Minkä kokoisia ovat teidän 4-vuotiaat tytöt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten voi jo 4v. painaa 20 kiloa tai ylikin? Hirveitä läskejä teidän lapset! Meillä hoikkia lapsia ja 20 kilon raja saavutettu vasta kouluiässä. Mitä te syötätte noille pulleroille?

Alkuperäinen kirjoittaja :
Saimme vastauksen tytölläni oli keliakia sen vuoksi tyttö ei ollut kasvanut vain painoa oli tippunut puolen vuoden aikana. Kiitos paljon vastaajille!

Kertoisitko oliko muita oireita kuin hidas kasvu? Meillä 5v. jota tutkittu melkeinpä joka vuosi hitaan kasvun takia. Keliakiakoe tehtiin joskus 1-vuotiaana, mutta silloin tulos negatiivinen. Mua vaan ihmetyttää kun nuoremmat lapsetkin ovat paljon isompia ja nopeammin kasvavia kuin meidän kirpputyttö :/ Kokoa siis 102 cm ja 15,5 kiloa.

Hei Tyttelin äiti! Jos teidän suvussa on keliakiaa niin ehdottomasti sen kokeen katsoisin uudestaan ja vaikka ei olisi niin uskoisin että teillä olisi aihetta tutkimuksiin. Minkä kokoisia itse olette miehesi kanssa? Meidän perhe on 6henkinen ja nyt keliakia on 4henkilöllä. Tytöllä oli oireena vatsan turvottelua, paukuttelua, ruokahaluttomuutta, mahakipuja, uloste muuttui vaaleammaksi, ruoka tuntui jäävän mahaan pitkäksi aikaa(maha hölskyi) ja väsähtää helposti. Toisilla lapsilla oli oireena todella paha ummetus. Itse olin täysin oireeton keliaakikko ainoastaan hb hiukan matalahko. Oireita voi olla monenlaisia. Oppikirjan keliakiaa sairastava lapsi on ulkoiselta olemukseltaan nälkää näkevän kehitysmaan lapsen näköinen eli raajat ovat aika tikut mutta masu saattaa pullottaa kuin pallo.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä myös ihmettelen :
noita lapsien painoja..Siis mitä te muksuillenne syötätte????

Niinpä! Jos lapsi painaa melkein 20 kiloa tai enemmänkin jo 4-vuotiaana niin kyseessä ei ole kasvava lihasmassa! Onneksi omani on "laiheliini" - pitkä ja hoikka :)

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
110 cm ja 22,8 kg. Kengänkokoa en just nyt muista, enkä lähde katsomaan...

Onko vähän pullukka???

En oo viittiny pistää sitä laihikselle, kun on syntymästään saakka ollut vähän tuhdimpi. Ylipainoinen ei missään vaiheessa.

Tuhti ja ylipainoinen on sama asia :/ Monesti vanhemmat sanovat ylipainoista lastaan "tuhdiksi" tai "rotevaksi" vaikka kyse on lihavuudesta. Lasta ei tarvitse laittaa dieetille, mutta voi lisätä kasvisten määrää ja vähentää herkkuja ja paljon, paljon liikuntaa :)

Kesällä oli 4 vee neuvola ja pituus 98 cm ja paino 14,5 kg.
Kengän koko 25 tai 26.

Aika samoissa siis ap:n mittojen kanssa,eikä neuvolassa mitään sanottu pituudesta taikka painosta.Kaikki lapset olleet hoikkia,ehkä siinä syy.

Meidän poju 2v 4 kk on nyt 89 cm ja 11,7 kg.
Kenkä hällä 23.

Alkuperäinen kirjoittaja terveet elämäntavat kunniaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä myös ihmettelen :
noita lapsien painoja..Siis mitä te muksuillenne syötätte????

Niinpä! Jos lapsi painaa melkein 20 kiloa tai enemmänkin jo 4-vuotiaana niin kyseessä ei ole kasvava lihasmassa! Onneksi omani on "laiheliini" - pitkä ja hoikka :)

pitäsköhän kenties huomioida myös pituus?? Omani painoi sen 20kg 4veenä,mutta on ihan nollakäyrän tuntumassa paino suhteessa pituuteen,on niin pitkä lapsi. Jos teillä on jotain kääpiökasvuisia,niin ei tietysti silloin painoakaan voi olla samanverran.

Yhteistyössä