Minkä kokoinen on teidän mielestä läski/lihava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mipest
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mipest

Vieras
Minkä kokoinen nainen on teidän mielestä sellainen, jota voisitte kuvailla sanoin "läski, tukeva, iso, lihava" tms. Eli sen kokoinen, joka EI enää mahdu termeihin "vähän pullea, pikkasen pyöreä".

Eikä mitään mittoja, kokoja lukuja tms. Vaan kuvailtaa SANOIN!

Itse vastaisin tähän näin: Sellainen jonka liikkuminen ei ole enään kovin sulavaa, vatsa pursuaa ihan todella reilusti joka puolelle ja sopivien vaatteiden löytäminen on hankalaa.

No esim. minä 166cm/95kg..olen mielestäni läski. Mistään ei pursua, koska käytän sopivia vaatteita. Liikkuminen on ihan suht sulavaa läskeistä huolimatta...liikun päivittäin paljon kävellen, koska ajokorttia ei ole.

No sellainen joka esim. kaupungilla tai jossain "pistää silmään" lihavalla olemuksellaan. Siis että kiinnitän huomiota siihen että onpas lihava ihminen. Tosiaan varmaan sellainen joka näyttää olevan pelkkää läskiä ja hengästyneenä vaappuu eteenpäin eikä mitkään vaatteet näytä hyvältä päällä.

[QUOTE="Sibbis";22891314]http://stupidcelebrities.net/wp-content/jessica-simpson-fat1.jpeg Tuossa on mielestäni jo lihava[/QUOTE]

aika epäedullinen kuva naisesta. mielestäni tuo on pyöreä.
lihava on tuosta vielä lissää.

165/100 ja hyvin liikun! Juoksenkin usein. Vaatteita on kaappi täynnä :) Eikä tuo vatsakaan kovin tursuile. Kyllä kaikki on ruumiinrakenteesta kiinni ja siitä onko muuten terve vaikka painoa onkin.

Kuitenkin vastaukseni kysymykseen = ei jaksa liikkua, ajattelee enemmän ruokaa, kuin muita asioita elämässä.

Menee aluksi vähän ohi aiheen, mutta mua on aina ottanut päähän ihmisen suppea sanavarasto koskien fyysistä kokoa. Monille ei ole olemassa kuin hoikka ja läski, eikä mitään niiden väliltä. Mihin unohtuivat laiha, normaalipainoinen, sopusuhtainen, kurvikas, naisellinen, pyöreähkö, hieman pulllea ja tukevahko jne? Läski ja lihava ovat sanoina mulle hyvin painavia. Eli jos joku kuvailee minulle ihmistä sanalla "läski, lihava, iso" niin minä ymmärrän silloin, että kyseessä on vaikeasti ylipainoinen ihminen, jonka liikkuminen on hankalaa ja hän ei voi edes kuvitella kävelevänsä portaita esim 5. kerrokseen.

Eli läski, iso, lihava= ihminen jonka liikkuminen on hankaloitunut ainakin jossain määrin, ei yleensä pysty nousemaan portaita ainakaan 2. kerrosta ylöspäin ja vaatteet on pakko tilata jostai netin erikoisliikkeistä.

No mennään tätä kautta, että pikkuisen pullea tai pyöreä on sellainen henkilö, joka on normaalipainon ylärajalla tai jonkin verran yli siitä, riippuu vartalonmallista, aika moni kuitenkin alkaa olla normipainon ylärajoilla pikkuisen sinne pyöreään päin.

Mut sitten henkilö, jota voisi luonnehtia tukevaksi tai isoksi on mielestäni sellainen, jonka bmi on yli 27. Sen jälkeen alkaa olla jo aika tukeva ja iso ruumiinrakenteesta riippumatta. Esim. jos mitat on vaikka 170cm/80kg niin silloin on jo oikeasti tukeva ja läski, siitä ei pääse mihinkään.

http://stupidcelebrities.net/wp-content/jessica-simpson-fat1.jpeg

No, toi ei todellakaan ole LIHAVA. Ihmiset (kateelliset) sanovat noin, koska on nähty tästä naisesta hoikempiakin kuvia. Jos ei olisi nähty, olisi mielipiteet toista.

[QUOTE="Sibbis";22891314]http://stupidcelebrities.net/wp-content/jessica-simpson-fat1.jpeg Tuossa on mielestäni jo lihava[/QUOTE]

No ei nyt lihava kuiteskaan vielä.Ei imartele vaatteet yhtään.

www.moretolove.fi ihana blogi!:) Esim. nuo nuoret naiset eivät vielä ole lihavia, varsinkaan tuo tumma. Eli tuo tummatukkainen olisi ehkä sellainen "vähän pullea" ja vaalea "pullukka". Lihava sanan sisään ei mahdu kumpikaan.

JA ennen kuin joku ehtii ajatella, että täällä kirjoittelee joku 200kg löllykkä, jonka mielestä kukaan ei ole läski, niin terveisin: 160cm/48kg liikunnan opettaja

Riippuu paljon ihmisen ruumiin rakenteesta. Mun oma bmi on ollut yli 30 koko täysi-ikäisyyteni ajan (olen 27v) ja olen tasan kaksi kertaa saanut lähes 10-vuoden aikana kuulla olevani läski. Saan paljon kehuja ulkonäöstäni. Itseasiassa moni sanoo minulle, että en ole ollenkaan lihava jne ja näytän ihan normaalilta ja sopusuhtaiselta ja naiselliselta. No onhan mulla ylipainoa. Se ehkä hämää, että mulla ei jostain syystä kerry se läski vyötärölle. Ei mulla ei ole juuri ollenkaan mahaa, vyötärön seutu on aika timmi. Liikun työmatkani pyöräille, eli viitenä päivä viikossa tulee pyöräiltyä 15km päivässä. Lisäksi käyn kerran pari viikossa kävelylenkillä. En ole mitenkään lihaksikas, mutta liikunnan ansiosta varmaan tietynlaista jämäkkyyttä tullut kehoon. Mutta minään kiinteänä en itseäni pidä. Yksi syy, miksi moni sanoo, että olen ihan sopusuhtaisen näköinen on se, että panostan pukeutumisessa paljon siihen, missä näytän edustavalta. Eli ehkä vaatteetkin voi sitten jonkun kilon huijata.

Jaa että 42 kokoa käyttävä olisi läski? Tiedoksi vain, että en ole grammaakaan ylipainoinen ja kokoni on 42, jopa 44. Mun mielestä 48---> alkaa olla iso, ellei ole todella pitkä.

Hanna partanen sanoi jossain haastattelussa olevansa kokoa 42. Itse on hyvin vaikea kokojen perusteella edes arvoida, koska olen pieni ja siro ja aina ollut kokoa 34. En osaa oikeen edes hahmottaa mitä kokoja joku käyttää. Voihan sitä aina ahtautua liian pieniin tai liian suuriin vaatteisiin. Ihmisen pituus ja ruumiinrakenne vaikuttaa myös. Esim. siskoni on pieni, mutta suuri rintainen, joten joutuu aina valita aika suuria yläosia.
Itselläni vaikuttaa myös ihmisen pituus paljon siihen, kuvailisinko tätä isoksi tai läskiksi. Jos on oikeen pitkä ihminen, jolla on ylipainoa on mulle jotenkin helpommin läski ja iso. Se pituus varmaan tuo sitä kokoa niin paljon lisää, että vaikuttaa kokonaisuuteen enemmän. Joka tapauksessa liikkuminen kertoo paljon. Jos liikkuminen on vaikeaa ja kävelylenkin jälkeen on polvet ja nivelet kipeänä, vaatteiden löytäminen on hankalaa ja esim. mahtuminen bussin penkille tekee tiukkaa.

Yli 26 bmi on lihava. Olen ymmärtänyt, että joillain lihaskimpuilla on korkea bmi lihasten painon takia, he eivät kuulu tähän tietenkään. Läski on sana, jota en käytä.

Lihava:
1135251453288.jpeg

Läski:
fat_woman_with_fat_hanging_out_of_dress_If_browsers_were_women-s394x410-28069-580.jpg

Numerot eivät mielestäni kerro juurikaan mitään, se miltä henkilö näyttää kertoo eniten. Vatsakas mies on aina lihava ja nainenkin jos tämä ei ole raskaana. Iso takamus ja reidet ovat myös merkkejä siitä että henkilö on lihava. Hyvä ryhtinen ihminen ei näytä niin helposti lihavalta kuin huono ryhtinen.

Paino ja koko kertoo usein melko vähän siitä, miltä ihminen näyttää. Ihminen voi olla lihava, mutta näyttää silti melko sopusuhtaiselta. Toiset taas painaa yllättävän vähän kokoonsa nähden. Olen ammatiltani terveydenhoitaja ja voisin sanoa, että punnitsen työkseni ihmisiä. Jos bmi on yli 30 ja henkilö ei ole erityisen atleettinen, on terveydellisistä syistä syytä pudottaa painoaan edes vähän. Tällainen ihminen ei kuitenkaan aina ulkoisesti näytä lihavalta. Riippuu ihan siitä miten ne läskit on jakaantunut. Jos läskit jakaantuvat keskivartalopainotteisesti, näyttää nopeasti läskiltä. Toisilla taas vyötärön seutu onnistuu pitäytymään kuosissa, vaikka painoa olisi kuinka paljon. Silloin voi helposti painaa paljon enemmän, näyttämättä läskiltä.
Eli olla läski ja näyttää läskiltä on vähä niinkusta eri asia, jos pilkkua viilataan. Helpostihan monet kätkee ylimääräisiä kiloja oikeanlaisella vaatetuksella, kampauksella, istuvilla alusvaatteilla jne.

Mutta asiaan: jos en tiedä henkilön mittoja, niin sellaisen ihmisen joka on nyt on vaan selkeästi joka puolelta suuri ja runsas ja pursuava on iso ja lihava.

Tässä esimerkki, jota minä kuvaisilin lihavaksi http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://3.bp.blogspot.com/_wY69L7R7nFw/S1MVngDLj2I/AAAAAAAAAZw/HxrByitfiiE/s400/fat_women_250x251.jpg&imgrefurl=http://www.danighazali8.blogspot.com/&usg=__2NQabDEMp2zMdRERmHaGGSBLvAM=&h=251&w=250&sz=22&hl=fi&start=0&zoom=1&tbnid=OASTX3P25sU_aM:&tbnh=152&tbnw=151&prev=/images%3Fq%3Dfat%2Bwomen%26um%3D1%26hl%3Dfi%26sa%3DN%26biw%3D1094%26bih%3D441%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=868&vpy=81&dur=32&hovh=200&hovw=200&tx=148&ty=105&ei=NMUuTbiCKsPsOdX9kZAK&oei=J8UuTZO7E8uUOv670L8J&esq=4&page=1&ndsp=12&ved=1t:429,r:5,s:0

Menee aluksi vähän ohi aiheen, mutta mua on aina ottanut päähän ihmisen suppea sanavarasto koskien fyysistä kokoa. Monille ei ole olemassa kuin hoikka ja läski, eikä mitään niiden väliltä. Mihin unohtuivat laiha, normaalipainoinen, sopusuhtainen, kurvikas, naisellinen, pyöreähkö, hieman pulllea ja tukevahko jne? Läski ja lihava ovat sanoina mulle hyvin painavia. Eli jos joku kuvailee minulle ihmistä sanalla "läski, lihava, iso" niin minä ymmärrän silloin, että kyseessä on vaikeasti ylipainoinen ihminen, jonka liikkuminen on hankalaa ja hän ei voi edes kuvitella kävelevänsä portaita esim 5. kerrokseen.
.

Sama sama :O Vielä kun tapahtuu sellanen pieni pulleroituminen (omassa tapauksessa 10 kilon lisäys, josta tulin alipainoisesta normaalipainoiseksi) nii nykykielessä se ainoa tapa ilmaista asia on "ttu ku susta on tullu hirvee läski". Siinä sitte mietit että tuliko lisää viis, kymmenen vai sata kiloo... :D

Ja läskihän on sitte sellanen jonka kaksoisleuka tursuaa leuan alta peittäen kasvonpiirteet kokonaan.

Huiih. Jokaisella olkoot oma mielipiteensä. Olen myös sitä mieltä että tuo ylemmän kuvan nainen, jolla on raidallinen kauluspaito on ihan ok:n kokonen? Eli aika sopusuhtainen.

Yhteistyössä