Minkä ikäisenä antaisit...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Smartass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Smartass

Jäsen
23.01.2007
914
0
16
Minkä ikäisenä antaisit lapsesi katsoa Salkkareita/Sinkkuelämää? Miksi? Meillä kaveripiirissä on käyty kitkeriä keskusteluja aiheesta. mä olen tiukkis, meillä ei 5v saa katsoa salkkareita vielä pitkään aikaan, enkä tykkää kun serkkutyttö 13v katsoo sinkkuelämää... Tiukkis minä... B)

Yläasteella :D

Ei 13-vuotias kyl katsois ainakaan meillä kotona Sinkkuelämää. Siinä iässä ollaan niin herkkiä, että Sinkkuelämät on parempi jättää katsomatta ;) Eikä seksi Sinkkuelämää-sarjan tyylissä kuulu sen ikäisille! (tiukkis ehkä, vaikka sarja onkin oma lempparini B) )

No meillä kyllä kattoo jo 4-vuotias salkkareita jos vain sattuu telkkari olemaan auki (huom! meillä ei kukaan katso salkkareita, joskus vain sattuu tv olemaan silloin auki) ja 13 vuotiaan antaisin kattoa sinkkuelämää, mitä siinä on mitä sen ikäinen ei vielä ymmärtäisi???

Salkkareissahan on tosi paljon suuria asioita käsiteltävinä vaikkakin se meistä aikuisista vaikuttaisikin ihan hömpältä. On eroamisia, riitoja, ryyppäämistä, seksuaalista vähemmistöä, psykopaatti-aaro, huumejuttuja, hukkumistapaus ja kaikkea muuta. Jostain luin ihan asiantuntijoiden mielipiteen ja vahvasti olivat sitä mieltä ettei ole lapsille tarkoitettu. Ja ainakin sellainen edellytys, että aikuisen pitäis olla mukana katsomassa ja selittää lapselle/nuorelle asiat, jotka ehkä jäävät painamaan mieltä.

Meidän 4v. on jostain syystä kovin kiinnostunut tuosta sarjasta ja haluaisi sen aina katsoa. Joskus joudun kyllä vaihtamaan kanavaa ettei tule mitään pahoja unia tai outoja mietteitä. Silloin kun Annika hukkui sinne mereen, sattui poika näkemään ne veteen heitetyt kukkaset ja sitä ihmetteli... Vähän kakspiippunen juttu. Tottahan se on, jos hyppää veteen, voi lyödä päänsä ja kuolla. Mutta en mä innosta hihkuen alkais sitä 4-vuotiaalle kertomaan.. Hmmm. Jopas nyt tulee sönköttävää tekstia :/

jos meillä sattuu olemaan telkkari päällä ja kolmosella kun salkkarit alkaa, ryntää 2- ja 5-vuotiaat tytöt oitis meuhkaamaan: "iskä/äiti, nyt tulee se höpöhöpö-ohjelma, telkkari pois HETI!!" :D

koskaan ei oo tytöt ohjelmaa nähneet eivätkä tiedä mistä siinä on kyse, mutta pois se on laitettava. samoin kun kuuluu uutisten tunnari, häipyvät omiin huoneisiinsa tai isompi sammuttaa telkkarin.

enpä ole koskaan miettinyt, milloin olisi oikea ikä salkkareita kattoa. mulle ei tää 30 vuottakaan oo kai vielä tarpeeksi kun en voi sietää kyseistä ohjelmaa. mutta väittäisin, ettei ainakaan ala-asteikäisen sitä vielä tartte kattoa.

maikkari vois muuten tahdä palveluksen kaikille tän asian kanssa painiskeleville vanhemmille ja siirtää lähetysajan tonne 22.00 huituville. sillon kai harva pikkumuksu on enää hereillä salkkareita tuijottelemassa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 13:15 vieras kirjoitti:
No meillä kyllä kattoo jo 4-vuotias salkkareita jos vain sattuu telkkari olemaan auki (huom! meillä ei kukaan katso salkkareita, joskus vain sattuu tv olemaan silloin auki) ja 13 vuotiaan antaisin kattoa sinkkuelämää, mitä siinä on mitä sen ikäinen ei vielä ymmärtäisi???

Oletko sä ihan tosissas???

Kyllä tuon ikäisille suosittelis poikaystävien kanssa vielä pussailulinjaa (mulle ei siinä iässä mieleen edes muuta tullut) puhumattakaan siitä, että miehet on ja menee.. siis aikuisten seksielämästä (eikä kaikki edes niin villiä/vilkasta elämää koskaan vietä) ohjelmaa 13-vuotiaalle?? :o :headwall:

Yhteistyössä