Minkä ikäisenä tarhaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anna-stina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän nuorimmainen oli 9kk mennessään päiväkotiin hoitoon.. Kuulostaa kyllä aika hurjalta vai mitä!? :/ Koitettiin saada lapsille paikkaa perhepäivähoidosta, kun olin palaamassa töihin heti äitiysloman jälkeen. Ei kuitenkaan onnistuttu sitä paikkaa saamaan vaan pojat sai paikan päiväkodista. Silloin ajattelin, et "ei voi olla totta" mut nyt jälkeen päin olen ymmärtänyt, miten hieno juttu se onkaan ollut. Molemmat lapset on tykänneet ihan kauheasti olla päiväkodissa (nyt 3v ja 1,5v). Nuorimmaisella on alusta saakka ollut oma ihailijajoukko ja hoitajia on riittänyt ihan riidaksi asti, kun vauva tuli päiväkotiin! Hän on oppinut kovasti asioita, mitä muuten ei vielä taatusti olisi oppinut (mm. puhuminen, laulaminen ym.)

Jos minulta kysyt, ei ole ollenkaan liian aikaista laittaa lasta päiväkotiin vähän yli vuoden ikäisenä. Vanhemmista se kyllä tuntuu ihan kauhealta ajatukselta ja onhan se pikkuisellekin sokki aluksi, mutta meillä ei ainakaan ole kuin positiivista sanottavaa näin jälkikäteen ajateltuna! =)

meidän tyttö meni tarhaan 1v3kk eli viime syksynä. ja pelkästään hyviä kokemuksia alusta asti. tyttö on aina jäänyt mielellään aamulla sinne. tosin iltapäivisin ei aina meinaa haluta lähteä kotiin, kun on niin hyvät lapioleikit meneillään ;)
huono puoli on tietenkin se että lapsiryhmä on iso, mutta tytön tarhassa on kyllä myös ihanat hoitajat, jotka keskustelevat mielellään päivän kuulumisista ja likkakin ihan selvästi heistä tykkää.
tsemppiä. muakin jännitti aluksi hirviänä viedä tyttö niin pienenä hoitoon, mutta ihan turhaan =)

mulla tyttö menossa hoitoon ensi tammikuussa kun on 1v10kk.aion tehdä lyhennettyä työaikaa koksa mulla 3 vuototyö,näin pystyn olemaan tytön kanssa enemmän kotona vaikka sitten muuten työajat huonot.

meillä poika oli 1v. kun päiväkotiin meni ja se on ollut kyllä kirjaimellisesti kuin koti hänelle. Tykkää kun on porukkaa ympärillä ja touhua paljon. Nyt on perhepäivähoidossa mutta yritän saada poikaa takaisin päiväkotiin. Se pph on niin outo tyyppi.. :/

Yhteistyössä