Minkälainen olisi ollut elämäsi, jos olisit syntynyt 100 vuotta aikaisemmin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minä synnyin 1981 ja jos olisin syntynyt 100 vuotta aikaisemmin eli 1881 niin olisin todennäköisesti syntynyt kuolleena tai kuollut melko pienenä, koska synnyin 2kk ennenaikaisesti ja olin kovin pieni ja heikko. Todenäköisesti myös äitinikin olisi kuollut koska synnytys oli melko vaikea ja pitkä. Olin siis syntymässä alateitse kun lopulta oli pakko tehdä sektio. Sitä ei taatusti olisi 1800-luvulla maaseudulla joku lapsenpäästäjämuori voinut tehdä ja mibä olisin varmasti syntynyt maaseudulla kotipirtin saunassa sellaisen apuvaimon avustuksella joka ei siis olisi ollut oikea, kouluja käynyt kätillö.

Minäkin olen syntynyt 1981 eli olisin syntynyt 1881. Olisin syntynyt normaalisti saunassa suuren perheen esikoisena. Luultavasti maalaistalossa. Minulla olisi vaaleat pitkät palmikot ja tekisin töitä maatilallamme kunnes pääsisin herraskartanoon kesäneidiksi. Toiveena olisi että kartanon poika ihastuisi minuun ja haluaisi vaimokseen.
Siellä pian renki yrittäisi vietellä minua aitan takana. En antaisi viedä neitsyyttäni, puolustautuisin ja juoksisin turvaan. Renki keksisi vihaisena minusta valheita kartanon isännälle että varastan heiltä ja saisin potkut.
Palaisin kotiin ja vanhempani naittaisivat minut pian naapuritalon Juhanin kanssa ettei maine mene. Pari vuotta minua vanhempi ihan mukava poika. Viettäisimme juhannushäät ja pian häiden jälkeen alkaisin odottamaan esikoistani. Saisin monta lasta joista neljä jäisi henkeen. Eläisin onnellista mutta rankkaa maalaiselämää Juhanini kanssa.

• Tykkää
Reactions: m1es

Yhteistyössä