Minkälainen palkka on mielestäsi 4000 ?/ kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyy hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kysyy hän:
Työaika 37,5 h/ viikko, ylityötunneista 50-100 % korvaus työehtosopimuksen ja lain mukaisesti. Sisätyö. Ei matkustamista. Työ vaatii ylemmän korkeakoulututkinnon.

En kerro, mikä työ on kyseessä sen tarkemmin. Haluaisin vain tietää, millaisia ajatuksia tuollainen työsuhde herättää äkkiseltään.

Varmaan jonkun verran vaativa työ :)? JOutuu siis vähän päätään vaivaamaan. Pitää raportoida ylemmilleen ja saada aikaan jotain. Jonkun sortin projektin tai tiiminvetohommia

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Safiiri:
Varmaan itsekin tiedät, että palkka on ihan kohtuullinen. Tottakai aina voi olla parempikin, mutta noilla tiedoilla ei valittamista.

Tiedän tottakai, että on kohtuullinen. Mutta mulla on erinäiset syyni kysellä, miltä tuo muista kuulostaa.

Erityisen kiva olisi, jos joku vastaavan koulutuksen omaava lausuisi mielipidettään!!

Minä olen suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon. Siksi sanoinkin, että kohtuullinen. Et maininnut mitään muita tietoja, montako vuotta työkokemusta jne., esimiesasemassa vaiko asiantuntija? Yksityinen sektori vai julkinen? Haitari kun on todella laaja alasta riippuen.

En kertonut tarkemmin, koska kiinnostaa vain ensireaktio. Mutta kyseessä siis asiantuntijatehtävät, ei esimiestyötä. Yksityinen sektori. Vastavalmistunut, tosin kokemusta on jo vastaavasta työstä 3-4 vuotta.

DI?

Varmaan itsekin tiedät, että palkka on ihan kohtuullinen. Tottakai aina voi olla parempikin, mutta noilla tiedoilla ei valittamista.

Tiedän tottakai, että on kohtuullinen. Mutta mulla on erinäiset syyni kysellä, miltä tuo muista kuulostaa.

Erityisen kiva olisi, jos joku vastaavan koulutuksen omaava lausuisi mielipidettään!!

Minä olen suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon. Siksi sanoinkin, että kohtuullinen. Et maininnut mitään muita tietoja, montako vuotta työkokemusta jne., esimiesasemassa vaiko asiantuntija? Yksityinen sektori vai julkinen? Haitari kun on todella laaja alasta riippuen.

En kertonut tarkemmin, koska kiinnostaa vain ensireaktio. Mutta kyseessä siis asiantuntijatehtävät, ei esimiestyötä. Yksityinen sektori. Vastavalmistunut, tosin kokemusta on jo vastaavasta työstä 3-4 vuotta.

Yksityiselle sektroille asiantuntijatehtävistä ei kummonen liksa. Tietty jos kyseessä on valmistuneelle tarkotettu harjotteleva tehtävä, niin sit ehkä, mut siihen ei toi asiantuntijatehtävän määritelmä oikein täsmää.

Itellä ylempi korkeakoulututkinto, esimiesasema, liksa rapiat 5300,- brutto. Ylitöitä ei korvata rahana. Julkinen sektori.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äitini on lastentarhanopettaja ja hänellä on yliopistokoulutus. Palkka on nettona 1800e/kk, hänellä ei ole ylityökorvauksia, koska on systeemi, että ylityötunnit saa vapaaksi myöhemmin.
Joten tuo on todellakin hyvä palkka

LTO-tutkinto muuttui alemmaksi korkeakoulututkinnoksi joskus 90-luvulla. Sitä ennen oli opistotasoinen koulu nimeltään lastentarhanopettajaopisto. Äitisi on siis varsin nuori.. Alempi kk-tutkinto ei yleensä tiedä korkeapalkkaisia hommia.

Alkuperäinen kirjoittaja pokemoni:
Joo, ja mulla on myös isot rinnat ;) :D

isot ja täyteläiset rinnat?

Kyllä ;)

Juuri keskustelin palkasta miehen kanssa, joka samanlaisilla edellytyksillä töissä kuin minäkin (ja samankaltainen sopimus), hänellä palkka minua noin 500e korkeampi (joka johtuu meidän eri aloista ja siitä, että hän on mies). Molemmilla julkinen sektori.

Työaika 37,5 h/ viikko, ylityötunneista 50-100 % korvaus työehtosopimuksen ja lain mukaisesti. Sisätyö. Ei matkustamista. Työ vaatii ylemmän korkeakoulututkinnon.

En kerro, mikä työ on kyseessä sen tarkemmin. Haluaisin vain tietää, millaisia ajatuksia tuollainen työsuhde herättää äkkiseltään.

Toki tuo palkka on nykymaailmassa kohtuullinen, keskivertopalkkaa huomattavasti isompi.

Kuvaa omaa työtäni. Paitsi että olen Laskentamerkonomi. Toki työkokemusta onkin sitten reilu 20v. Palkka 4.350

Alkuperäinen kirjoittaja pokemoni:
Passais mullekin. Itselläni kk-tutkinto, 37,5h/viikko (käytännössä liukuva työaika), ei ylityökorvauksia, työhön kuuluu matkustelua, sisätyö. Palkka alle 2000 e/kk.

No tuohon nähden kyllä:/ Hirveää riistoa tuo sinun tapaus:(:(

Samaa ajattelin. Mulla sama palkka ja oon terveyskeskuksen keittäjä.
Peruspalkka + vuorotyölisät. Mahdolliset ylityöt saa rahana tai vapaana.

Toki tuo palkka on nykymaailmassa kohtuullinen, keskivertopalkkaa huomattavasti isompi.

Kuvaa omaa työtäni. Paitsi että olen Laskentamerkonomi. Toki työkokemusta onkin sitten reilu 20v. Palkka 4.350

Et varmasti kuitenkaan tee toimistosihteerin töitä:)?

Yhteistyössä