Minkä ikäisille sisaruksille TUPLAT??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaa

Vieras
Mitä mieltä ootte, minkä ikäinen istuu vielä rattaissa kun vauva syntyy?

Eli minkä ikäiset sisarukset yleensä tuplissa istuu.....

Meidän tenaville tulee ikäeroa 1v 10kk ja mietin että tarvitaanko tuplat vai ei...niin ja vauva syntyy syksyllä....

Voi jäädä kyllä käyttöaika aika lyhyeksi, mutta yleensä lapset oppivat kunnolla seisomaan laudallakin siinä 2v:n paremmalla puolella. Ja talvella lauta on kuitenkin aika hankala. Riippuu tietty siitäkin, paljonko kulkisit lasten kanssa kävellen ja rattailla...

Ei se ikää kato vaan enemmänkin sitä kuinka pitkiä matkoja liikutaan rattailla. Jos matkat on 1 km niin menee kyllä muutenkin mutta jos se matka on 5 km niin sitten suosittelen iästä välittämättä.

hmmm,en osaa sanoa mut mulla on itellä hiukan sama ongelma.
meillä on kaksoset ja vauva syntyy syksyllä,mitehä mä niiden kaa pääsen oikee liikkeelle :whistle: :)
ostanko tavalliset vaunut ja kaksoset kävelee vai pidänkö noi tuplavaunut ja vauva on toisella paikalla,toinen taapero toisella paikalla ja yks seisoo seisomalaudalla :/
ku toisaalta en taas oikee haluais vielä myydä tuplia pois ku kaksoset on kuitenkin 2,5v. ku vauva syntyy nii eipä kauhe pitkiä matkoja varmaa jaksa viel kävellä et kyyti niillekkin oltava :/

oho,tulipa sepostus :laugh:

meillä oli tuplat käytössä ja ikäeroa 1v.11kk. Käveltiin pitkiä matkoja joten kyllä oli tarpeen ne rattaat. Siitä sitten siirryimme lautaan ja nyt vanhempi joko kävelee tai pyöräilee.

Minä ainakin tarvitsin pitkään, meillä lapsilla ikäeroa reilut 1,5v.Ovat kyllä hyvät ja käytännölliset, jos kävellen liikutte.Tietysti jos pitkät matkat aina autolla ni ei pakolliset

Meillä lapsilla ikäeroa 1,9v. ja mietin silloin samaa. En kuitenkaan ostanut tuplia vaan seisomatelineen, mikä toimi meillä hyvin. Käveltiin paljon ja vanhempi jaksoi tosi nopeesti kävellä pidempiäkin matkoja. Kun nuorempi täytti 2v. jätettiin myös häneltä rattaa pois normaali reissuissa. Olen itse tosi tyytyväinen tähän ratkaisuun koska lapset ovat nykyisin reippaita kävelylenkille lähtiöitä ja jaksavat ikäänsä nähden kävellä tosi hyvin :)

Meidän lapsilla oli ikäeroa 1v4kk ja tuplat oli ehdottomat.
Esikoinen oli aika "laiska" kävelemään tai edes seisomaan sillä laudallakaan joten aika pitkään käytettiin tuplia.
Tais esikoinen olla jotain 2,5vuotta ennenkuin seisontalaudalla seisoi.

Meillä lapsilla ikäeroa 2v7kk ja oli tuplat käytössä puolisen vuotta kuopuksen syntymän jälkeen. Paljon vaikuttaa tuplien tarpeeseen esikoisen luonne ja se miten paljon liikutaan ulkona (ilman autoa) Me ei oltaisi pärjätty ilman koska esikoisella oli tuohon aikaan ihan järkyttävä uhmakausi menossa ja muistan yhdenkin kerran miten loskapa*kassa työnsin vauvanvaunuja ja toisessa kainalossa kannoin rääkyvää ja rimpuilevaa esikoista, huhhuh. Puoli vuotta oli lyhyt käyttöikä rattaille mutta sain niistä hyvän hinnan kun olivat myytäessä lähes uuden veroiset.

Meille tulee ikäeroa 2v9kk ja meinaan ostaa tuplat. Kovin pitkään niitä ei varmasti käytetä mutta muutaman kuukauden tulevat helpottamaan liikkumista huomattavasti.

Meillä ikäeroa 1v9kk ja tuplille on kyllä käyttöä. Jonnekin jos pitää yhtään aikataulussa/nopeasti päästä, niin ei ton isomman voi antaa kävellä. Lisäksi ei sitä aina tiedä, kauanko se jaksaa kävellä ennen kun tekee stopin.

OK. Harkitsen siis ihan vakavissani noita tuplia. Meillä kun ulkoillaan paljon, pelkästään senkin takia että koiran kanssa on kuitenkin ulos lähdettävä. Ja onhan alle 2 vuotias vielä kuitenkin kovin pieni pitkiä matkoja kävelmään...

No meillä nuo kärryt hommattiin aikanaan 1v3kk ikäerolla ja ahkerassa käytössä ovat olleet näillä myöhään liikkeelle lähtevillä lapsilla. Lähes päivittäin yhä kun lapsilla on ikää 3v10kk ja 2v7kk.

Nuorempi kyllä kävelee itse ja jos oltaisiin autoileva perhe ilman tarvetta hankaliin reissuihin julkisilla ja/tai kävellen niin voitaisiin jo varmaan luopua noista. Mutta nyt tuntuu että saavat olla käytössä vielä pidempäänkin. Katsellaan sitä luopumista siinä vaiheessa kun tuo kuopus täyttää sen kolmen, sitä ennen ei vielä mitään stressiä.

Ja siis tuplarattaiden käytössä oleminen ei suinkaan tarkoita sitä että lapsi istuisi jatkuvasti kyydissä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
hmmm,en osaa sanoa mut mulla on itellä hiukan sama ongelma.
meillä on kaksoset ja vauva syntyy syksyllä,mitehä mä niiden kaa pääsen oikee liikkeelle :whistle: :)
ostanko tavalliset vaunut ja kaksoset kävelee vai pidänkö noi tuplavaunut ja vauva on toisella paikalla,toinen taapero toisella paikalla ja yks seisoo seisomalaudalla :/
ku toisaalta en taas oikee haluais vielä myydä tuplia pois ku kaksoset on kuitenkin 2,5v. ku vauva syntyy nii eipä kauhe pitkiä matkoja varmaa jaksa viel kävellä et kyyti niillekkin oltava :/

oho,tulipa sepostus :laugh:

Osta vauvalle kantoreppu, esim. manducaa voi käyttää vastasyntyneestä alkaen. :) Eikä manduca oo ees hirmu kallis, kun siihen ei tartte lisävarusteita, vaan kaikki on valmiina. Tai sitte kantoliina on toinen vaihtoehto.

Yhteistyössä