Minkä näistä leffoista antaisit 7-8v katsoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Frellin Ella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuon ikäisenä Indiana Jonesit ja Star warsit (vanhat) olivat lempielokuviani Ruohometsän kansan ohessa, joten ne ainakin. Pottereita en ole katsonut, joten niistä en tiedä. Piratesit antaisin katsoa ja myös Taru sormusten herrasta, jos vain jälkimmäisiä jaksaisi katsoa.. Itsekään en meinannut jaksaa niitä katsoa loppuun asti, kun olivat niin tylsiä. Toki kaikki vain aikuisen seurassa ja jos lapsi on herkän oloinen tai ottaa elokuvat todesta, niin sitten ei.

Meillä ei katsele mitään missä ikäraja yli 7. Haluan että lapsi saa elää lapsen maailmassa, eikä tarvi miettiä mitään tuomion temppelien sydänten repimisiä irti rinnasta yms. Kyllä ehtii vielä potterit ja sormusten herratkin kuvioihin tulemaan. Kaikki aikanaan.

Harry Pottereista voisin antaa katsoa ekan ja tokan. Jos ei ole kovin herkkä lapsi.
Mitään muuta en antaisi katsoa. Harry Potteritkin on aika hurjia.. Varsinkin mitä pidemmälle sarja etenee, kirjatkin menee sellaisiksi loppupäästä että aikuisellakin jännittää!

Samaa mieltä. Pottereiden kaks viimeistä osaa sais olla K13-K15, sen verran jänniä ja väkivaltaisia ovat.

Olen antanut meidän nuorimman (7-v) katsoa noista kaikista leffoista jotain. Ei jaksa katsoa kokonaan (enkä antaisi) mutta pätkiä sieltä täältä saa katsoa, esim. kun pelataan Legon pelejä niin poika on halunut nähdä millaisia pelimaailmat ovat leffassa.

Toisaalta, on saanut katsoa K11 leffoista joitain jo ajat sitten vanhempien kanssa, kuten Transformersit.

Indiana Jones
Harry Potter
Pirates of Caribbean
Star Wars
Taru sormusten herra

Mä en ole antanut katsoa noista mistään kaikkia osia ja Pirates of Caribbean on jäänyt melkein kokonaan katsomatta. Ekat osat on yleensä mun mielestä sellaisia mitä voi katsoa. Indiana Jonesista oliko se nyt kakkonen se missä revitään sydän rinnasta, niin sitä en antanut katsoa.

En todellakaan antaisi 7-8 -vuotiaiden katsoa mitään noista! Enkä edes oman 10-vuotiaan pojan. Kyllä itse olen nuo melkein kaikki katsonut, joten tiedän, että eivätpä ole mitään lasten ohjelmia. Pirates of the caribbeanit on niin "rumia", että varmasti tulispainajaisia. Yhdessä niistähän jopa hirtetään lapsi :O Indyn Tuomion temppelin näin itse yläkouluiässä ja muistan, miten ahdistavan pelottava se oli. :/
Mieluiten annan lasteni olla lapsia mahdollisimman pitkään, eikä siihen kuulu ohjelmat, missä toisia tapetaan jne.

Suoraan sanottuna minun on vaikea ymmärtää sitä, miten vähän vanhemmat välittää esim tästä asiasta, mitä lapset katsoo telkusta. Kouluterkkarina tiedän, että pelottavat ohjelmat aiheuttaa lapsille mm painajaisia, unettomuutta ja levottomuutta. Herätys, vanhemmat!!! Ikärajat on tehty noudatettavaksi ja ne on lasten parhaaksi!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti ja th;28694776:
Endyn Tuomion temppelin näin itse yläkouluiässä ja muistan, miten ahdistavan pelottava se oli. :/

Juu, tuon elokuvan näkeminen nuorena on ollut sellainen kokemus mitä ei ole tullut unohtaneeksi :D Mulla on tasan kaksi elokuvaa jotka ovat olleet karmeita ja joiden näkemisen tilanteineen ja tunteineen muistan hyvinkin elävästi. Se fiilis mikä tuli kun näki ritilät, liekit, alkuasukkaat ja sydämen irtiotot on sellainen mitä ei halua antaa lapselle.

Yhteistyössä