Minkälainen on perhepäivähoitajan koulutus?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikea ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meinaan käydä kauppiksen loppuun ...... en mene ikinä töihin .... Mies sanoi että pitää ilmottautua työnhakijaksi ... Mies perustaa yrityksen, menen myyjäksi ... Haen kioskiyrittäjäksi .... Minkälainen on pph;n koulutus? :headwall:
 
ite oon pph, eikä koulutusta :) tarkoitus tosin syksyllä aloittaa oppisopimuksella kaupungin leivissä. pari iltaa viikossa koulua sekä etänä loput. ja virallinen ammatti parin vuoden jälkeen.
 
No kauppis taitaa olla mulle liian vaikea,töihin menen jos jotain löytyy. Mies ei tällä hetkellä kerkiä sitä liikettä perustamaan ja se kioski yrittäjyys meni toiselle. Mikä on vaikeaa ymmärtää?
 
[QUOTE="vieras";25481083]Sun asennetta on vaikea ymmärtää, ja ei susta ole pph;ksi, joten turhaan mietit[/QUOTE]

No ainakin mä aion yrittää. Haluan jotain tekemistä päiviksi.
 
[QUOTE="vieras";25481139]Miten meinasit pärjätä niiden hoitolapsien kanssa, niitähän pph:lla on, kun omankin kanssa jaksaminen tuntuu olevan vähän heikkoa?[/QUOTE]

No kyllä meinasin pärjätä,hyvin olen pojan kanssa pärjännyt ja saisi hän samalla kavereitakin.
 
Vähän väliä kirjoittamasi muuttuu suuntaan jos toiseen.Tiedätkö oikeasti mitä elämältä haluat?Vai puuttuuko sinulta vain uskallus / rohkeus toteuttaa?Vai onko kirjoittamasi suunnitelmat vain sanahelinää?
 
No aion hakea tuohon koulutukseen. Ja maine coonille tuossa ylempänä on mun selitykset miksi tilanteet ovat muuttuneet.Haluan tehdä jotain päivisin en vain olla kotona.
 
No kyllä mä siksi aion opiskella että töitä saisin.

Aivan, mutta kyllä siinä rekryprosessissa muutakin katsotaan kuin pelkästään sitä että on koulutus.

Meilläkin täällä yksi nainen joka on käynyt vaikka ja mitä lisäkurssejakin yms. mutta ei saa pph-paikkaa koska hänen ei katsota soveltuvan alalle. Ja täällä on pulaa hoitajista, juuri vuoden alusta palkattiin kaksi hoitajaa lisää.
 
Tokihan voit yksityiseksi alkaa, mutta siinä sitten pitää itse haalia asiakkaat joka sulle varmasti haastavaa. Ja sitä kauppiksen koulutusta tarvittaisiin niihin paperiasioiden hoitoon kyllä... :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No sen näkee sitten saako töitä vai ei. Minun mielestä tämä on lyhyempi koulutus kuin esim.merkonomi ja tuskin matematiikkaa yms niin paljon kuin siellä.
 
No aion hakea tuohon koulutukseen. Ja maine coonille tuossa ylempänä on mun selitykset miksi tilanteet ovat muuttuneet.Haluan tehdä jotain päivisin en vain olla kotona.

No mutta lopputulos on se, että olet päivisin kotona, jos alat perhepäivähoitajan ammattia harjoittamaan! :D

Ihan oikeasti, kaikista ei ole lapsia hoitamaan, vaikka se helposti tuntuu sille, että se on ihan helppo nakki; hillua nyt kotona parin mukulan kanssa...
 
Miksi asiakkaiden hankkiminen olisi minulle haastavaa?ja sinustako on parempi että istun päivät kotona tekemättä mitään?

Kun tuntuu että sosiaalisissa taidoissasi on hiomista. Olethan täälläkin valittanyt ystävien puutetta, ja ja niitä tuttaviakin kun tunnut vain arvostelevan.. Lisäksi vaitiolovelvollisuus on todennäköisesti sulle haastava paikka, tykkääthän kaikista tuttaviesi asioistakin tänne raportoida.

Ei toki, niinkuin sanoin jo aiemmin niin koulutus on aina hyvästä.
 
No aion kyllä tuonne opiskelemaan hakea. Eikä mulle vaitiolovelvollisuus ole vaikeea vai oletteko nähneet että kertoisin miehen firman asioista en mistää tärkeästä kerro koskaan tänne. Ja uskon kyllä asiakkaita saavani.
 

Yhteistyössä