Minkä ikäinen lapsi voi olla 10min yksin kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä n 3-4-vuotiaan.. Vähän riippuu mun mielestä siitäkin et minne menet.. Roskia viemään joo,esikoisen autolla tarhaan ei. Eli mitä lähempänä kotia pysyt niin sen parempi.

Täällä on tosi usein tän tyyppisiä alotuksia..mitä se kertoo nykyäideistä?

Meillä on kuusivuotias jäänyt tuoksi ajaksi kotiin, kun olen hakenut isomman harrastuksesta. Kumpikaan lapsi ei oo halunnut olla ennen eskari-ikää yksin kotona pientäkään aikaa eikä tuo nykyinen eskari halua olla yhtään pidempää aikaa. Eikä onneksi tarvitsekaan olla.

Kyllä mun mielestä ihan minkä ikäisen vaan voi jättää -pieneksi- hetkeksi yksinään (tarkoitan siis muutamaa minuuttia). Jos siis vauva nukkuu tai on turvallisesti pinnasängyssä ym. Vai viekö palstamammat roskatkin ulos niin että vauva otetaan kantoon mukaan?
Yksin vauvan kanssa ulkoilemaan lähtiessä joutuu väkisinkin vauvan jättämään muutamaksi minuutiksi, kun ensin kantokopan ja laukun vie vaunuihin ja sitten hakee vauvan (en itse ainakaan uskalla kaikkea kantaa kerralla, kerrostalon rappuja juosta...)

Mä voin 4-vuotiaan jättää vain hetkeks, kun vien roskat tai haen postin/ulkovarastosta jotain. Sillonkin sanon mihin menen ja varmuuden vuoksi sanon senkin, että jos hätä tulee niin ovesta voi huutaa tai ikkunasta näkee äidin. Lapseni on arka ja kun tietää että tavoittaa äidin tarvittaessa, se tieto riittää.

Kyllä mun mielestä ihan minkä ikäisen vaan voi jättää -pieneksi- hetkeksi yksinään (tarkoitan siis muutamaa minuuttia). Jos siis vauva nukkuu tai on turvallisesti pinnasängyssä ym. Vai viekö palstamammat roskatkin ulos niin että vauva otetaan kantoon mukaan?

Ei tullu mieleen, aattelin heti automaattisesti isompia ja hereillä olevia :) Mut oon kyllä surutta jättäny koisiin pikkuvauvankin roskisreissun ajaks.

Yksin vauvan kanssa ulkoilemaan lähtiessä joutuu väkisinkin vauvan jättämään muutamaksi minuutiksi, kun ensin kantokopan ja laukun vie vaunuihin ja sitten hakee vauvan (en itse ainakaan uskalla kaikkea kantaa kerralla, kerrostalon rappuja juosta...)

No minulla ei kyllä mene roskiksen viemiseen tai postin hakemiseen 10 minuuttia.

Yhteistyössä