Jos olisit syntynyt 100 vuotta aikaisemmin kuin synnyit oikeasti, niin minkälaiseksi elämäsi olisi muodostunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olisin varmaan hampaaton ( taisi olla huonoa sen ajan hammashoito), liikunta kyvytön (reuma tms, diagnoosia odotellaan) viiden lapsen äiti ja naimisissa jonkun tylsimyksen kanssa... jos olisi edes elänyt näin pitkään !

Olisin syntynyt vuonna 1887. Äitini olisi luultavasti kuollut pian syntymäni jälkeen komplikaatioihin. Itse olisin kuollut 11-vuotiaana keuhkokuumeeseen tai 20-vuotiaana kohtutulehdukseen. Jos olisin noista selvinnyt hengissä niin lapseni olisi syntynyt kuolleena vuonna 1908. Itse olisin varmaan döpsinyt sen jälkeen verenhukkaan.

Minä olisin syntynyt 1870 porvarisperheeseen. Elossa olisin varmaan vielä tänäkin päivänä, sillä mitään sairauksia ei ole ollut, johon sairaalahoitoa tai edes antibiootteja olisi pahemmin tarvittu. Olisin varmaan jonkun porvarin vaimo ja elämäni suurin tragedia olisi olla älyä omaava nainen, joita siihen aikaan ei suvaittu. :(

Olisin syntynyt 1882 lehtolapseksi työläisvanhemmille. Mut olis luultavasti sitten myyty johonkin taloon piiaksi, 25-vuotiaana mulla olis todettu kilpirauhasen vajaatoiminta ja ilman hoitoja varmaan 50-vuotiaana mulla olis massiivinen struuma.

Yhteistyössä