Minkä ikäiselle tyyny?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapsesta huomaa milloin hän tarvitsee tyynyn. Selviä merkkejä on käsi posken alla, peitosta tai unilelusta tehty mytty pään alla, vanhempien tyynyn valtaus jne. Meillä molemmille on hankittu lasten tyyny siinä 1v kieppeillä. Monesti pienillä lapsilla se tyyny kuitenkin on muualla kuin pään alla. :)

Meillä fysioterapeutti sanoi että jos lapsi nukkuu paljon mahallaan tai peppu pystyssä niin ei tarvitse tyynyä ja jos haluaa laittaa riittää tyynyliina taitettuna toisen liinan sisään.

me ostettiin pojalle sellanen vauvan (tosi ohut)tyyny jo ennen vuoden ikää...olisko ollu n.8kk iässä ku alkoi huomaamaan että unirätti ja käsi alkoi olemaan tyynynä. nyt 1v3kk ja pikkasen isompaa/paksumpaa tyynyä ollaan ostamassa...ei mitään suurta vieläkään,mut niitähän on niin monenlaisia vauvoille ja lapsille saatavina et vaihtoehtoja onneks löytyy :D

Meillä tyttö 1v8kk ja lasten tyyny ollut käytössä jokusen kuukauden. Sitä ennen vauvatyyny (tosi matala). Meidän neiti on tyytyväisempi tyynyn kanssa, aiemmin tosiaan peitto tm. pään alla (itse myttäsi). Totesin että on vauvatyyny aika vaihtaa isompaan. Vauvatyyny saatiin lahjaksi, ei muuten varmaan olis hankittu.

Minäkin olen "antanut kertoa itselleni", että 2-vuotiaalle voi ostaa lasten tyynyn ja 4-vuotias voi jo nukkua aikuisten tyynyllä. Meillä varmaan mennyt kutakuinkin noin, pikkulikka kai sai ekan pikkutyynyn jo alle 2v. Yleensä kyllä raahaa jumalattoman pehmolelun sänkyynsä ja nukkuu niskat kenossa sen päällä ...tyyny sitten löytyy jostain haaruksien tietämiltä aamusella. =)

Meillä annettiin tyyny joskus yhden vuoden paikkeilla. Sellainen vauvatyyny, hieman littana versio. Ekaksi laitettiin nuhanja yskän vuoksi. Sitten on jäänyt pysyväksi unikaveriksi.

0-6kk tyynyliina, 6kk-12kk vauvatyyny, 12-20kk (nyt) lasten tyyny, aika lättänä sekin. Poika nukkuu kyljellään ja on ollut aika tuhiskonenä koko ikänsä, joten pieni päänkohotus tuntuu hyvältä. Ja kun on aina nukkunut kyljellään, tuntuu että tyyny tukee niskaa. Tiedä sitten. Olin myös siinä uskossa, että parivuotiaalle tyyny on jo "tarpeen". Tosin eipä se kai kaikille aikuisillekaan tarpeen ole, itse nukun kylki-vatsa-asennossa ilman tyynyä :)

Yhteistyössä