Mitä ajattelisitte, jos joku kertoisi teille tälläistä itsestään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
Mitä ajattelisitte, jos joku kertoi teille itsestään näin: "Äidilleni ja isälleni syntyi 15 vuoden aikana 13 lasta. He eivät olisi halunneet yhtään lasta, mutta koska he olivat uskovaisia niin he eivät voineet käyttää ehkäisyä ja siksi lapsia syntyi noin paljon, vaikka he eivät olisi halunneet yhtään lasta. Ainoastaan minä olen toivottu lapsi, kaikki 12 sisarustani ovat ei-toivottuja lapsia. Ennen minua oli syntynyt jo 10 ei-toivottua lasta, kun äiti ja isä päättivät, että nyt hankimme sellaisen lapsen, joka on toivottu lapsi ja siitä raskaudesta synnyin minä. Minun jälkeeni syntyi vielä kaksi ei-toivottua lasta, toinen ollessani 11kk vanha ja toinen ollessani 3v. Aina kun äitini ja isäni vielä elivät, niin he lähes joka päivä kertoivat meille lapsilleen, että vain sinä Maija (eli tämän kertoja) olet toivottu lapsi ja te muut olette ei-toivottuja lapsia. Äiti muistutti meitä lapsiaan jatkuvasti, että vain Maijan minä halusin syntyvän, teidän muiden syntymää en tahtonut". Uskoisitko tuollaista, jos joku kertoisi sinulle tuollaisen asian? Minusta tuntuu aika oudolta, että 10 ei-toivotun lapsen syntyy 1 toivottu lapsi ja tämän jälkeen syntyy vielä 2 ei-toivottua lasta ja että vanhemmat vielä jaksavat muistuttaa lapsiaan siitä, että näistä vain yksi on toivottu ja muut syntyivät vain siksi, koska ehkäisy oli kielletty.

Yhteistyössä