Minkä ikäisenä lapsesi on ollut kokonaan kuiva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lilya

Aktiivinen jäsen
26.03.2008
3 285
2
36
Osaatteko kertoa minkä ikäisenä "pitäisi" olla kokonaan ilman vaippaa jo? Meillä poika 1v6kk ja päivät menee ilman vaippaa muuten, mutta ulkoillessa olen varulta pitänyt vaippaa hänellä. Lisäksi päiväunilla ja yöunilla on myös vaipassa edelleen. Miten muut olette harjoitelleet kokonaan vaipattomuutta, esim ulkoillessa ja unilla? Kertokaa mulle vähän vinkkejä ja kokemuksia? Olisi kiva kuulla ja saada kenties jotain vinkkejä :)

Meidän poika oppi 2v7kk päiväkuivaksi, nyt kesällä täyttää 4 ja käytössä edelleen yövaippa... välillä saattaa olla viikonkin kuiva ja sit taas pissat.

Tyttä 1v8kk kulkee välillä potta päässä ja istuu siinä kaikkineen päivineen, mutta kertaakaan ei vielä mitään ole sinne saatu :D

1v7kk päiväkuiva ja 1v11kk yökuiva. Nyt tuo pienempi harjoittelee potalla, on kohta 4kk.

Eikä mulla siihen ole oikeaa vastausta, milloin jonkun toisen lasten pitää olla kuivia, mutta itse en viitsi ylimääräistä pyykkiä pestä vaan käytän aikaisin potalla. Muut ihmiset eläköön tavallaan.

Voi itku...meillä vasta päiväkuivaksi ruvetaan ja ens kuussa 3v. Nyt neuvolan ohjeiden mukaan mennään ja "pakolla kuivaksi" kun ei pikkumiestä kiinnosta mitenkään tää kuivaksi opettelu. Levolac vatsaa pehmentämään ja vaipat päivällä pois...odotan sitä kauheaa pyykkimäärää, no sit kun tää on ohi niin kaikki ns. opettelut on ohi...

Voi itku...meillä vasta päiväkuivaksi ruvetaan ja ens kuussa 3v. Nyt neuvolan ohjeiden mukaan mennään ja "pakolla kuivaksi" kun ei pikkumiestä kiinnosta mitenkään tää kuivaksi opettelu. Levolac vatsaa pehmentämään ja vaipat päivällä pois...odotan sitä kauheaa pyykkimäärää, no sit kun tää on ohi niin kaikki ns. opettelut on ohi...

Aikaisin teillä ap on opittu, hieno homma.

Meillä melkein 2,5-vuotiaan kanssa edelleen harjoitteluvaiheessa. Kotona ollaan ilman vaippaa ja yleensä muistaa mennä ajoissa potalle, ulkona, kauppareissuilla jne. on vaippa ja silloin ei edes muista koko pissahätää. Päikkäreillä vaippa varmuuden vuoksi, mutta on yleensä aina kuiva, kun herää. Öisin kyllä vaippa ihan täynnä pissaa aamulla.

Tyttö oli hieman alta kolme vuotias, kun alkoi yövaipat olemaan kuivia ja päätin alkaa pitää vaipatta yötä päivää. Sängyn viereen edelleen vaatii potan, jossa käy tarvittaessa yöllä. Ja käykin siinä sitten pari kertaa yössä pissalla.

Yhteistyössä