Minkä verran mausteita 1-v. ruoassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minttu

Jäsen
13.05.2004
710
0
16
Eli minkä verran uskallatte laittaa mausteita yksi vuotiaan ruokaan? Vai lisäättekö vain aina omaan ruokaan?

Minä olen tähän asti tehnyt aina pojalle erikseen ruoan, mutta nyt haluaisin jo vähentää porisevia kattiloita. Täytyy varmaan vain opetella tekemään erilaisia ruokia, tuntuu vaan aika vaikeelta... Vai miten te muut teette? Missä iässä annatte ihan "aikuisen" ruokaa?

Meillä tyttö 1v3kk syö jo ihan samaa kuin mekin. Mausteita käytetään ja on jo äidinmaidossa tottunut mm.chilin ja valkosipulin makuun. Syö mieluummin maustettua kotiruokaa kuin purkkiruokaa. Suolaa käytetään vähän.Vähän kerrassaan alat totutella niin huomaat jos tulee vatsa- tai iho-oireita. :)

Meillä myös neiti syö samaa ruokaa kun me muutkin. Ikää nyt 1v 1kk. Mausteita käytän ihan reippaasti, mutta suolaa en laita niin paljon kuin ennen. Lisätään sitten omaan annokseen. Mä oon myös koko raskaus ja imetysajan syönyt mausteista ruokaa joten neitikin on tottunut siihen pienestä pitäen. Purkkiruoka ei mene alas läheskään niin hyvin kuin kotiruoka.

Yhteistyössä