Minkälaisia on "oikeat" synnytyssupistukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemuksia kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemuksia kiitos

Vieras
Kertokaas, kun ei ole kokemusta. esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla eikä supistuksia ehtinyt tulemaan, mutta nyt tämän kakkosen kohdalla olen herännyt parina yönä menkkamaiseen jomotukseen (tosin kivut ovat olleet kovemmat kuin menkkojen aikana) ja maha menee muutenkin tosi helposti ihan kovaksi ja alamaha kipeytyy jos teen jotain fyysistä. Lisäksi aina välillä tuntuu, että alakerrassa joku kävis vihlasemassa puukon kanssa. Onko nää nyt sitten oikeesti supistuksia? Nyt on menossa rv 37+3.

kuule aivan varmasti huomaat eron sitten kun ne synnytyssupistukset alkaa, kyllä se sen verran kipeää tekee. nuo mitäkkuvasit on harjotussupistuksia ja se vihlonta on varmaankin liitoskipua. mulla on kanssa sampja oireita ollut pari viikkoa, olen noin viikon sua edellä.

taitaa nuo vähän jotain jo enteillä :). mutta mulla ainakin synnytystä edeltäneet supistukset (siis yöllä ennen sairaalaan lähtöä...) on ollu sitä luokkaa että esim.kun vaatteita olin pukemassa päälle niin supistuksen tullessa ei auttanut kun jättää homma kesken ja puuskutella nojaillen seinää vasten. eli tuntuvia on kyllä, mut kai voi riippua ihan ihmisestäkin, mulla vaan olleet ihan lamaannuttavia...

ok, kiitos vastauksista. mä kun luulin että tää kipu on jo aika kovaa, niin mitäköhän tässä on vielä odotettavissa? Jaiks, nyt alko jännittämään, koska en halua epiduraalia :/

Nuo ei vielä oo suppareita, itsellä samanlaista vihlontaa...se on vaan paikkojen avautumista kait...
Supistukset sä kyllä tosiaan erotat...vatta kovettuu ja sattuu...sitä ei voi olla huomaamatta :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nuo ei vielä oo suppareita, itsellä samanlaista vihlontaa...se on vaan paikkojen avautumista kait...
Supistukset sä kyllä tosiaan erotat...vatta kovettuu ja sattuu...sitä ei voi olla huomaamatta :)

Nyt on illalla vatta kovettunut aika huolella ja sattuu, mutta ei ne vielä kauaa kestä. Mites kauan sen yhden supistuksen pitikään kerrallaan kestää ennen kuin voi olettaa synnytyksen alkaneen? Pelkään, että en tajua lähteä ajoissa sairaalaan...

Anteeksi helppo toka synnytykseni, mutta en ite tienny, että synnytys oli jo tosi pitkällä ennen kuin tk:ssa kertoivat. Eli supistukset juili vaan selkää menkkakipumaisesti. Useimmiten tietty tietää, mitkä supistukset on oikeita!

Sanoinkuvailematonta kipua.
Mutta mulla toi kolmonen meni niin hassusti että hyvä et lähdin sairaalaan kun mies pakotti(ei ollut vielä niin pahoja supistuksia), supistukset paheni vasta autossa ja vauva meinasi syntyä autoon.
Eka ja toka syntyi 10h jälkeen ni en oikein osannut ajatella et tää päättäs niin äkkiä maailmaan tahtoa!

Yhteistyössä