Minkä verran teillä on lainoja? Millaista tahtia makselette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meillänäin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meillänäin

Vieras
Meillä on vielä lainaa jälellä noin 240 000 e... hurja määrä ja sitä ollaan makseltu nelisen vuotta ja laskelmien mukaan maksetaan vielä noin 13 v. Niin ja minä olen ollut pitkään kotiäitinä ja mies on ainoastaan se tienaaja. Kaksi autoa ja talolaina. Onneksemme miehelläni on hyväpalkkainen työ, ei ole mitenkään hirmu tiukkaa elämä rahan kannalta ollu. =)

Mites teillä muilla? =)

talolainaa 180 000 ja autolainaa jäljellä sellanen 12000. Talo on perus, kaksi vuotta vanha itse rakennutettu ja autot 2kpl on uusia. että sikäli olen tyytyväinen tilanteeseen. muita lainoja ei ole. lyhennetään asuntolainaa 800e /kk ja autoa 260e/kk. olen kotiäitinä kätilön hommista ja mies on perheyrityksessä.

Talolainaa 180 000, maksetaan tällä hetkellä pelkkiä korkoja (500€/kk) vuoden loppuun saakka, koska valmistun nyt joulukuussa ja pääsen tienaamaan sitten vuoden alusta :) Vuoden alusta lainaerä on n. 900€/kk. Ja kaks autoa, ei mitään uusia mutta toimivia :)

Kertokaa myös tulot!

Meillä lainaa 147 tuhatta vielä jäljellä, lyhennys ja korko yht. alle 700 e ja laina-aika siis mitoitettu pitkäksi. Ylimääräisellä remontoidaan ja esim. ostetaan autot velatta. Nyt kun korko alhaalla. Tulot 4600 euroa yhteensä.

150t otettu asuntoa varten(huonokuntoisena ja halpana ostettu) ja nyt remppa valmistumassa ja lainarahat käytetty, vielä laskuja maksettavana 17000, tulossa siihen sisältyy vielä ammattilaisten tekemät työt, tulevat vastikkeet yms. Haetaan lisää lainaa. Asunto menee rempattuna myyntiin.

Luulisi kun rempatun asunnon arvo on huomattavasti arvokkaampi kuni ostohinta.
Kunhan vaan menisi kaupaksi.

Sitähän tuo kysyjä juuri tarkoitti. Saatteko kaupaksi? Jos ei itse tee kovin paljon, niin yleensä menee pakkasen puolelle. Arvo ei yleensä siis nouse sitä vertaa, mitä rahaa kuluu. Kun ei se potentiaalinen ostaja välttis ois halunnu just niitä kaakeleita sinne pesuhuoneeseen, jotka sinä olet valinnut. Toivon, että saatte omanne pois, mutta en usko...

Meillä 200 000, noin 1000 euroa kuussa maksellaan pankille, laina-aika noin 20 vuotta. Yhteenlasketut tulot nettona noin 3500 euroa. Nyt olen hoitovapaalla, ja miehellä on se pienempi palkka, joten tiukkaa on, mutta olkoot! :)

[QUOTE="Nana";24700793]Sitähän tuo kysyjä juuri tarkoitti. Saatteko kaupaksi? Jos ei itse tee kovin paljon, niin yleensä menee pakkasen puolelle. Arvo ei yleensä siis nouse sitä vertaa, mitä rahaa kuluu. Kun ei se potentiaalinen ostaja välttis ois halunnu just niitä kaakeleita sinne pesuhuoneeseen, jotka sinä olet valinnut. Toivon, että saatte omanne pois, mutta en usko...[/QUOTE]

no tulen sitten kertomaan miten kävi. Itse olemme tehneet kaikki paitsi sähkö ja putkityöt. Kaikki materiaalit ovat laadukkaita ja neutraaleja monen makuun soviteltu. Ei mitään erikoisuuksia, luksusjuttuja kylläkin.

Yhteistyössä