A
Autisti.
Vieras
Minä en nähnyt viime yönä mitään unta. Näen unia yleensä vain silloin kuin täydenkuun aika on juuri mennyt ohi.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Sellaista että näin kun lintu muni semmoisia munia mitkä oli semmosen pehmeän nestepussin sisällä. Osa munista putosi maahan ja meinasin lähteä niitä hakemaan, mutta sitten näin 2 munaa, jotka olin löytänyt edellispäivänä, olin laittanut ne veteen lasipurkkeihin.
Niissä olikin osittain kuori pois ja näkyi semmoista märkää, säälittävän näköistä höyhenpallukkaa ja harmistuin koska ajattelin että ne olivat kuolleita. Katsoin niitä hetken ja huomasin että ne liikkuivat.
Molemmista munista kuoriutui jännittävät linnut, joilla oli kirkkaanpunaiset silmänympärykset. Ne alkoivat heti lentää, mutta tulivat istumaan kädelle kun niitä kutsui. En ollut odottanut että ne kuoriutuisivat niin pian eikä minulla ollut niille ruokaa. Päätin sekoittaa veteen mantelijauhoa ja hunajaa ja antaa sitä niille lääkeruiskulla.
En siinä tohinassa ikinä ehtinyt nähdä niitä pehmeitä munia jotka lintu oli muninut huti.
Olin jonkun mökilläilmeisesti syksyllä kun oli hämärää ja kosteaa ja kosteeta. Olin yksin ulkona ja kävelin vanhaa mökkiä kohti joka oli puinen ja harmaa. Missään ei ollut valoja. Muita ei siinä ollut, mutta jotenkin tiesin etten ollut yksin siellä. Kun pääsin suht lähelle huomasin että mökin kaksoisovet oli auki ja verhot lepatti, mutta tuuli tuli talon sisältä.
Ja heräsin.
Toinen oli melkein samanlainen ahdistava uni. Oli hämärää ja kuljin metsäpolkua pitkin kunnes näin kolmikerroksisen vanhan harmaan puisen talon. Siinä oli tummanvihreä katto. Menin taloon sisälle ja siellä kuljin kerroksesta toiseen. Rappusia oli joka suuntaan (puisia ja ränsistyneitä) ja ikkunoista näkyi vain synkkä metsä. En osannut enää pois ja joku veti koko ajan eteenpäin ja vihdoin ikkunasta näkyi auringon kajastus. Auringonsäteet osuivat vanhaan puiseen arkkuun. Olin jotenkin älyttömän jännittynyt, mutta helpottunut. Menin arkulle...
Ja heräsin.
Olo oli tavallaan hurveen helpottunut kun heräsin, mutta samalla harmitti etten ehtinyt nähdä mitä arkussa oli. Unessa tunsin vahvasti että siellä on vastaus johonkin tärkeään.
Olis joskus kiva nähdä jotain kauniita ja ihania unia, mutta ainakin ne mitkä aamulla muistan tuppaa olemaan tälläsiä ahdistavia.
Kuulostaa pelottavalta.
Se oli hyvä uni. Muna- ja kala-unet ovat parhaita.