Minkä ikäinen voi syödä jo karkkia? Onko karkkipäivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Irma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Irma

Vieras
Meillä 3v lapsi joka ei vielä ole karkkia saanut. Nyt aloin miettimään, että olenko ihan liian hysteerinen? olen vaan ajatellut kun ei ole koskaan halunnut mitään, niin turhaa tarjotakaan. Toinen lapsi on 1v eikä hänkään luonnollisesti ole mitään karkkia saanut. Ei meillä ole kyllä mehuakaan juotu vielä, eikä jugurtteja ym. syöty

Meillä 2v tyttö ja kyllä karkin päälle ymmärtää kun isommilla sisaruksilla on karkkipäivä. Tosin Kuopus saa vain pienen kourallisen nallekarkkeja ja on tyytyväinen omiinsa eikä kerjää enempää.
Ja turha tosiaan on tarjota 3 vuotiaalle, jollei osaa vielä halutakaan =) Kyllä niitä vielä myöhemmin ehtii natustaa...

Meidän 1,5v pikkumies on jo kovasti karkin perään. Ite ei olla pojalle tarkoituksella annettu, vaan itse on ylettynyt jostain aina nappaamaan. Nyt ollaan ostettu kuivattuja hedelmiä ja annetaan niitä, kun poika pyytää namia.

Alkuperäinen kirjoittaja Irma:
Meillä 3v lapsi joka ei vielä ole karkkia saanut. Nyt aloin miettimään, että olenko ihan liian hysteerinen? olen vaan ajatellut kun ei ole koskaan halunnut mitään, niin turhaa tarjotakaan. Toinen lapsi on 1v eikä hänkään luonnollisesti ole mitään karkkia saanut. Ei meillä ole kyllä mehuakaan juotu vielä, eikä jugurtteja ym. syöty

Sulla menee viä hyvin kun eka on noin pieni,mutta sitte ku eka saa karkkia niin seuraava onki sitte nuorempi ku eka kun syö karkkia...eli siis ekaa pystyy varjeleen karkeilta pisimpään ;)

Meillä on neiti 5v ja ei ole karkkia syönyt kuin erittäin harvoin. Voin sanoa, että yhden käden sormilla laskettavissa. Meillä kaksi lasta toinen on 7v ja toinen 5v ja kumpikin syöneet todella vähän karkkia elämänsä aikana. Meillä herkutellaan pähkinöillä, rusinoilla, hedelmillä, joskus keksejä, jäätelöä. Karkkeja meillä ei osteta. joskus muiden lasten syntymäpäivillä lapset ovat saaneet karkkia.

Alkuperäinen kirjoittaja erittäin tarkka:
Meillä on neiti 5v ja ei ole karkkia syönyt kuin erittäin harvoin. Voin sanoa, että yhden käden sormilla laskettavissa. Meillä kaksi lasta toinen on 7v ja toinen 5v ja kumpikin syöneet todella vähän karkkia elämänsä aikana. Meillä herkutellaan pähkinöillä, rusinoilla, hedelmillä, joskus keksejä, jäätelöä. Karkkeja meillä ei osteta. joskus muiden lasten syntymäpäivillä lapset ovat saaneet karkkia.

Justiinsa. Sun lapsista tulee samanlaisia rohmuja kuin mun miehestä, joka ei ole kans kersana saanut mitään.
Nyt se vetää sit "kaksin käsin".

Karhunpalveluksia.

Meillä 4- ja 3-vuotiaat saavat toisinaan, ei ole vielä karkkipäivää, pysytään kohtuudessa ilmankin. Karkkeina menee tikkarit, karkkiaskit, pienet lakupötköt ja tosi harvoin sellainen 100 g pussi, jota eivät jaksa kahdestaan syödä..

Ei napostella eikä muutenkaan ole hirveästi herkkuja, yleensäkin herkut ovat ruoan jälkeen ns. jälkiruokana, menee samalla happohyökkäyksellä =)

Kasvatetaankohan me sit tyttöömme iha niinku pellossa..?on varmaan 1½ vuotiaasta saakka saanu pieniä karkkeja, jos meil itellä on ollu..samoin mehua juo ja jugurttejakin syö, ihan iltapalaksikin..tosin hampaat pestään sit kans.

Me otettiin viralliseen käyttöön karkit kun poitsu täytti 3.
Arveluttaa vain se, että onkohan tuokin ollut virhe, että vasta silloin aloitettiin karkkien syönti. :snotty:

Jugurtin syömisestä kysyin hammashoitajalta ja sanoi että ei haittaa hampaiden kannalta. Toinen on jäätelö, sitä saa myös syödä vaikka monta kertaa viikossa.

mulle anto ex-anoppi parhaimman lastenkasvatusvinkin ikinä: syötä lapselle niin paljon kotona karkkia ja pullaa, ettei se kylässä kerjää. näin meillä on tehty, eikä ne kylässä koskaan ruikuta eikä kerjää. ja hampaat pesty aina, kummallakaan nuorella ei yhtään reikää.

Meillä esikoinen ei syönyt karkkia kun joskus kuusvuotiaana, se ei tykänny. vaikka jossain synttäreillä oli, se puras palan, eikä missään nimessä halunnu enempää. Toinen oli yli 3 vee, ennen ku meillä sit alettiin karkkipäivään, joka on lauantaisin, eikä sillonkaan hulluna oo karkkia. Ennen ku annoin karkkia, lauantai oli herkkupäivä, jolloin dippailtiin porkkanaa, kurkkua, paprikaa, tomaattia, kaalia ja maissinaksuja :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nasu-u:
Alkuperäinen kirjoittaja erittäin tarkka:

Justiinsa. Sun lapsista tulee samanlaisia rohmuja kuin mun miehestä, joka ei ole kans kersana saanut mitään.
Nyt se vetää sit "kaksin käsin".

Karhunpalveluksia.

Minä sain lapsena karkkia, limsaa, keksejä rajoituksetta ja rohmuan nyt yhä vielä karkkeja ja keksejä kaksin käsin ;) Limsaa en onneksi enää juo.

Yhteistyössä