Minkä kokoinen toppahaalari talveksi pojalle, joka on tällä hetkellä 80cm pitkä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ja liian pieneen ei mahdu alle villaa kunnolla (varsinkin, jos pohjoisessa asuu). Riippuu pojan iästä ja kasvukäyrästä, sanoisin. kaksi-vuotias 80cm on eriasia kuin 1v 80cm.. Ensimmäiselle ostaisin 86, toiselle 92.

Kyllä mää ajattelin tuolle meidän 1-vee poijaalle laittaa 86cm puvun. Meillä on sellanen itse asiassa kaapissa ja näyttää vielä niin turkasen isolta, mutta onhan tässä vielä aikaa ennen kun lunta sataa ja pakkaset paukkuu.

Merkistä riippuu, mutta meillä oli vuosi sitten tyttö 1v tarkastuksessa 80cm ja ostin 86 reiman haalarin. Oli hyvä koko talven ja luulen että menisi nytkin, jos olis tarvis ja tällä hetkellä siis 92cm pituutta tytöllä. Nyt ostin Ticketin 92 talveksi ja täl hetkellä se on ainakin liian iso vielä. Suosittelen 86, jos otat reiman, kun meillä ainakin oli just passeli ja sinne mahtui hyvin vaatetta alle!

Se vauvaraukka hukkuu sinne toppapukuun. Ei olel mitään järkeä ostaa toppahaalaria, joka on sopivimmillaan seuraavana kesänä.
86-cm on varmasti riittävän iso ja alle mahtuu parikin villahaalaria, jos niitä travitaan.

Ap:na Ticketissä ainakin ostaisin sen 86. Meillä on tuon kokoinen odottelemassa talvea, ja tyttö on nyt 10kk. On vähän rajoilla että olisko 80cm ollut kuitenkin parempi.

86cm. Sun 1v hukkuu siihen 92cm haalariin, ei pysty liikkumaan yhtään kun koko haalari roikkuu maahan saakka! Meidän kuopus on nyt 84cm mut 80cm lassietec menee ainakin alkutalven. Haalarit on usein reilumpaa kokoa kuin sisävaatteet.

No mun oma on lokakuulla syntynyt ja vuoden ikäisenä oli 77cm. Hänen toppahaalari oli 86cm (Reiman), mutta ei todellakaan ollut lopputalvesta liian iso... Oli kuitenkin 1,5v neuvolassa huhtikuulla jo sitten sen 85cm ja hänellä menee paidoista aina kokoa isompi kuin housuista. Eli kun oli 85cm, oli housujen koko 86cm ja paitojen 92cm...

Meillä oli poika viime joulun aikaan 2½ vuotias ja käytössä Reiman 92cm haalari. Meni hyvin koko talven. Vieläkin mahtuu päälle vaikka ikää jo yli 3v ja pituutta noin 100cm.

Eli kyllä voin suositella sitä 86cm ellei jopa 80cm.

Yhteistyössä