Minä tykkään tehdä asiat hyvissä ajoin ennen iltaa..mies tekee kotihommia vielä 23 aikaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Musta on kiva katella illalla telkkua kun tietää että lapset on hoidettu ja kämppää viimeisen päälle laitettu ( kaikki aamua varten valmiina ja paikat siisteinä) Mies osallistuu kyllä kotihommiin mutta hänellä on ikävä tapa istua koko ilta koneella ja sitten ruveta puuhastelemaan näit kotihommia siinä 22-02 aikaan illasta tai yöstä.. en muista milloin olisi menty samaan aikaan nukkumaan. Noh kun en osaa oikein nukkua yksin niin mun uni kärsii kun mies kukkuu ja ahdistaa kun kämppä saattaa jäädä aamua varten likaiseksi kun miehelle tulee niin kiire tehdä asiat illalla että ei aika sitten riitäkkään kaikkeen. Muutama ilta sitten päätin että mennään samaan aikaan nukkumaan ja tein kaikki kotihommat,tein hänelle eväät töihin,iltapalan hänelle että koko perhe voisi vetäytyä samaan aikaan sänkyyn vaikka lukemaan..niin ei. Hän jää päivittelemään mp3 soitinta ja syömään voileipäkeksejä keskellä yötä ja minä meen pyörimään yksin sänkyyn..eilen hän tokaisi että hävettää kun hän ei täällä enää mitään tee. En oikein tienny mitä tohon pitäis vastata ( teki mieli huutaa että vittu tee asiat ajoissa niin pääset ajoissa nukkumaan ja kaikki keretään tekee)..oonko mä oikeesti nipo ja onko liikaa vaadittu että kotihommat tehtäis ajoissa että mun mielenrauha säilyis,kämppä olis aamulla siisti ja päästäis kaikki samaan aikaan pötkötteleen sänkyyn..

Meillä mies menee illalla yhdeksän jälkeen sänkyyn kattoon telkkaria, siis työpäivä seuraavana päivänä. Mä hoidan kotityöt ja lapset nukkumaan. Usein joku muksuista on edelleen hereillä kun isäntä menee pehkuihin. Mä katon usein rauhassa olohuoneessa toista ohjelmaa kun lapset vihdoin nukahtaa.. Mä rupeen itse mielummin illalla tekemään niitä kotitöitä ja useimmiten jää paljon tekemättäkin. Meillä mies ei tee kotihommia, joten en oo samassa tilanteessa kun sä, mutta haittaako se sitten että joskus jättää ne hommat tekemättä. Jos sinäkin teet kotihommia ni mitä miehelle jää tehtäväksi niin myöhään illalla?

Alkuperäinen kirjoittaja Sofia83:
Meillä mies menee illalla yhdeksän jälkeen sänkyyn kattoon telkkaria, siis työpäivä seuraavana päivänä. Mä hoidan kotityöt ja lapset nukkumaan. Usein joku muksuista on edelleen hereillä kun isäntä menee pehkuihin. Mä katon usein rauhassa olohuoneessa toista ohjelmaa kun lapset vihdoin nukahtaa.. Mä rupeen itse mielummin illalla tekemään niitä kotitöitä ja useimmiten jää paljon tekemättäkin. Meillä mies ei tee kotihommia, joten en oo samassa tilanteessa kun sä, mutta haittaako se sitten että joskus jättää ne hommat tekemättä. Jos sinäkin teet kotihommia ni mitä miehelle jää tehtäväksi niin myöhään illalla?

Mies haluaa osallistua eli vie pyykkejä pyykkitupaan ja tyhjentää tiskikoneen nje,mitä nyt sattuu olemaan..tekee itselleen iltapalaa ja eväät töihin.

En tiedä ootko nipo, mutta tosi eri sorttia kun esim.minä. Tiskit kyllä laitan illalla pois, mutt lelut saa mun puolesta jäädä lattialle. Ja muutakin voi jäädä tekemättä. Ja harvoin me mennään nukkumaan yhtä aikaa. Mä menen aikaisemmin, kun heräänkin aikaisemmin. Ja aika vähän tuo meidän ukko nykysin kotihommia tekee, matkustaa niin paljon. Ollaan lasten kanssa kotona keskenään ja saa olla sotkuistakin.

Mua taas aina ärsytti silloin kun asuin kotona, että vanhemmat oli aamuvirkkuja ja halusi siivota mahdollisimman aikaisin aamulla. Minä taas olen illan virkku, ja mielelläni puuhastelisin illalla aika myöhäänkin, kun on energinen olo. Sain sitten aina kuunnella kamalaa huutoa kun "et koskaan tee yhtään mitään". Illalla kun en sitten saanut tehdä mitään kotitöitä, kun vanhemmat halusi nukkumaan kello 9... jolloin minulla alkaa se paras asioiden tekemisaika, olo on pirteä ja tekee mieli puuhastella.

Onneksi miehellä on sisäinen kello samassa aikavyöhykkeessä kuin minulla, niin asiat on nykyään paljon helpompia. Siivoukset ja kotityöt tehdään aina iltaisin, niin pitkälle kuin mahdollista. Ei tietenkään imuroida tai pestä pyykkiä, tai muuta kovaäänistä, mutta muuta.

Yhteistyössä