Minkälaisia synnytyskokemuksia kun on jouduttu käynnistämään "yliaikaisena" eli 42+0 >

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiinnostaa

Vieras
Millä käynnistystavalla? Ja synnytyksen kesto? Monesko raskaus? Ehditkö saada kivunlievitystä jos olit niin toivonut? Muutenkin vertailua jos olet kokenut myös ns. luonnollisen synnytyksen joka on käynnistynyt itsestään.

Mulle laitettiin kaksi kertaa tablettia kohdunsuulle ja 12 aikaan yöllä alkoi tapahtua. Synnytyksen kestoksi tuli 28 tuntia jolloin olin vielä vain 5 cm auki. Siitä mentiin sitten sektioon, kun mitään ei tapahtunut, vaikka supisteli törkeesti.

Kivunlievitykseen käytin lämpöpusseja, vesiallasta, epiduraalia, suihkua ja ilokaasua. Kyllä multa välissä myös puhkaistiin kalvot ja laitettiin oksitosiinitippaa tulemaan.

Vauva oli avotarjonnassa ja minä ensisynnyttäjä, joten ei päässyt kuitenkaan laskeutumaan tarpeeksi. Tyttö oli syntyessään 54 cm 4360 g.

mulla rv 42+2 pilleri kohdunsuulle klo 11 aamulla..tilanne oli todella "epäkypsä"noh 1 aikaa rupes tosissaan tuntumaan et joko se alkais se tosi homma mut aika rauhassa meni toi alku osastolla lämpöpussin kanssa..noh 3lta olin reilu 2cm auki,saliin jossa menikin vedet sit melkeen heti eli 15,30 ja sit menikin tosissaan vauhdilla. 17,30 oli nappula sylissä en kerenny saamaan epiduraalia..kätilö sen oli mulle pyytäny ite en osannu ees ajatella mitään..nopee meni ja hyvät muistot :D

rv42+1, ensin puhkastiin kalvot ja siitä seurasikin tunnin verran säännöllisiä supistuksia, kunnes ne laantui. Sit lykättiin oksitosiinitippa suoneen ja alkoi taas supistella- tippaa jouduttiin todella reippaasti lisäämään ja supistukset oli tosi kivuliaita. Koitin selvitä kauratyynyllä ja ilokaasulla, mut ilokaasusta tuli vaan huono-olo. Onneksi kerkesin saamaan epiduraalin.

Koko synnytyksen kesto tais olla n.6h40min ja tyttö oli syntyessään 47cm ja painoi 2,8kg

• Tykkää
Reactions: maximillianna
Mulla käynnistettiin 42+0 tabletinmurulla kohdunsuulle. 3 tunnin päästä alkoivat supistukset, synntyksen kesto oli 8 h 20 min, josta 1 h 10 min oli ponnistusta. Vauva ei ollut laskeutunut yhtään ennen käynnistystä, joten ponnistin sen ensin alas ja sitten vasta ulos. Sain epiduraalin kuten halusinkin, synnytys oli paljon kivuttomampi ja helpompi kuin esikoisen, joka käynnistyi itsestään. Lapsi painoi 4080 g ja oli 51 cm pitkä.

Yhteistyössä