Minä olen syyllinen siihen, että perheelläni meni huonosti syntymäni jälkeen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vain"

Vieras
Minä synnyin perheeseen, jossa oli ennestään jo 10 lasta. Minä synnyin yhtenä kolmosista. Kun minä synnyin, niin vanhin sisarukseni oli 14v ja nuorimmat olivat kanssani kolmosina syntyneet veljeni ja siskoni, jotka olivat tuolloin vain muutaman minuutin ikäisiä. Veljeni ja siskoni olivat syntyessään reilut 2 kiloa painavia, hyvinvoivia ja terveitä, mutta minä painoin vain 1440g ja oli olin monta viikkoa sairas ja kuolemankielissä sairaalassa. Pääsin kotiin vasta 2½ kuukauden iässä. Se oli rankkaa äidille hoitaa 8 vanhempaa lasta, 2 vastasyntynyttä vauvaa ja tietää että minä, pienin ja heikoin kolmosista saattasin kuolla koska tahansa sairaalassa. Minun jälkeeni syntyi vielä 4 lasta, eli yhteensä äidilläni ja isälläni on 14 lasta. Näistä tosin vain 12 on enää elossa, mutta minä olen heidän lapsistaan se, jota he ja sisarukseni eniten inhoavat, koska minä aiheutin paljon murhetta perheelle koska vanhemmat joutuivat monta viikkoa elämään epätietoisuudessa, että jäänkö eloon ja elämäni esimmäisen 2½ vuoden aikana kehitykseni oli sen verran hidasta, että minun epäiltiin olevan jotenkin jälkeenjääneen.

Siis ooksä ihan tosissas????
Sun itsetuntos näyttää olevan nyt niin alhanen, että sä ny kuvittelet vähä juttuja...
Paa kuule vaan pää pystyy ja tukka tuuleen!! Opettelet ensin hyväksyyn ittes ja ennen kaikkea rakastaan itteäs. Siitä se elämä lähtee suttaantuun parempaan suuntaan...
Eikö sulla oo ketään kelle puhua? Ystävä? vanhemmaT?

Onpas kamala ajatus. Mut hankittiin estämään avioero, ja äiti kyllä jaksoi aina pienenä muistuttaa, et se on minun vika kun se kumminkin tuli. Ketut ollut. Ja ketut ole sinunkaan vika. Ihan yhtä paljon tuo nyt on sinun vika kuin se että saat flunssan. Jos ei perheellä ollu voimavaroja, niin ei se sinun syys ollu. Hoida tollases ajatukset pois päästäs enneku jäät niiden jalkoihin iäkses-jos et yksin onnistu ni pyydä terapiasta apua.

10+1+4
sinua ennen oli 10 lasta ja laskit siihen mukaan ne kolmoset.
ja sitten tulit sinä muutaman minuutin jäkleen toisten kolmosten. ja teitä oli minun laskuopin mukaan 11.
ja jos vielä tuli 4, niin teitä pitäisi olla 15.

muuten empaattinen tarina, mutta kun et osaa laskea sisarustesi määrää, niin pakko epäillä provoksi.
jos ei ole provo, vaan vanhempasi eivät ehtineet viettää kanssasi tarpeeksi aikaa kertoakseen montako teitä on, etkä koulussakaan oppinut sitä laskemaan, niin valitettavasti se, että vanhemmat tekeävt liikaa lapsia, ei ole lasten syy.

Mä sain 15. 8 aikaisempaa + 2 niistä kolmosista (eli 10 vanhempaa lasta) + sitten kirjoittaja + 4 nuorempaa lasta. Itsensä jätti laskuista pois. :D

Jaa juu nii onki. Ku mä laskin, et 10 lasta ennen ja laskin, et siihen lisää ne kolmoset ja sit niiden jälkeen vielä neljä lasta. Ajattelin, et ne kolmoset olis kaikki samaan aikaan syntyneitä. :xmas:

Yhteistyössä