Tiedän itse mitä tuo toivominen on. Olen koko ikäni haaveillut 2-4 tyttärestä. Tämä ehkä siksi, että minulla on yksi veli eikä siskoa, jota olisin kovasti kaivannut kun olen huomannut miten läheisiä ystäväni ovat siskojensa kanssa. No, esikoisen 4 D -ultran jälkeen kyllä pillitin kun meille luvattiin poika. Miehelleni näyttelin että olen ihan onnellinen ja hän sitä poikaa taisi toivoakin esikoisesta. Itse itkin kaverilleni puhelimessa ja tuskailin huonoa omaatuntoa siitä että tällaista toivon. Kysyin myös ex-työkaverilta (jolla kaksi tyttöä ja mies ja miehen koko suku aina toivoivat poikaa) että miten sen sitten kestää kun lapsi ei olekaan toivottua sukupuolta. Hän sanoi tuota samaa, että kyllä se oma lapsi on sitten niin rakas kun se syntyy. Ja tämä on totta. Parivuotias poikani on maailman tärkein asia minulle ja miehelleni.
Nyt odotamme toista ja saimme juuri rakenneultrassa tietää, että tyttö on tulossa!!! Voi sitä ilon ja riemun määrää!! Mieheni pelkää, että hemmottelen tytön piloille ja että poikamme jää kakkoseksi, mutta en anna tällaista tapahtua. Pelkään tosin, että tällaisista toiveista rangaistaan ja lapsi ei olekaan terve.... Jos minä saan terveen tytön maailmaan - olen maailman onnellisin ihminen.