Minkä kokoisia vaatteita vauvan ensikuukausiiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
en muista yhtään ja haluaisin alkaa jo ostella varastoon jotain vaatetta. En ota äippäpakkausta niin ei mitn hajua niistä koko asioista.Kiitti jos joku jaksaa vastata!

Riippuu vauvasta.

Mun esikoisella meni pitkään 56, 62 hurahti ohi, 68 taas pidempään ja 74 hurahti hetkessä.

Tämä toinen taas hurahti hetkessä 56 ohi, 62 meni pidempään (ja esim. Lindexin 62-kokoiset velour-housut otin nyt vasta pois käytöstä..), 68 hurahti ja ollaan 74-kokoisessa. Vauva on nyt viikon vajaa 5 kk. =)

[QUOTE="vieras";24093993]ja minkä verran niitä vaatteita pitää ostaa? mitä tarviaa edes? :)[/QUOTE]

riippuu siitä kuinka usein pyykkäät...
Me ois tultu tosi vähillä toimeen,ku vauvanvaatteet pyöri pyykissä kestojen kanssa jokatoinen päivä.
Mutta varaisin ainakin n.10 bodya ja saman verran housuja/potkareita.

riippuu siitä kuinka usein pyykkäät...
Me ois tultu tosi vähillä toimeen,ku vauvanvaatteet pyöri pyykissä kestojen kanssa jokatoinen päivä.
Mutta varaisin ainakin n.10 bodya ja saman verran housuja/potkareita.

10 per koko? aikamoista :/ Haalarit ja välipuvut jo on. Aika paljonhan tuota vaatetta menee ja olen valmis pyörittää pesukonetta joka päivä...Ihananhan noita vaatteita on alkaa ostelemaan,aika paljon saa sit varmaan laittaa rahaa niihin.

[QUOTE="vieras";24094049]Meän poitsu oli niin iso, että käytettiin 110cm vaatteita :) Säästettiin kyllä hiukan rahaa, koska ne olivat veljen vanhoja.[/QUOTE]

110 cm,eiks 3 vuotiaat käytä sitä kokoa? :/

[QUOTE="vieras";24094060]10 per koko? aikamoista :/ Haalarit ja välipuvut jo on. Aika paljonhan tuota vaatetta menee ja olen valmis pyörittää pesukonetta joka päivä...Ihananhan noita vaatteita on alkaa ostelemaan,aika paljon saa sit varmaan laittaa rahaa niihin.[/QUOTE]

Kokoa 50 en paljoa hankkis,kun voi olla pieni heti alkuunsa ja jos kovin pieni on niin saahan niitä vaatteita lisää hankittua.
Joo kyllä vähempikin riittää,kun pesee välillä... mulla oli kyllä ihan tuhottomasti vaatteita,olin kirpparita ostanut ja saanut ystäviltä,jotain ostin ihan uutenakin.

Onhan se Kelan paketti aika hyvin suuntaa antava, katso se kuva ja hanki sellaisia vaatteita ensin? Vauva kun voi olla vaikka minkä kokoinen eli vaikea sanoa, että osta 56cm ja sit se ei riitäkään kauaa :confused:

Onhan se Kelan paketti aika hyvin suuntaa antava, katso se kuva ja hanki sellaisia vaatteita ensin? Vauva kun voi olla vaikka minkä kokoinen eli vaikea sanoa, että osta 56cm ja sit se ei riitäkään kauaa :confused:

Minusta ei anna suuntaa yhtään tuo paketti!
Osta muutama 56 ja sit 62 vähän enemmän. Tuo 10 bodya/housuja on hyvä määrä jos et halua olla joka ilta pyykkäämässä.

Lahjaksi tulee perusvaatetta sekä tytöille mekkoja kokoja 62 ja 68, pienempiä ei kukaan juuri uskalla ostaa. Eli älä osta liikaa noita alkuun itse. Riittää, jos varaat 5 vaatekertaa kokoa 56 ja 5 kokoa 62. Kolme pyjamaa kumpaakin kokoa lisäksi. Nuo riittää pomminvarmasti ekaksi kuukaudeksi ja sitten ostat lisää sen mukaan mitä tarvitset ja mitä olet saanut lahjaksi.

Jos vauva on kokoa 47-50cm ja noin 3kg, niin 50-senttiset vaatteet voi hyvin mennä 1-2kk, tosin niiden rinnalla alkaa mennä jo 56-senttiset, riippuen vaatteen ja vauvankin mallista.

Nopsaan kasvavat ovat helposti käyttämässä 68-74cm vaatetta n. 6kk iässä ja 80-86cm vaatetta noin vuoden vanhoina. Eli vaatteet jäävät tosi nopeasti pieniksi!

Jos vauva taas saa pikkuruisen geenit, niin koko 74/80 voi olla sopiva n. 10kk iästä 1,5-vuotiaaseen. Silloin vaatetta kaipaa enemmän, vuodenajan vaihtelunkin takia.

Mä itse kaipaan vähintään 6kpl/koko/vaate, 10 on tarpeeksi. Tosin 10 on aika paljon sitten, jos kyse on 2viikkoa mahtuvasta vaatteesta.

Näitä on sinänsä ihan turha kysyä, koska vauvat on niin erikokosia. Meilel paasattiin ettei kannata ostaa ollenkaan 50cm eikä juurikaan 56cm, koska jää pian pieneksi. No niinpä oli meidän tyttö pieni ja 50cm meni 2kk ikään asti, 56cm 5-6kk asti, 62cm 8kk asti ja nyt käytössä edelleen 68cm, jonkun verran 74cm ja tytöllä ikää 11kk. Ja meillä oli alkujaan noita 50cm joku 10kpl, mutta lisää oli pakko ostaa, koska tyttö puklasi todella paljon enkä koko ajan jaksanut konetta pyörittää.

Näitä on sinänsä ihan turha kysyä, koska vauvat on niin erikokosia. Meilel paasattiin ettei kannata ostaa ollenkaan 50cm eikä juurikaan 56cm, koska jää pian pieneksi. No niinpä oli meidän tyttö pieni ja 50cm meni 2kk ikään asti, 56cm 5-6kk asti, 62cm 8kk asti ja nyt käytössä edelleen 68cm, jonkun verran 74cm ja tytöllä ikää 11kk. Ja meillä oli alkujaan noita 50cm joku 10kpl, mutta lisää oli pakko ostaa, koska tyttö puklasi todella paljon enkä koko ajan jaksanut konetta pyörittää.

Hih, meän tyttö on kuukauden eikä enää mene mitkään 56cm bodyt, parit sen kokoiset housut menee viel.. Että on monen kokoista lasta. Niin, ja 50cm bodyt ei menny edes syntyessä. :D :D

Sitten kannattaa vielä huomioida, että eri merkkien vaatteet on ihan eri kokoisia. Tutta/Reima on kokoa suurempaa kuin erityisesti Lindex, joka on pientä. Eli Tutta koko 62 on kyllä auttamattomasti liian suuri vastasyntyneelle. Minä olen kokenut, että Lindex on suunnilleen oikeaa mitoitusta, tosin hihat ja lahkeet saattaa olla liian lyhyitä kovin pitkäraajaiselle lapselle. Meillä on riittänyt kyllä oikein hyvin.

meidän 2kk poika käyttää jo kokoa 68, vauvat on erilaisia, toiset kasvaa hurjasti ja toiset vähän hitaammalla tahdilla. esikkopoika kasvo kanssa kauhealla tahdilla. esikoisesta muistelen että 74-ja 86koko menivät pisimpään päällä. esikoinen on nyt 4v ja 114cm, 20kiloa, että suht iso kaverihan tuo :)

Ite en ostanu ollenkaan kummallekaan 56cm vaatteita. Meillä alotettiin koolla 62cm (tai 60cm riippuen valmistajasta ja kokoluokituksesta). Mun mielestä 56cm on niin turha koko.

Riippuu aivan vauvasta ja hänen koostaan. Meidän esikoinen hukkui noihin 62 cm vaatteisiin (syntymäpituus 48 cm), onneksi saatiin lainaksi 50 ja 56 cm vaatteita yhdeltä tutulta, jonka omille vauvoille noilla vaatteilla ei ollut juurikaan ollut käyttöä. Hän käytti niitä monta kuukautta. 56 cm pitkä kuopus taas ei noita juuri tarvinnut. Jos joku ihmettelee tuota kokoeroa, niin kuopus viihtyi mahassa 5 viikkoa kauemmin kuin esikoinen.

Yhteistyössä