Minkä ikäiselle karkkipäivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myymä

Vieras
Eli mistä iästä lähtien olisi hyvä ottaa käyttöön karkkipäivä.

Meillä neiti vasta lähenee 3 vuotta, eikä niinkään vielä karkin perään joten itse en ole vielä ajatellut, mutta mietin että koska se sitten tulee se vaihe kun alkaa vonkuminen...

Jos tyttö näkee että minä syön karkkia, saattaa hän kysyä "mitä toi on, näytä, anna mä haistan ja saanko mäki" mutta riittää kun sanoo "tämä on vain aikuisten namia" ... "ahaa" tyttö sanoo :P

Meillä on 6v ja 4v noi isommat, eikä meillä oo vielä karkkipäivää käytössä :) Nyt noi on eskarissa ja kerhossa saaneet karkkeja maistella ja välillä niitä pyytävät. Erittäin harvoin ostetaan kotiin mitään karkkia. Pienin on kuitenkin vasta 1v5kk, enkä haluu, että noi sen nähen syö karkkeja.

Jos eivät itse ala hinkua karkkipäivän perään niin tarviiko sitä aloittaa koskaan? :p Ei kannata varmaan ainakaan itse ehdottaa sitä :laugh: Mun mielestä karkkipäivä on hyvä keksintö silloin jos makean syömistä ei muuten saa pidettyä rajoissa....(olisikohan tarpeen itsellä aloittaa :ashamed: ) Mutta jos sitä ei muutenkaa syö karkkia usein, ei sitä kannata säännöllistää... näin miun järjen mukaan.

meillä on alotettu varmaan joskus vajaa 3-vuotiaana semmonen käytäntö että lauantaina päivällisen jälkeen on herkkuaika... sillon katotaan yleensä joku leffa ja napostellaan nameja.. namit meillä on lähinnä rusinoita ja muita kuivattuja hedelmiä, pähkinöitä ja luomusuklaata tai -nallekaruja... sunnuntaisin taas on herkkuaamu, jollon aamupalaks jotain tavallisesta poikkeavaa kuten kerrosleipiä, croisantteja ym...

muuten saa sitten herkkuja tilanteen mukaan.. esim juhlissa tai jossain tilaisuudessa/tapahtumassa...