Minkä ikäinen saa teillä katsoa tänä iltana sen piirretyn perheleffan, mikä alkaa klo 19.30 mtv3:lla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Katsoin ohjelmatiedoista, että elokuva päättyy vasta klo 21.15. Alle kouluikäiset menevät nukkumaan klo 20.30 eikä ole hyväksi katsoa telkkaria noin tuntia ennen nukkumaanmenoa, joten tällaiset karsiutuvat siinäkin mielessä pois. Ohjelmatiedoissa sanotaan, että se on aikuiseen makuun tehty elokuva.

Hiukan ihmettelen näitä mtv:n ohjelmia, tänään päivällä tulee/tuli Harry Potter ja sekin on perheleffaksi mainostettu. Sen ikäraja on muistaakseni 11 vai oliko 13 ja se on todella jännittävä. Olisi kiva, kun perheleffoina ei olisi tuollaisia liian kauheita leffoja vaan jotain hiukan neutraalimpaa esim. K7 tai K3 elokuvia.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Se on muistaakseni sallittu 7V ja siitä ylöspäin. Meillä kyllä on lapset olleet varmaan 4-5 v kun ovat sen katsoneet ekan kerran.

Oukei. Ehkäpä keskustellaan asiasta vielä iskän kans, jos tuo ikäraja tosiaan pitää paikkansa.

Meillä on se tuolla hyllyssä ja kurkkasin takakannesta ikärajan. Mutta oikeesti! se on todella kyllä ihan lasten leffa, jonka aikuinenkin jaksaa katsella, varsinkin jos harrastaa elokuvia...viittauksia löytyy ja huumoria.

On me kyllä joissakin tapauksissa liisitty ikärajoista, mut pitää vähän puhua vielä miehen kans. Ja se kyl loppuu aika myöhäänkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Syksy:
Katsoin ohjelmatiedoista, että elokuva päättyy vasta klo 21.15. Alle kouluikäiset menevät nukkumaan klo 20.30 eikä ole hyväksi katsoa telkkaria noin tuntia ennen nukkumaanmenoa, joten tällaiset karsiutuvat siinäkin mielessä pois. Ohjelmatiedoissa sanotaan, että se on aikuiseen makuun tehty elokuva.

Hiukan ihmettelen näitä mtv:n ohjelmia, tänään päivällä tulee/tuli Harry Potter ja sekin on perheleffaksi mainostettu. Sen ikäraja on muistaakseni 11 vai oliko 13 ja se on todella jännittävä. Olisi kiva, kun perheleffoina ei olisi tuollaisia liian kauheita leffoja vaan jotain hiukan neutraalimpaa esim. K7 tai K3 elokuvia.

Johtunee varmaan siitä että on olemassa myös niitä perheitä, joissa ei ole alle kouluikäisiä tai edes ala-asteikäsiä lapsia enää.... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
On me kyllä joissakin tapauksissa liisitty ikärajoista, mut pitää vähän puhua vielä miehen kans. Ja se kyl loppuu aika myöhäänkin...

Meillä myös, katsotaan vaan yleensä miehen kanssa läpi ensin ennenkuin näytetään muksuille jos on arveluttavaa. Yleensä jos joku kestää liian pitkään, niin laitetaan tulemaan boksille ja sitten katotaan seuraavana päivänä.

Niin, teillä voi mennä, mut meillä tyttö saa valvoa perjantai-, ja lauantai-iltoina vähän pidempään. Ja kyllä me katsotaan illalla telkkaria, eikä tytön nukkumaanmeno ole siitä häiriytyny.

Joka ikinen ilta, poikkeuksia ei ole?
No, kukin toimii kuten parhaaksi näkee.

Perheleffat on mun mielestä sellaisia, joita vaikka kouluikäiset ja vanhemmat voivat katsoa yhdessä JA leffa kiinnostaa kaikkia. Lastenleffat on asia erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja miero:
makuunin sivuilla on tuon ikärajana sallittu. itseasiassa siellä on ainoana 3 missä on ikäraja ja se on 7.

Kyllä, siis Shrek 3 on ikäraja ainoana 7. Muut Shrekin ikärajat siis 3, myös tämän päiväisen Shrek ykkösen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miero:
makuunin sivuilla on tuon ikärajana sallittu. itseasiassa siellä on ainoana 3 missä on ikäraja ja se on 7.

Kyllä, siis Shrek 3 on ikäraja ainoana 7. Muut Shrekin ikärajat siis 3, myös tämän päiväisen Shrek ykkösen.

MyyntiDVD:ssä sitten eri numero takakannessa :)

uskomatonta mitä nipoja jos ei anneta lasten kattoa shrekkiä eikä ikinä anneta edes valvoa muutamaa minsaa pitempään! tsiisus :D

uskokaa pois, teidän lapset ne on ensimmäisinä siellä kioskin takana vetämässä sit kaljaa ja kapinoimassa nipoja tiukkisvanhempia vastaan

Alkuperäinen kirjoittaja usomattomia!:
uskomatonta mitä nipoja jos ei anneta lasten kattoa shrekkiä eikä ikinä anneta edes valvoa muutamaa minsaa pitempään! tsiisus :D

uskokaa pois, teidän lapset ne on ensimmäisinä siellä kioskin takana vetämässä sit kaljaa ja kapinoimassa nipoja tiukkisvanhempia vastaan

:D Aika raju tulkinta... :D

Alkuperäinen kirjoittaja usomattomia!:

Täysi peesi

Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Ei meidän 6v katso leffaa saati sitten toi 3v. Itse en siedä lasten leffoja missä on aikuisille suunnattua härskiä ja kaksimielistä huumoria kuten on Madakaskar2.

Kattelit sitten itse sen että tiedät varoa? Minä en siedä sitä ettei osata edes leffan nimeä kirjoittaa oikein...

Olen itse nähnyt sen jo aiemmin ja sen perusteella meidän vajaa neljävuotias saa sen katsoa, jos tykkää. Nukkuupahan huomenaamulla vähän pitempään, jos saa hiukan valvoa :D .

Alkuperäinen kirjoittaja hahhaaaa:
Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Ei meidän 6v katso leffaa saati sitten toi 3v. Itse en siedä lasten leffoja missä on aikuisille suunnattua härskiä ja kaksimielistä huumoria kuten on Madakaskar2.

Kattelit sitten itse sen että tiedät varoa? Minä en siedä sitä ettei osata edes leffan nimeä kirjoittaa oikein...

Matakaskar ja sherk.... Menevät välillä vähän mauttomuuksiin, mutta kyllähän ne katsoo...

Miellä on tuo tallennuksessa joten taitaa tänä illal jäädä väliin. Ovat kyllä monesti sen kattoneet. Lapset nyt 3,5 v ja 4,5 v. Tänään jää väliin ku kattellaan Joulutarinaa.

No tohon aikaan meillä on jo muksut nukkumassa, isosta pieneen :whistle:
Mut jos Shrekistä kyse, niin sitä voi mun mielestä kattoa pienetkin. Meillä ei edes nelivuotiaana jaksaneet kiinnostua paria minuuttia kauempaa mistään ohjelmasta kuitenkaan. Ja pahempia juttuja näkee päiväuutisissakin :/

Yhteistyössä