Alkuperäinen kirjoittaja Kiekuva Kinkku:
Meillä poika alko ensin liikkumaan (11 kk ikäisenä käveli) ja touhotus oli sen sorttista, että siinä jäi puhuminen kakkoseksi. Pari sanaa oli vuoden iässä. 1,5 vuotiaana aloitti tarhan ja sanavarasto karttu ihan hurjalla vauhdilla. 1 v 8 kk:n iässä puhui jo 8:n sanan lauseita ja siitä lähtien ollutkin äänessä koko ajan. Niinhän sitä sanotaan, että sanat jää jalkoihin. Eli jos liikkuminen on varhaista, ei puheella niin kiirettä. Odottele rauhassa vaan. Lapsi varmaan räjäyttää pankin sitten kun alkaa puhua, eli tulee nopeasti uusia sanoja ja lauseita ym. Ne on ehkä nyt jo muhimassa siellä ja odottamassa ulospääsyään.
Meillä kävi silleen, että liikkuminenkin alko vasta myöhään... Konttaamisen missas kokonaan, ja kävelyn alotti reilusti päälle vuoden vanhana. Mutt siinä hötäkässä ne jo opitut sanatkin jäi sitten: äiti, kukka, lamppu, haukku jne..