamaan omaa tahtoaan.

Yhteistyössä