minkä perusteella annoit/annat lapsellesi nimen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ekoilla nimillä ei ole sen kummempaa , ne vaan sopi mutta toiset nimet tulee yhden bändin nimikkobiisistä, tokalle lapselle piti myös antaa samalta bändiltä albumin nimi mutta itse tarina on aika julma, joten toka nimi tuli sitten tv-sarjan-nimestä :)

Esikoisen eka nimi miellytti siitä suppeasta poolista, joka oli tarjolla eli johon myös mies suostui. Kuulosti safiirilta korvaani. Toka nimi tarkoittaa sielua ja on äitini isän äidin nimi, kolmas nimi on suvussa kiertävä antiikin kaunottaren nimi.

Toka tyttö sai alkuun vain yhden nimen, sen keksi ex-mieheni, koska maistraatti ei suostunut siihen mitä itse halusin. Toinen nimi on äitini äidin tädin nimi; hän oli tahtomattaan lapseton ja näin nimi elää eteenpäin, kolmas nimi on feminiininen versio monen suurmiehen nimestä. nämä lisätty lapselle myöhemmin.

Poikamme sai nimen antiikin poliitikon/historioitsijan mukaan, yhdessä nimet tarkoittavat kultaista voittajaa.

Jos tulisi poikapuoliset kaksoset, he olisivat kai Alfred ja Wilfred, koska nimet obat merkitykseltään niin hienot, eka on haltia apu tms.ja toka rauhantoive.

Tytölle tehtiin nimilista, josta nimi sitten valittiin sen mukaan mikä näytti sopivalta hänelle. Listalta valikoitui luontonimi, joka sitten meinasi sitä, että pikkuveljelleen piti myös miettiä luontonimi.

Toiset ja kolmannet nimet päätettiin sen perusteella, että sopivat etunimeen. Ja molemmilla on toisessa ja kolmannessa nimessä yhtä monta kirjainta.

esikoisen 1.nimi oli kompromissi: tarpeeksi normaali miehelle, ei liian yleinen minulle.
toinen nimi tulee eräästä nuortenkirjasta & esiintyy myös suosikkisarjassani, kolmas nimi mummilta

nuoremman etunimi tulee miehen mummolta, toinen on luontonimi jota mies ei ikinä olisi sallinut etunimeksi & kolmas on ulkomaalainen, hiukan erikoisempi naisen nimi

jos esikoinen olisi poika, tämä olisi Jimi. nuorempi taas olisi luultavasti jäänyt nimeämättä, kun mies piti Veikosta & minä taas Voitosta :D

Viimeksi muokattu:
Esikoisen nimeen halusin toiseksi nimeksi edesmenneen ystäväni nimen, etunimen olin taas löytänyt jo teininä. Lisäks kolmantena on mun suvussa kulkenut Wanha, pitkähkö nimi, joka on myös mun kolmas nimeni. Sattuman kauppana tytöstä tuli ns 4:n S-kirjaimen tyttö, kun sukunimikin lasketaan.

Tälle kakkoselle noudatettiin samaa kaavaa, kaikki nimet alkavat S:llä ja kolmantena on miehen suvusta löydetty wanha ja pitkähkö nimi.

Molemmille lapsille oli nimi mietittynä jo raskausaikana. Uusiksi meni molempien kohdalla kun ei ne vaan näyttäneet sen nimisiltä. :D Jostain ne nimet sitten tuli, ne vaan näytti tietyn nimisiltä.

Pojan nimi:
1. Tulee suvusta (tosin viimeinen saman niminen eli vuosina 1812-1851).
2. Tulee tämäkin suvusta.
Kaksoistyttöjen nimet
1. Isomummojen nimet.
2. Raamatusta "pöllityt" nimet.

Yhteistyössä