Minkä ikäisenä lapset tuovat kavereita kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esikoismami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esikoismami

Vieras
Minkä ikäisenä lapsenne ovat alkanee tuomaan/pyytämään/kysymään tarhakavereita kylään? Itseäni hirveästi huolestuttaa, koska meillä ei ole käynyt koskaan ketään eikä lapsemme ole vielä käynyt muilla kylässä.

Siinä 3-4 vuoden välissä on meillä tullut nämä ensimmäiset päiväkotikavereiden luona kyläilyt. Nuorin on nyt 3v8kk ja 2 päiväkotikaveria on käynyt meillä leikkimässä. Alle 3v ei yleensä uskalla ainakaan ilman äitiä...

Eli sitä ennen vain lapsia, joiden äidit oli minun ystäviä tms

Minkäikäinen lapsi sinulla on?

5-vuotias, ihan silloin tällöin saattaa olla naapurin lapsi leikkimässä. Ihan hyvä, oon kattellu toisen naapurin tuskaa kun siellä ravaa alvariinsa kyläkavereita ja tekevät kaikenlaista tyhmää kun ovat siellä päikseen, koululainen ja eskarilainen.

meilläkin se kaverien kanssa puljaaminen alkoi eskarin myötä, siihen asti piisas omat sisarukset

naapurin eskari-ikäisellä on oma sisko niin pieni että se ei vissiin meinaa kelvata niin sillä haluaa leikkiä mun poikien kanssa

Viimeksi muokattu:
4v synttäreitten kieppeillä ja samalla alkoi yökyläilyt. Meillä nyt olisi repinyt pelihousunsa jos olis pitänyt eskariin saakka vain äitin läsnäollessa kaveerata. Toki läsnä on aina jommankumman äiti tai isä.

Minä olen sopinut kaveriperheiden äitien kanssa lasten puolesta leikkimisiä. Omat lapset on nyt vanhin vähän alle 5. Eli ihan omatoimisia eivät vielä ole mutta toisaalta mun mielestä nää on vielä niin pieniä että vaativat paljon päällekatsomista.

[QUOTE="lilli";28420132]Eskarissa muutaman kerran ja ekaluokalta sitten varsinaisesti. Muuten oltiin sellaisten lasten kanssa, joiden äiti oli mun kaveri.[/QUOTE]

Tääkin on vähän suhteellista. En laske lasten tarhakaverien äitiä varsinaisesti kaverikseni, vaikka lapset kyläisisikin puolin ja toisin meidän sopimuksesta.

Mun oma kaveri on sellainen jonka kanssa voisin olla tekemisissä myös ilman niitä lapsia.

Yhteistyössä