Minkä verran teillä on lainoja? Millaista tahtia makselette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meillänäin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Asuntolainaa 80t€, lyhennys n. 500€+vastike 230€,
opintolainaa yht. 4500€, mä lyhennän 125€, mies 60€
autolainaa 3000€, lyhennys 300€.

Sanomattakin selvää, että kun opinto- ja autolainasta päästään, nousee asuntolainan lyhennyserä. Niin ja nettotulot meillä n. 3200€, yksi lapsi löytyy.

87 tonttuu otettiin vuosi sitten, 400€/kk lyhennetään. Ei pystyis yhtään enempää, enä käsitä miten jotku pystyy, vaik nyt ollaa molemmat töissä. Kaikkee muuta maksettavaa on koko ajan, kun piti tehdä remppaa ja ostaa lapsille koko ajan jotain. Rahat tosiaan menee viimeistä penniä myöden koko ajan. EN KÄSITÄ! Pärjättiin opiskeluaika hyvin ja näin, mut nyt tuntuu et kaikki vaan menee. Tietysti lapset kasvaa ja lapsia on monta, niin ja autolainaa maksetaan 200€/kk. Ei kuitenkaan kaikki mene lapsiinkaan, mut tää talouden perustaminen vissiin ollu niin kallista, remontti tosiaan on järjettömän hintaista ja vielä pitäs hankkii paljon kodinkoneita.

Asuntolainaa n. 175 000 jäljellä, lyhennys n. 1000 €/kk. Muita lainoja ei ole (eli autot, moottoripyörät ym.on ostettu/ostetaan säästöillä). Nettotulot n. 6000 € /kk tai vähän päälle.

Mulla on hitusen reippa 200 000 ja maksan niitä reilun tonnin kuussa pois. Ei siis lyhene tonnia mutta toi sisältää lyhennyksen sekä koron osuuden. Asuntolainoja vaan, auto on kohta 20 vuotta vanha paska, mutta velaton. Opintolainaa ei ole. Luottokortteja on pari mutta niitä en käytä kuin äärimmäisessä hädässä.

Meillä talolaina oli 250 000. Juuri lyhennettiin 5000, kun oli vähän rahaa jemmassa. Eli jäljellä n. 240 000.

Maksetaan kuukausittain 1200, nyt kun olen kotona. 1400-1500 varmaan sitten kun menen takaisin töihin. Tulot meillä on, kun molemmat käyvät töissä, 3500 netto.

Laina-aika taisi olla 30 vuotta, mutta yritetään päästä vähän lyhyemmällä ajalla. Elämme aika säästeliäästi, joten uskoisin että onnistuu. Toki jos korot nyt kovasti nousevat ja pysyvät pitkään pilvissä niin sitten ehkä ei...

[QUOTE="Nana";24700793]Sitähän tuo kysyjä juuri tarkoitti. Saatteko kaupaksi? Jos ei itse tee kovin paljon, niin yleensä menee pakkasen puolelle. Arvo ei yleensä siis nouse sitä vertaa, mitä rahaa kuluu. Kun ei se potentiaalinen ostaja välttis ois halunnu just niitä kaakeleita sinne pesuhuoneeseen, jotka sinä olet valinnut. Toivon, että saatte omanne pois, mutta en usko...[/QUOTE]

Minä uskon.
Toki sitä kuulee asunnoista, jotka lopulta myyty tappiolla, mutta vuodesta 1983 tähän vuoteen asti olen ostanut , rempannut ja myynyt kymmeniä asuntoja enkä yhtään kertaa jäänyt tappiolle. Eli vaikka moista tapahtuu, niin aika harvinaista taitaa olla - jopa lamavuosina.
:)

Yhteistyössä