Minkä ikäisen lapsen annatte jäädä valvomaan, kun menet itse nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Espoossa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Espoossa"

Vieras
Otsikossa se tulikin. eli minkä ikäisen voi pakottaa nukkumaan samaan aikaan aikuisten kanssa, ja minkä ikäisen voi jättää valvomaan ja menemään nukkumaan itsekseen?

No meillä ei lapset jää valvomaan, koska kukaan niistä ei edes jaksaisi valvoa niin kauan kuin mies (ja minä) valvoo.. Mutta aamulla lapset heräävät aina vapaapäivisin ennen meitä ja tekevät siinä aamupalaa ja ketselevat telkkua ja leikkivät kunnes me herätään.. Lapset on nyt 8v,7v ja 6v..

Mun mielestä riippuu ihan lapsesta ja tilanteesta. Jos seuraavana aamuna ei ole koulua eikä lapsi ole karkailevaa sorttia, niin mielestäni ihan just silloin, kun vanhemmat vaan nukkumaan kykenee.

mulla tässä 9 ja 12 v lapset ja itseään nukuttaa, niin onko ok pakottaa ne sänkyyn nyt, kun itseä väsyttää, vai menenkö nukkumaan ja sanon, että tulkaa perässä. (mikä olisi tavallaan helpointa). VAi pitääkö minun pakottaa noi nyt sänkyyn lukemaan tms. jotta uni tulisi..

TAvallaan tiedän, että toi toinen vaihtoehto on 'oikein', mutta on niin helvetisti vaikeempi, kuin vaihtoehto a.

Jaa, no minä sanoisin että vaihtoehto a on oikein, ja b on väärin. Miksi ihmeessä pakottaisit ne nukkumaan? Kai ne jo kellon tuntee, ja voit pyytää niitä menemään sänkyyn vaikka yhteentoista mennessä?

En ole vielä jättänyt tuota n. 3-vuotiasta yksin valvomaan kun olen nukkumaan mennyt, mutta pari kertaa olen nukahtanut itse ennen lasta ja herännyt n. tunnin päästä siihen, kun ei ole lasta vieressä, vaan toinen touhuaa jossain ihan muualle, ekan kerran tyhjenteli keittiön maustekaappia ja toisella kerralla leikki omassa huoneessaan.

Yhteistyössä