miniä, anoppi ja minä

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
olen kuskannut omaaani ja ystäväni lasta päikkäriin ja esikouluun. nyt sit ystäväni on mennyt synnyttämään, ja vienyt lapsen mummolaan. ja laitto mulle yöllä viestin, että hae tyttö mummolasta mukaasi kun viet lapsia päikkäriin. no äsken sitten mummo soitti, että älä hae lasta, kun hän ei raski sitä herättää. että antaa olla pois päikkäristä. ja jos entiset merkit pitää paikkansa, syntyy kunnon ryminä siitä, että mummo on toiminut vasten äitin lapsen käskyä. mutta mä kai lienen asiaan syytön, enhän mä voi noin vain mennä ja raastaa lasta mummolta väkisin päikkäriin.

Siis mikä tuossa on ongelma. Anna tytön ja mummon viettää aikaa keskenään. Mummo sanoo, että tyttö nukkuu, niin meinaatko mennä herätteleen ja pukemaan sitä? Muista lähteä reilusti aikasemmin

vaikea tilanne. Tosin sinä olet täysin syytön. Sanot vaan ystävällesi, että mummo soitti ja halusi viettää aikaa lapsen kanssa. Voisipa meilläkin joskus. En itse veisi päiväkotiin ikinä jos mummo pystyisi olemaan lapsien kanssa, parempihan se niin olisi. Meillä vaan kaikki vielä työelämässä ja eläkkeelle jäävät sitten kun muksut on yli 13v.

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Sinun vikasihan se ei ole,tosin täytyy kyllä sanoa että mun mielestäni mummo kävelee äidin yli soittelemalla tuolla tavalla.
nimen omaan tää, että kävelee äidin ohjeiden yli. ja kun ei niillä muutenkaan tahdo synkata hyvin keskenään, riitoja niillä on aika paljon. ja mä luulen, että tästä nousee nyt sota. mutta mä kun en voi keneltäkään lasta väkisin hakea, vaikka äiti tulee sanoman mulle, tiedän sen varmaksi, että mun olis pitänyt toimia niin ku äiti sano, eikä niin ku mummo sano

ap. Jos sulle alkaa tämä äiti jotain valittamaan, niin sanot ettet enää kuskaile hänen lapsiaan. Muutenkin aika erikoista mun mielestä pompotella sinua. Taidat olla liian kiltti?

Alkuperäinen kirjoittaja auringonsäde pakkashangella:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Sinun vikasihan se ei ole,tosin täytyy kyllä sanoa että mun mielestäni mummo kävelee äidin yli soittelemalla tuolla tavalla.
nimen omaan tää, että kävelee äidin ohjeiden yli. ja kun ei niillä muutenkaan tahdo synkata hyvin keskenään, riitoja niillä on aika paljon. ja mä luulen, että tästä nousee nyt sota. mutta mä kun en voi keneltäkään lasta väkisin hakea, vaikka äiti tulee sanoman mulle, tiedän sen varmaksi, että mun olis pitänyt toimia niin ku äiti sano, eikä niin ku mummo sano

Minusta hänen on ihan turha tulla sanomaan yhtään mitään! Töämä on heidän keskinäinen riita ja olisihan hän voinut itse viedä (tiedän on synnyttämässä ) tai laittaa jonkun lähisukulaisen viemään. Minusta hirveää sotkea ystäviä omiin riitoihin ja sitten alkaa haukkumaan. Olisi sanonut mummolle sitten selkeät ohjeet.

Hankala tilanne, mutta etpä tosiaan voi väkisinkään lähteä lasta viemään.
On toki helppoa ajatella, että miksikä ei voisi tyttö viettääkin mummolassa vapaapäivää..
mutta jos se on vastoin äidin tahtoa, niin... :/

Minä en lasta hakisi.Hoitakoot riitansa keskenään.
Jos lapsen äiti tuosta minulle jotain,saisi olla viimeinen kerta kun lasta mihinkään vien.
Jos tietää tilanteen olevan (äiti) tuon hoitaa lapsensa muualle hoitoon eikä sotke muita siihen riitelemään.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
ap. Jos sulle alkaa tämä äiti jotain valittamaan, niin sanot ettet enää kuskaile hänen lapsiaan. Muutenkin aika erikoista mun mielestä pompotella sinua. Taidat olla liian kiltti?
tahdon olla hieman liian kiltti. nyt kuitenki sanon suoraan, jos kyse tulee, että mun ei kuulu taistella toisten lapsista missä ne on, vaan että ne asiat olis pitänyt sit puhua selväksi mummon ja miniän keskenään siivä vaiheessa kun lapsi sinne mummolle hoitoon sitten moneksi päiväksi meni

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
tahdon olla hieman liian kiltti. nyt kuitenki sanon suoraan, jos kyse tulee, että mun ei kuulu taistella toisten lapsista missä ne on, vaan että ne asiat olis pitänyt sit puhua selväksi mummon ja miniän keskenään siivä vaiheessa kun lapsi sinne mummolle hoitoon sitten moneksi päiväksi meni

Näin juuri! Minä en edes olisi laittanut ystävääni hakemaan lasta jos kerta mummolle pääsi hoitoon. Helpompihan se sinullekin on kuskata vain omia lapsiasi, koska ystäväsi lapsi on turvallisessa hoidossa. Tässä on taas kysymys jostain periaatteista.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
On toki helppoa ajatella, että miksikä ei voisi tyttö viettääkin mummolassa vapaapäivää..
no toki se lapsi ei siinä pilalle mene vaikka mummolassa on, mutta tässä onkin nyt kyse siitä, että toinen sanoo toista ja toinen sanoo toista, itse tiedän, että äidin ohjeita pitäs noudattaa, mutta en taas pysty väkisin mummolta lasta riistämäänkään

no toki se lapsi ei siinä pilalle mene vaikka mummolassa on, mutta tässä onkin nyt kyse siitä, että toinen sanoo toista ja toinen sanoo toista, itse tiedän, että äidin ohjeita pitäs noudattaa, mutta en taas pysty väkisin mummolta lasta riistämäänkään

Et pysty et. Etkä varmaan halua tämän lapsen äidillekään heti asiasta soittaa, vai?

Et pysty et. Etkä varmaan halua tämän lapsen äidillekään heti asiasta soittaa, vai?
kun toinen on synnyttämässä, ei häntä tällaisilla asioilla voi alkaa tässä vaiheessa vaivaamaan.

Yhteistyössä