Minkä ikäiset teillä pyyhkii jo itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
4v päiväkodissa ja sanoin ettei osaa vielä itse pyyhkiä. Silti joka päivä pikkarit ihan pissiset ja lapsi sanoi, että kukaan ei tule pyyhkimään. Joko 4v:t yleensä pyyhkii itse?

Kyllä meillä 4v tyttö itse pyyhkiin pissalla käynnin jälkeen. Eihän se aina niin täydellisesti onnistu mutta siitä se kehittyy. Illalla kuitenkin käydään pesulla.

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Tunnen yhden 6-vuotiaan joka käydään pyyhkimässä kakan jälkeen. Onko normaalia?

Minäkin tunnen yhden tulevan ekaluokkalaisen, joka vielä viime viikolla meillä ollessaan huusi pyyhkimään.

Ois vanhempien jo ehkä aika opettaa.

6-vuotiaan pitäisi viimeistään opetella itse pyyhkimään, koska koulussa pitää sekin osata.
meillä ei saanut enää pyyhkiä 5-vuotiaalta, joten ei tarvinnut patistella..

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:

Minäkin tunnen yhden tulevan ekaluokkalaisen, joka vielä viime viikolla meillä ollessaan huusi pyyhkimään.

Vai eivätkö vaan viitsi? Jos ne vaikka haluavat passata/lelliä.

Ohi aiheen mutta tiedän lapsen joka aloittaa ensi viikolla eskarin ja syö vielä tuttia.....

Alkuperäinen kirjoittaja torture:

Vai eivätkö vaan viitsi? Jos ne vaikka haluavat passata/lelliä.

Voi olla sitäkin. Mut joka tapauksessa olis syytä jo lapsen ite alkaa pyyhkimään, ja vanhempien lopettaa se passaaminen/lelliminen.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
meillä ekalle menevä lapsi ja huutaa välillä vielä pyyhkimään - ei aina onnistu nääs homma.

Mäkin saatan välillä tarkistaa/jelppiä. Mutta toki tuo ekalle menevä osaa ihan itsekin, ja esim. kaverin luona tuskin mistään hinnasta huutaisi "pyyhkimään!" :D

no kyl 4-vuotiaan pitää osata pissa pyyhkiä. Ja eskarilaisen kakka.

Ja tavallaan -mitä sen on niin väliä, kai te nyt joka päivä uudet pikkarit vaihdatte? Ja yöllä on yöpuvun pöksyt, eikä päiväisiä pikkareita.

Alkuperäinen kirjoittaja kk:

Ohi aiheen mutta tiedän lapsen joka aloittaa ensi viikolla eskarin ja syö vielä tuttia.....

...kyösti pöysti...

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
meillä ekalle menevä lapsi ja huutaa välillä vielä pyyhkimään - ei aina onnistu nääs homma.

Mäkin saatan välillä tarkistaa/jelppiä. Mutta toki tuo ekalle menevä osaa ihan itsekin, ja esim. kaverin luona tuskin mistään hinnasta huutaisi "pyyhkimään!" :D

joo, ei meilläkään lapsi ikipäivänä huutais "kylässä" pyyhkimään.
eikä tuo edes kyllä käy kakalla missään muualla kuin kotona ,siis ei ikinä päiväkodissa käynyt esim.
on sellanen ujokakka :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:

joo, ei meilläkään lapsi ikipäivänä huutais "kylässä" pyyhkimään.
eikä tuo edes kyllä käy kakalla missään muualla kuin kotona ,siis ei ikinä päiväkodissa käynyt esim.
on sellanen ujokakka :D

Mie voisin kuvitella, että meidän poika saattaisi huutaa ihan hauskuuttaakseen muita. Sillä on ihan ihmeellisiä päähänpistoja, mistä yleensä minä äitinä joudun punastelemaan. :snotty:

Yhteistyössä