Minja Koskela: Suomessa terve ihminen voi elää pysyvästi sosiaalitukien varassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen seurannut Katariinaa koskevaa kirjoittelua hänen uran alkutaipaleelta lähtien.
Viime vuosina Katariina on moneen ottesseen ja vimmaisesti kaivellut vanhoja Playboy-aikojaan. Mielestäni lehdistö ja muu media on kohdellut häntä aina lempeästi, ja jaksanut antaa palstatilaa hänen mikelentervysongelmien raportoinneille.
Miehiä ja naisia hänellä on riittänyt hengästyttävä määrä mikä on täysin tyypillistä bipolaarisille. Minua on naurattanut hänen hurahtaminen Suomen muinaisuskontoon. Äitini oli kansannainen ja hänet kasvattanut täti kansanparantaja. Joten ei minulle Suomen muinaiset kansan viisaudet, kaskut, terveydenhoidon kotikonstiset parannuskeinot täysin vieraita ole. Olen itsekin niihin aikoinaan höpsähtänyt. Osaan nauraa otselleni, ja minun kustannuksella saa nauraa ja laskea leikkiä. Suunnittelin alkavani maalata vanhemmalla iällä. Onneksi en alkanut. Suomi on täynnä itetaiteilijoita.

"Osaan nauraa otselleni, ja minun kustannuksella saa nauraa ja laskea leikkiä. Suunnittelin alkavani maalata vanhemmalla iällä. Onneksi en alkanut. Suomi on täynnä itetaiteilijoita."

Sinähän tappelet joka ketjussa. Relaatio nyt jo vähän.

On pitkäperjantai, mieti vaikka sitä miksi sitä vietetään. Saat muuta ajateltavaa.

"Osaan nauraa otselleni, ja minun kustannuksella saa nauraa ja laskea leikkiä. Suunnittelin alkavani maalata vanhemmalla iällä. Onneksi en alkanut. Suomi on täynnä itetaiteilijoita."

Sinähän tappelet joka ketjussa. Relaatio nyt jo vähän.

On pitkäperjantai, mieti vaikka sitä miksi sitä vietetään. Saat muuta ajateltavaa.
Nauran parhaillaan silmät vesissä Riikan ja Sarin metsäasiantuntemukselle.
Murjota sinä ja möllötä naama vääränä minun puolesta.
Etkö huomannut, että jätin Katariinan ristiriitaista arvostelua saaneet ”taidetekoset” huomiotta?
Cityjunttina tietenkin vietät hurskaana kristittynä pääsiäisen kaikkien traditioiden mukaan. Järsit viattoman lampaan antibiooteilla kyllästettyä luuviulua suupielesi rasvasta liristen. Päälle vedät marketin halpaa punkkua, ja sitten tulet louskuttamaan minulle tolkkua tälle palstalle.

Nauran parhaillaan silmät vesissä Riikan ja Sarin metsäasiantuntemukselle.
Murjota sinä ja möllötä naama vääränä minun puolesta.
Etkö huomannut, että jätin Katariinan ristiriitaista arvostelua saaneet ”taidetekoset” huomiotta?
Cityjunttina tietenkin vietät hurskaana kristittynä pääsiäisen kaikkien traditioiden mukaan. Järsit viattoman lampaan antibiooteilla kyllästettyä luuviulua suupielesi rasvasta liristen. Päälle vedät marketin halpaa punkkua, ja sitten tulet louskuttamaan minulle tolkkua tälle palstalle.

En ole syönyt punaista lihaa yli 30 vuoteen.

jotku tekevät useampaa työtä yhtaikaa

Miksi ei Suomessa riitä yksi työpaikka ja yksi palkka elämiseen?

Minkä takia pitää hakea 100 % työajan jälkeen vielä erilaisia tukia, jotta pystyy maksamaan elämisen kustannuksia?

Miksi pitäisi tehdä kahta työtä samaan aikaan ja ilman vapaapäiviä ja vapaa-aikaa, jotta saa ruokaa pöytään?

Eikö jo pitäisi v.2025 hyvinvoinnin/palkkataso olla jo sitä luokkaa, että pitäisi pystyä vähentämään työaikaa ja lisäämään vapaa-aikaa?

Miksi ei Suomessa riitä yksi työpaikka ja yksi palkka elämiseen?

Minkä takia pitää hakea 100 % työajan jälkeen vielä erilaisia tukia, jotta pystyy maksamaan elämisen kustannuksia?

Miksi pitäisi tehdä kahta työtä samaan aikaan ja ilman vapaapäiviä ja vapaa-aikaa, jotta saa ruokaa pöytään?

Eikö jo pitäisi v.2025 hyvinvoinnin/palkkataso olla jo sitä luokkaa, että pitäisi pystyä vähentämään työaikaa ja lisäämään vapaa-aikaa?
Tuo. Yksi on sitten sekin, jos on perhe ja toisella töitä paikkakunnalla. Pitääkö toisen muuttaa muualle töiden perässä?
Toki voidaan kaikki muuttaa Helsinkiin?

Täytin sanaristikkoa. X-kunnan nimi piti katsoa kirjasta, ja naapurikunta netistä.
Kävin sitten kunnan nettisivulla. Kaksio 51 neliötä vuokra alle 500 €.
Pk-seudulla vastaavan asunnon vuokran saa kertoa kahdella. Jos asuu kaukana kahdella paikkakunnalla, välimatkan kulkemiseen kuluu bensaa tai matkalippuja.
Pienipalkkaisten elämä on rimpuilua, eikä heitä auta Purran veroalet.
Maanteistä 20 % on kuluneita ja kuoppia täynnä. Jos tykkää elää tien päällä, vaihtelu virkistää. Veljeni eli sellaista elämää vuosia 500 km välimatkan autoilulla. Hän rakasti liikkeellä oloa.
Ps. Tämä viesti ei ole tarkoitettu palstan pilkunviilaajan hermoja raastamaan.
Skippaa yli, ja keitä itsellesi erityisvahvaa kahvia, niin että lusikka seisoo kupissasi.

Yhteistyössä