Minä ja minun kinkun paistoni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rontto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Räjähtävä Ronttonen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
ei saa ivailla, toinen paistaa (vissiin) ensimmäistä kertaa kinkkua... B)

Jep, ihka ekaa kinkkua paistan |O
Ja toi ******ukko on sitä mieltä ettei sitä peltiä tarvi tyhjentää :headwall:

Kun toi potka on pussissa...... Kuulemma :headwall:

Oliko se varmasti huoneenlämpöinen, kun laitoit uuniin? Miten se neste sieltä pussistakin pääsee valumaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kinkun paistopussikin on olemassa niin ei olisi tuota ongelmaa.

Sitä nestettä tulee siltikin vaikka olisi kahdessa pussissa ja sen takia siihen pussiin pitää tehdä reikä, saattaa muuten olla kiva "pommi" siellä uunissa.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Sitä nestettä tulee siltikin vaikka olisi kahdessa pussissa ja sen takia siihen pussiin pitää tehdä reikä, saattaa muuten olla kiva "pommi" siellä uunissa.

Joo, mutta pysyy pussin sisällä, kun tekee ihan yläkulmaan reiän. Höyryt pääsee ulos, mutta nesteet pysyy sisällä.

Kuinka iso possun perä teillä oikeen on?
Mun ei tarttenu peltiä tyhjätä välillä, vettä vaan lisätä välillä ettei kärtsää peltiin rasvat kiinni.

ja muuten MUN kinkusta tuli hyvää :p Siiton siipastu jo aikamoinen pala pois tässä illan mittaan :D
Ainoo huono puoli että onnistuminen kostaantuu ihan takuuvarmaan vielä monena vuonna sillä että "saan" paistaan meidän joulukinkut tulevaisuudessakin :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja onko:

No reikä on , sekin.
yläkulmassa?

Jep

Alkuperäinen kirjoittaja onko:

No reikä on , sekin.
yläkulmassa?

Jep

Et vielä vastannut: kauanko oli huoneenlämmössä ennen uuniin laittoa?

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Niin ja mistä ihrasta sen hyvän soossin saa? siitä mikä valuu pellille vai siitä paksusta ällöttävästä kerroksesta joka lilluu possun päällä?

Siitä kirkkaasta nesteestä, lisäämällä siihen voita ja halutessa sen voi suurustaa.

Tuo on/oli 13.5 kg nasu-vainaa :D

MÄ kohta hajoon tän kanssa :snotty: Ja vannon, että on eka ja tasan viimenen kinkku minkä paistan :snotty:

Juu no meidän yksilö oli puolta pienempi.
Kyllä mä varmasti tyhjäisin suna sitä peltiä välillä.

No reikä on , sekin.
yläkulmassa?
[/quote]

Jep[/quote]
Sitten otat miehen avuksi ja kallistatte varovasti sitä kinkkua pussinsa kera ja valutatte sitä nestettä pois. Onpi sitten kuumaa joten kunnon lapaset näppiin. Ihan normaalia kinkunpaistoahan tuo. Jos se neste on jo pellillä niin hommahan helpottuu kummasti.. eikun lappamaan vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Niin ja mistä ihrasta sen hyvän soossin saa? siitä mikä valuu pellille vai siitä paksusta ällöttävästä kerroksesta joka lilluu possun päällä?

Siitä kirkkaasta nesteestä, lisäämällä siihen voita ja halutessa sen voi suurustaa.

No sit jää meidän herkku soossit tekemättä :D
Ei nimittäin mikään puhtonen pelti ollu minkä uniin tyrkkäsin :whistle:

Soossista; eli kastikkeen saa siitä litkusta pellillä, valuttaa vaan sitä kattilaan sihdin läpi ja suurustaa kastikkeeks, kauheesti ei ekaks kantsi laittaa ku on niin suolasta se liemi, vedellä lantrailee ja kermaa sekaan, nam nam!

Alkuperäinen kirjoittaja soossi:
Soossista; eli kastikkeen saa siitä litkusta pellillä, valuttaa vaan sitä kattilaan sihdin läpi ja suurustaa kastikkeeks, kauheesti ei ekaks kantsi laittaa ku on niin suolasta se liemi, vedellä lantrailee ja kermaa sekaan, nam nam!

näin! :p

itse lisäsin omenasosettakin, oli hyvää!

Kinkun sisälämpö pitää olla vähintään 10 astetta ennen uuniin laittamista, muutoin neste tulee ulos. Ja aluksi voi olla kovempi lämpö, sitten lasketaan lämpöä. Kaksi paistupussia päällekkäin.

Yhteistyössä